جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

جزییات نشست کمیسیون امنیت ملی از زبان نقوی

سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب: 532677
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: رئیس بانک مرکزی در جلسه کمیسیون وعده داد که طی 3 ماه آینده مشکل کلیه موسسات مالی حل شود.
جزییات نشست کمیسیون امنیت ملی از زبان نقوی

به گزارش جهان نيوز، سید حسین نقوی حسینی درباره جلسه امروز این کمیسیون عنوان کرد: در ابتدای جلسه آقای حسن‌بیگی به عنوان مسئول کمیته امنیت آب انتخاب شد و از زحمات آقای برومندی تقدیر به عمل آمد و آقای برومندی به عنوان نایب رئیس کمیسیون انجام وظیفه می‌کند.
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سیف رئیس بانک مرکزی و معاونان ایشان ، اشراق معاون حقوقی و امور مجلس نیروی انتظامی و مسئولین پولی و مالی برخی دستگاه‌های امنیتی در جلسه حضور داشتند تا بحث موسسات مالی، پولی و مشکلاتی که برای سپرده‌گذاران ایجاد شده است بررسی شود.
وی گفت: ابتدا سیف با اشاره به سابقه موسسات مالی و پولی گفت از ابتدای کار نسبت به خطر این موسسات هشدار لازم را اعلام کرده‌ایم چرا که در شرایطی که نرخ سود سرکوب شده و تورم بسیار بالاست فعالیت موسسات مالی با وعده سود بیشتر مشکلات متعددی را به دنبال خواهد داشت.
این نماینده مجلس توضیح داد: موسسات با وعده سود بیشتر پول‌های مردم را جذب کردند و عمده‌ترین فعالیت آنها بازپس‌دهی برخی از سودها و خرید ملک بوده است که با توجه به رکود ملک و کاهش سپرده‌گذاری ایجاد بحران طبیعی بوده است.
نقوی حسینی ادامه داد: سیف توضیح داد با وجود اینکه قیمت کارشناسی املاک، تراز موسسات را درست کرده بود اما واقعیت این بود که کسی برای رقم کارشناسی پول پرداخت نمی‌کند و ما برای حل این مشکل راه‌حل‌های متعددی ارائه کردیم تا در اولین فرصت این بحران برطرف شود.
سیف تأکید کرد: در درازمدت اجازه فعالیت به چنین موسسات نخواهیم داد و سعی می‌کنیم طی 3 ماه آینده مشکل کلیه موسسات مالی حل شود.
نقوی حسینی توضیح داد: حیدری معاون نظارت بانک مرکزی تأکید کرد باید به نحوی دارایی‌های موجود موسسات مالی بین سپرده‌گذاران توزیع شود که سپرده‌گذاران کلان و خرد به نسبت سپرده ، سرمایه خود را باز پس گیرند.
پس از توضیحات مسئولان بانک مرکزی برخی از نمایندگان از جمله دهقانی، کریمی قدوسی، ذوالنوری، کواکبیان، نقوی حسینی، برزگر، رضایی، برومندی، جمالی، حسن‌بیگی و نوریان اظهارنظر کردند.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی اظهار داشت: کمیسیون ضمن ابراز تأسف از وضعیت جاری موسسات مالی و اعتباری و مشکلات فراوان پیش آمده برای مردم بر ضرورت حل هر چه سریعتر این مشکلات و بازپرداخت پول سهامداران با مدیریت و تدبیر بانک مرکزی و برخورد قاطع با متخلفان تأکید کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *