پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

ماجرای 4 میلیارد دلاری که خاک می‌خورد

شنبه ۱۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۶
کد مطلب: 531971
نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس از بی‌توجهی به عملیاتی‌شدن بهره‌برداری از پروژه NGL خارک انتقاد کرد.
ماجرای 4 میلیارد دلاری که خاک می‌خورد
به گزارش جهان نيوز به نقل از میزان، هدایت‌الله خادمی نماینده مردم ایذه و باغملک با اشاره به موضوع بهره‌ برداری  NGL  خارک گفت: قرار بود این پروژه در سال‌های گذشته راه‌اندازی شود و این پروژه وظیفه داشت تا گازهای همراه سوخته شده در هوا را جمع‌آوری کند چرا که این منابع باارزش بوده و می‌تواند تبدیل به فرآورده شود.

وی با بیان اینکه طرح مذکور از سال 85 کلید خورد افزود: این در حالی است که این طرح تا سال 91 تا محدوده دریا انجام و در بخش خشکی هم 40 درصد تأسیسات آن عملیاتی شد منتها متأسفانه در حال حاضر رها شده و اقدام دیگری بر روی آن انجام نمی‌پذیرد.

نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: معتقدم اگر این پروژه در زمان مقرر خود به اتمام می‌رسید و عملیاتی می‌شد حداقل از زمان پایان کار رقمی بالغ بر 4 میلیارد دلار سود از استفاده این گازها، نصیب کشور می‌شد که متأسفانه تاکنون معطل مانده است.

خادمی با بیان اینکه بخشی از تجهیزات این پروژه در گمرک مانده است، بیان داشت: امیدواریم وزارت نفت هرچه سریع‌تر این موضوع را تعیین و تکلیف کند.

این نماینده مجلس در پایان یادآور شد: معتقدم گازهایی که همراه با نفت سوخته می‌شود با احتساب 9/3 درصد بشکه تولید نفت کشور تقریباً سه برابر عربستان است که 10 میلیون بشکه نفت تولید می کند چرا که عربستان اقدام به نصب تجهیزات لازم در این راستا داشته و به مانند ما اقدام به سوختن گازهای خود نمی‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *