چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱
۲
آیت‌الله اختری:

مظاهر بدحجابی در مناطق تفریحی شرم‌آور است

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۵۹
کد مطلب: 532935
دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب با بیان اینکه برخی از مظاهر فساد و بدحجابی در مناطق تفریحی تهران و برخی استان‌ها شرم‌آور است، گفت: قانون عفاف و حجاب به عنوان یک مطالبه عمومی باید در لایه‌های مختلف جامعه از جمله دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس اجرایی شود.
مظاهر بدحجابی در مناطق تفریحی شرم‌آور است
به گزارش جهان نيوز، آیت‌الله محمدحسن اختری ظهر امروز در آئین افتتاح بنیاد عفاف و حجاب بوشهر با بیان اینکه این نهاد نقش مهمی در مصون نگه‌داشتن جامعه از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی دارد اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه حفظ حجاب و رعایت عفاف از جایگاه مهمی نسبت به دیگر نقاط کشور برخوردار است که امید است با افتتاح بنیاد عفاف و حجاب بوشهر این مهم بیشتر مورد توجه قرار بگیرد.

دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب با بیان اینکه دشمنان از سال‌ها قبل نسبت به حجاب بانوان عکس‌العمل نشان داده‌اند، خاطرنشان کرد: حادثه گوهرشاد مشهد و کشف حجاب دوران رضا‌خان نشان از هراس دشمنان اسلام از  حجاب زنان و نقش آن در بصیرت‌افزایی این قشر جامعه دارد.

اختری، ارزش فرهنگ عفاف و حجاب را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: دشمنان با اهداف مهم، فرهنگ عفاف و حجاب را مورد حمله و تهاجم  قرار می‌دهند به‌گونه‌ای که از چند بانوی محجبه در برخی دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی به‌شدت هراس و بیم دارند.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی در فضاهای مجازی و شبکه‌های اجتماعی بیان کرد: تهاجم فرهنگی دارای ابعاد گوناگون و جهات مختلف است که بیشترین نوک پیکان تهاجم فرهنگی روی مسئله حجاب است.

دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب با بیان اینکه هراس دشمن از حجاب به سبب کارآیی و جایگاه راهبردی آن است، افزود: در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب همه مردم اعم از مسئولان، روحانیون، فرهنگیان، قشرهای مختلف مردم، دولت، مسئولان و کارکنان قوای سه‌گانه و دیگر آحاد جامعه مسئول هستند که باید ضمن ترویج این فرهنگ در حفظ آن تلاش شود.

وی، با بیان اینکه گفت: برخی از مظاهر فساد و بدحجابی در مناطق تفریحی تهران و برخی استان‌ها شرم‌آور است که این نشان دهنده یک جریان و حرکت در عرصه تهاجم فرهنگی دشمن است.

دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب با تاکید بر تبیین جایگاه حجاب و اهمیت رعایت عفاف در قشرهای مختلف جامعه خاطرنشان کرد: باور و فرهنگ مردم متدین ایران اسلامی براساس سبک زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(ع)، فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) است و مردم آن را الگوی خود قرار داده‌اند.

اختری تاکید کرد: مردم اعم از زن و مرد به اعتقادات دینی، مذهبی و نظام اسلامی ایران پایبند هستند که در این عرصه عده کم و قلیلی به عنوان ستون اول و پنجم دشمن در جبهه تهاجم فرهنگی فعال هستند.

وی با تاکید بر اجرایی شدن قانون عفاف و حجاب در جامعه تصریح کرد: قانون عفاف و حجاب به عنوان یک مطالبه عمومی باید در لایه‌های مختلف جامعه از جمله دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس اجرایی شود.

دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب با بیان اینکه قانون یاد شده نقش مهمی در اشاعه فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارد افزود: دشمنان با اهداف ترسیم شده قصد سست کردن پایه‌های اعتقادی و دینی مردم دارند تا بتوانند اهداف دیگر خود را اجرایی کنند.

اختری تاکید کرد: عامه مردم ایران خواستار ترویج فرهنگ اسلامی در ابعاد گوناگون هستند که برای تحقق این مهم باید در دانشگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و دستگاه‌های اجرایی ضمن تبیین سبک زندگی اسلامی و اخلاق دینی، در تربیت فرزندان از پایه توجه ویژه شود.

وی، بنیاد عفاف و حجاب را مردمی و غیردولتی دانست و تاکید کرد: این نهاد هر چند از زمان تاسیس آن مدت زیادی نمی‌گذارد ولی هنوز تاثیر خود را به جامعه هدف نگذاشته که نیاز به کار فرهنگی، آموزشی و برپایی همایش‌های مختلف دارد.

دبیرکل بنیاد ملی عفاف و حجاب با تاکید بر حمایت استاندار، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در تسریع اجرای برنامه‌های بنیاد عفاف و حجاب گفت: برای تحقق ماموریت‌های این نهاد باید همگان توجه ویژه به اجرای طرح‌های فرهنگی و تخصیص اعتبارات لازم داشته باشند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


يونس
Iran, Islamic Republic of
بايد اينان را بگيرند و از موهايشان به درخت آويزان كنند تا درس عبرتي براي ديگران شود.
سمانه
Iran, Islamic Republic of
من حاظرم تو آفتاب سوزان شهرمون جذقاله بشم ولي چادر و مقنعه مشكيمو يك لحظه كنار نذارم.