پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

متن و حاشیه نشست علنی «خانه ملت»

از اعترض شدید مجلسی‌ها به رئیس بانک مرکزی تا افشای تخلفات برخی مدیران تلگرامی
سه شنبه ۲۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۴
کد مطلب: 532629
تعدادی از وکلای ملت در نشست علنی امروز پارلمان نسبت به عملکرد ضعیف بانک مرکزی درباره موسسات مالی و اعتباری اعتراض کردند.
متن و حاشیه نشست علنی «خانه ملت»

به گزارش جهان نيوز، نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.
*لاریجانی: دولت هفته آینده گزارش مؤسسات مالی و اعتباری را به مجلس ارائه می‌کند
در ابتدا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در توضیحات کوتاهی درباره نشست غیرعلنی صبح امروز خانه ملت با حضور ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی که برای بررسی مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری تشکیل شده بود، اظهار داشت: در ابتدا آقای پزشکیان که از طرف مجلس مأمور بررسی موضوع شده بود، گزارشی ارائه داد و در ادامه آقای سیف گزارشی از نحوه و تدبیری که برای حل مسئله دارند،‌ ارائه کرد.
*ایرادات شورای نگهبان به طرح اصلاح موادی از قانون انتخاب شوراها و شهرداران رفع شد
نمایندگان در ادامه، طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخاب شوراهای اسلامی کشور و انتخاب شهرداران اعاده شده از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار داده و با اصلاحاتی به منظور تأمین نظر آن شورا به تصویب رساندند.
با اصرار نمایندگان بر مصوبه قبلی خود
لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومین میان ایران و قزاقستان به مجمع تشخیص مصلحت رفت
نمایندگان در مصوبه قبلی خود در لایحه موافقت‌نامه انتقال محکومین بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان اصرار کردند.
*اعتراض عده‌ای از نمایندگان به رئیس بانک مرکزی پس از اتمام جلسه غیرعلنی
مجلس شورای اسلامی امروز و پس از جلسه غیرعلنی با موضوع مشکلات مؤسسات مالی و اعتباری شاهد اعتراض تعدادی از نمایندگان به ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی بود.
*همکاری و حمایت از ادمین‌های گروه‌های تلگرامی فعال در هتک حرمت خانواده‌ها «علوی» را به صحن مجلس کشاند
سپس، محمدعلی وکیلی عضو هیأت‌ رئیسه مجلس موارد اعلام وصولی را قرائت کرد که بر این اساس، سوال 3 نماینده مجلس از سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات درباره علت همکاری و حمایت از ادمین‌های گروه‌های تلگرامی فعال که به خانواده‌ها هتک حرمت کرده‌اند نیز اعلام وصول شد.
*مافی: دولت پیش از تبدیل مشکل آلودگی آب‌های جنوب تهران به بحران آن را ساماندهی کند
در ادامه نیز، پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس در تذکری با اشاره به استقرار بیشترین جمعیت کشور در کلانشهر تهران، عملکردهای زیست محیطی در این کلانشهر را مرتبط با مصالح و منافع ملی خواند و اظهار داشت: یکی از معضلات «موضوع ساماندهی آب و فاضلاب شهر تهران» است که حجم آن حدود 400 میلیون متر مکعب است.
*موسوی لارگانی: امضای قرارداد توتال در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست/مجلس باید در اسرع وقت طرح تقابل با اقدامات واشنگتن را تصویب کند
حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان نیز طی سخنانی به عنوان ناطق میان‌دستور، اظهار داشت: آزادی مناطق استراتژیک موصل در عراق و حلب در سوریه، ضربه مهلکی بر گروهک تروریستی داعش و رژیم آدمکش و صهیونیستی آل سعود و آمریکای جهانخوار بود.
*تذکر نماینده مجلس به رئیس جمهور برای جلوگیری از اقدامات غیرقانونی وزیر صنعت در واردات سیگار اسرائیلی مارلبرو
در بخش دیگری از نشست علنی امروز، تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور از سوی هیأت رئیسه قرائت شد.
*پایان مذاکرات علنی صبح امروز مجلس/ نشست بعدی؛ فردا
نشست علنی صبح امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعلام مسعود پزشکیان نایب رئیس اول خانه ملت پایان یافت.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *