جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

انتقادات جهانگیری از منتقدان قرارداد توتال

چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
کد مطلب: 532909
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: هر که به توسعه ایران علاقه‌مند است باید از قرارداد توتال خوشحال باشد، وقتی عده‌ای از این موضوع بهم می ریزند که چرا اینکار انجام شد آدم متحیر می‌شود.
انتقادات جهانگیری از منتقدان قرارداد توتال

به گزارش جهان نيوز، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز در مراسم آیین افتتاح موزه بانک ملی ظی سخنانی اظهارداشت: هر که به توسعه ایران علاقه‌مند است باید از قرارداد توتال خوشحال باشد، وقتی عده‌ای از این موضوع بهم می ریزند که چرا اینکار انجام شد آدم متحیر می‌شود، شما با دولت و یک شخص مخالفت دارید با ملت ایران که مخالفت ندارید.

وی تصریح‌کرد: آمریکا تحریم کرده که کسی حق ندارد بیش از ٢٠ میلیون دلار صنعت نفت ایران سرمایه گذاری کند و این قرارداد به معنای شکست آمریکا است.

جهانگیری یادآورشد: رهبری فرمودند که ٢٠٠ میلیارد دلار در بخش نفت و گاز ایران سرمایه گذاری شود و قرارداد توتال به ارزش ٥ میلیارد دلار بوده و ١٩٥ میلیارد دلار دیگر باقیمانده است.
وی افزود: بیکاری و معیشت مردم و قدرت اقصادی کشور چاش‌های پیش روی اقتصاد است؛ میزان صادراتمان به 50 میلیارد دلار رسیده است که بخش عمده آن کالاهای نفتی است و سهم کالاهای صنعتی که محصول کار خودمان باشد محدود است.
معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: باید همه رنج ببریم از اینکه در خانواده ایرانی چند فرزند بیکار وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: نیازمند این هستیم که بانک‌های کشور به بانک‌های بین‌المللی وصل شوند و ده‌ها میلیارد دلار منابع خارجی جذب کنیم و بانک‌ها بیش از گذشته نسبت به تامین مالی بخش خصوصی اقدام کنند، نرخ سود بانکی حتما باید کاهش یابد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *