جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

کارشکنی‌ وزارت علوم علیه دانشگاه آزادبه لبنان رسید

دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب: 532335
وزارت علوم در ادامه کارشکنی‌های خود، برخی از رشته‌های واحد لبنان دانشگاه آزاد اسلامی را حذف کرد.
کارشکنی‌ وزارت علوم علیه دانشگاه آزادبه لبنان رسید

به گزارش جهان نيوز، براساس پیگیر‌های خبرنگار این خبرگزاری، برخی از رشته محل‌های واحد لبنان دانشگاه آزاد اسلامی در مقطع کارشناسی‌ارشد از سوی معاونت آموزشی وزارت علوم حذف شده است.
این اقدام وزارت علوم در حالی‌است که این وزارتخانه در دوران مدیریت قبلی این دانشگاه با دانشگاه آزاد همراهی می‌کرد و  همزمان با ایجاد تغییرات اساسی در مدیریت دانشگاه آزاد سلسله اقداماتی را علیه دانشگاه آزاد به کار گرفته و مجوز بیش از هزار رشته محل این دانشگاه را در کشور نیز تایید نکرده است.
واحد لبنان دانشگاه آزاد یکی از مراکز راهبردی و استراتژیک در منطقه بوده و هم‌اکنون حدود 800 دانشجو دارد.
ولایتی رئیس هیئت موسس و هیئت‌امنای دانشگاه آزاد در ابتدای حضور خود در دانشگاه آزاد، توسعه و تقویت واحدهای بین‌المللی دانشگاه آزاد در کشورهای همسایه و مسلمان‌نشین را از برنامه‌های اساسی خود اعلام کرده بود.
با توجه به رویکرد جدید دانشگاه آزاد در تقویت حضور در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا، این اقدام وزارت علوم کاملا شائبه‌برانگیز و سیاسی بوده و به نظر می‌رسد کارشکنی‌های وزارت علوم در قبال این دانشگاه درباره تاسیس واحدهایی که قرار است در شهرهای بصره، کربلا، نجف، بغداد و دمشق ایجاد شود نیز تاثیر گذارد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *