يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
۱

وزارت نیرو به مپنا اعتماد کرد

دوشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 532307
معاون وزیر نیرو گفت: وزارت نیرو به مپنا اعتماد کرد و قرارداد ساخت پنج هزار مگاوات نیروگاه را با این شرکت امضا کرد، اما هنوز عملیات اجرایی آن آغاز نشده است و مپنا مدل تأمین مالی را نیز ارائه نکرده است.
وزارت نیرو به مپنا اعتماد کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، هوشنگ فلاحتیان با اشاره به اینکه با اتفاقات رخ‌داده در سال 95 وزارت نیرو به اعتبار و احترام سازندگان و تولیدکنندگان داخلی اقدام به اعطای قرارداد ساخت 5 هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی به مپنا کرد، گفت: مپنا از سال گذشته که قرارداد ساخت 5 هزار مگاوات نیروگاه را با شرکت تولید برق حرارتی به امضا رساند، به دنبال فاینانس است.

وی ادامه داد: مپنا از همان ابتدا اعلام کرد که قادر است برای این پروژه تأمین مالی کند اما چندین ماه است که این قرارداد امضا شده و این کار به نتیجه نرسیده است.

فلاحتیان تصریح کرد: گروه مپنا مدعی بود که می‌تواند از سراسر جهان تأمین مالی کند و وزارت نیرو نیز به همین جهت اعتماد کرد و قرارداد ساخت 5 هزار مگاوات نیروگاه را با این گروه به امضا رساند، اما عدم تأمین مالی باعث شده تا عملیات اجرایی ساخت آغاز نشود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پاسخ به  این سوال که اگر تأمین مالی انجام می‌شد باید کار ساخت از 3 یا 4 ماه پیش آغاز می‌شد، گفت: مسائلی که در سال 95 رخ داد همکاران و دوستان ما در گروه مپنا مدعی بودند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند از منابع داخلی و خارجی تأمین مالی کنند.فلاحتیان تأکید کرد: تا این لحظه مپنا مدل مالی خود را برای تأمین مالی خارجی شرکت تولید برق حرارتی ارائه نکرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


فرهاد آقا
Iran, Islamic Republic of
بنظرم همان مشکلاتی که سنگ انداری های خارجی وداخلی بر سر راه تامین مالی خارجی توسط دولت ایجاد کرده، بر سرراه بخش خصوصی هم وجود دارد. لذا معاون محترم وزیر بایستی مصداق ضرب المثل یک سوزن بخود یک جوالدوز به دیگران، در جهت رفع مشکلات موجود دستورات لازم را صادر نمایند و اطلاع رسانی به مردم فهیم کشور انجام شود.