پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

سه نکته مهم برای بهبود رفتار ناهنجار کودک

پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۲
کد مطلب: 531677
براساس پژوهش‌های میدانی در گروه رفتار بنیاد علوم رفتاری بر روی ۶ هزار و ۸۰۰ کودک (دختر و پسر) در تهران، رشت، ابهر و اصفهان مشخص شد که تنقلات و آنچه که امروز به نام اسنک معروف است، عامل اصلی ایجاد پرخاشگری، اضطراب و افت تحصیلی در کودکان بین ۵ تا ۱۰ سال می‌باشد.
سه نکته مهم برای بهبود رفتار ناهنجار کودک
به گزارش جهان نيوز، مجید ابهری، آسیب شناس و جامعه شناس معتقد است که براساس پژوهش‌های میدانی در گروه رفتار بنیاد علوم رفتاری بر روی ۶ هزار و ۸۰۰ کودک (دختر و پسر) در تهران، رشت، ابهر و اصفهان مشخص شد که تنقلات و آنچه که امروز به نام اسنک معروف است، عامل اصلی ایجاد پرخاشگری، اضطراب و افت تحصیلی در کودکان بین ۵ تا ۱۰ سال می‌باشد. ابهری در این باره ... نکته را متذکر می شود که در ادامه می‌خوانید:
 
۱. علت اصلی پرخاش کودکان بعد از خوردن تنقلات، وجود مواد شیمیایی و رنگی به نام «تارترزین» در اینگونه اقلام است؛ و با توجه به تغذیه نامناسب بخشی از این کودکان و استفاده آن‌ها از غذاهای فست فود بسیاری از والدین که از پرخاشگری، لجبازی، عدم توجه کودکان به دستورات والدین، گله و شکایت دارند باید رژیم غذایی آن‌ها را سریعا عوض کرده و از خوردن اقلامی مثل پفک، چیپس و مشابه آن‌ها جلوگیری کرده یا به حداقل کاهش دهند.

۲. استفاده از میوه‌های تازه، مغز‌ها همراه با کشمش می‌تواند میان وعده و تغذیه بسیار مناسبی برای کودکان و نوجوانان باشد. این مواد غذایی مقوی باعش می‌شود که کودکان علاوه بر سلامت از هوش بالایی برخوردار باشند.

۳. اغلب رفتارهای ناهنجار از سوی کودکان ناشی از تغذیه نامناسب و استفاده بیش از اندازه از بازی‌های خشونت آفرین یارانه‌ای می‌باشد؛ بنابراین با توجه به فصل تابستان و اوقات فراغت فرزندان، پیاده روی، شنا، ورزش‌های سبک، بهترین روش‌های تقویت جسمی و استفاده از بازی‌های سنتی و دست جمعی به عنوان سرگرمی‌های گروهی و تغذیه اساسی بدون اقلامی که برای کودکان زیان آور می‌باشند، روش‌های مناسب و قابل قبول برای تربیت و رشد کودکان می‌باشند.

منبع: فردا
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *