جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آخرین تفسیر روحانی از منتقدین

اقلیتی کوچک مثل داعش
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۵۹
کد مطلب: 532879
تحلیلگر مسایل سیاسی به بررسی آخرین توهین روحانی به منتقدان پرداخت.
آخرین تفسیر روحانی از منتقدین

به گزارش جهان نيوز، دکتر عبدالله گنجی مدیرمسئول روزنامه جوان در کانال تلگرامی خود نوشت:
آخرین تفسیر روحانی از منتقدین:اقلیتی کوچک مثل داعش
روحانی:
"اقلیتی کوچک نمی‌تواند برای یک ملت تصمیم بگیرد؛ داعش اقلیتی کوچک بود که می‌خواست برای یک ملت و حتی دو ملت در این منطقه یا ملت‌های دیگر تصمیم بگیرد. داعش گروهی بود که حرف صاحب‌نظران را قبول نداشت.
 از اسلام و قرآن خودش یک تفسیر من در آوردی کرده بود و بعد هم به آن عمل می‌کرد. ماهیت اصلی این تفکر این است که یک گروهی، متخصصین، اندیشمندان و صاحبنظران را قبول ندارند و در برابر آنها لجاجت می‌کنند. تحجر و جمود فکری دارند."
درقسمت اول عبارت  بسیار شفاف ،بخشی از نیروهای داخلی نظام را شبیه داعش می داند و در بخش دوم مقصود خود را گویا می کند.داعش مساله اش متخصصین،اندیشمندان و دانشمندان نیست .آنان دشمن محبین اهل بیت هستند.نه متخصصین.شاخصه اصلی کسانی که سر بریده می شوند اعتقاد به اسلام ناب است.پس در بخش دوم نیز برای داخل سخن می گوید و سوژه جدید تولید می کند شاید تدبیری برای عبور از قرارداد توتال یا چیز دیگری باشد.حال اگر در پاسخ تفسیری صورت گیرد که اعتدال یعنی لیبرالیسم و غرب گرایی، نتیجه باخت-باخت است و در مسیر امام کسی را نمی توان پیدا کرد.الله اعلم

منبع:مشرق
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *