پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۳

اظهارت جدید وزیر ورزش: دولت «باب‌الحوائج» ‌است‌

پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب: 531600
وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه ما باب الحوائج برای حل مشکلات مردم و برآوردن حاجات هستیم گفت: ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای مقابله با تهاجمات داخلی و خارجی استفاده شود.
اظهارت جدید وزیر ورزش: دولت «باب‌الحوائج» ‌است‌
مسعود سلطانی‌فر لحظاتی پیش در نشست شورای اداری استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم استانداری مرکزی درحال برگزاری است، اظهار داشت: به همه دهیاران زحمتکش تبریک و تهنیت می‌گویم و امیدوارم به عنوان مدیران زحمت‌کش که نخستین سنگر و خاکریز اجرایی نظام را در ارتباط با مردم مدیریت کرده و درحال خدمت هستند‌، قدردان جایگاه خود باشند.

وی افزود: ما خدمتگزاران مردم موقعیتی داریم که اصطلاحا باب‌الحوائج هستیم و می‌توانیم عنصری برای حل مشکلات مردم و برآوردن حاجات و رضایت مردم باشیم و این موقعیت باب‌الحوائجی را ما و مخصوصا دهیاران باید قدر بدانیم.

سلطانی‌فر تصریح کرد:‌ حدود اسفند 92 بود که رهبر معظم انقلاب با تبیین مبانی اقتصادمقاومتی نسخه بسیار کارسازی برای حل مشکلات اقتصادی کشور و برون‌رفتن از مشکلات و استفاده از همه ظرفیت‌ها تبیین فرمودند که دستور کار دولت در قالب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در کشور شد.

وی خاطرنشان کرد: این نسخه پیشنهادی، نسخه تاکیدی و نسخه اقتصاد مقاومتی بندهای مختلفی داشت ولی اگر بخواهیم شاه بیت آن را بگوییم در دو جمله این است که بتوانیم از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای مقابله با تهاجمات داخلی و خارجی، نوسانات داخلی و خارجی و مشکلات داخلی و خارجی اقتصادی کشور استفاده کنیم و ضریب بهره‌وری خود از منابع مختلف را بالا ببریم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری راهکارهایی هم تبیین فرمودند که کم و بیش در جریان اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها که از سوی ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و هم ستاد اقتصاد مقاومتی استان‌ها به ریاست استانداران قرار دارید که این استان هم از استان‌های فعال در این حوزه بوده است.
وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: برکسی پوشیده نیست که در تمام ابعاد مختلف اقتصادمقاومتی ظرفیت بالایی داریم، یکی از مشکلات عمده این بود که در ایام تحریم‌های قدرت‌های بزرگ امکان استفاده از ظرفیت‌هعا و توانمندی‌ها کمتر وجود داشت.

وی ادامه داد: تغییر سریع نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی، تورم بالا جزو مواردی بود که کمر اقتصاد کشور را خم کرده بود، همه مسئولین کشور در ابتدای کار دولت یازدهم تلاش کردند تا نسخه ابلاغی مقام معظم رهبری را در پیش بگیرند و مشکلات را حل کنند، این درحالی بود که در دوران تحریم، ما در تحریم‌ها و تهدیدهای سیاسی و تهدید نظامی نیز وجود داشت.

سلطانی‌فر عنوان کرد: در سال 94 بعد از توافق 1+5 در زمینه حفظ حقوق هسته‌ای و لغو تحریم‌ها همراه رئیس جمهور سفری به فرانسه داشتم که این اولین جلسه هیئت عالیرتبه ایران به فرانسه زمان اولاند بود که رئیس جمهور فرانسه خطاب به رئیس جمهور ایران اعلام کرد ما 1+5 درمورد اصل حمله نظامی به ایران اتفاق نظر داشتیم ولی درمورد زمان حمله اختلاف نظر داشتیم وقتی به اینجا رسیدیم با توجه به دولت پیشآمده باید دوباره گفت‌و‌گو کرد.

وی بیان کرد: در مناظرات سی ماهه موفقیتی بزرگ داشتیم که یکی از نظر حفظ حقوق هسته‌ای بود که و دیگری از نظر لغو تحریم‌هایی بود که به آن دست پیدا کردیم و سبب خروج از رکود گردید و زمینه رشد اقتصادی را فراهم آورد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: بااین عزم و اراده در دوسه سال آینده، با کمک مدیران و مسئولان قطعا به دستاوردهای مطلوب و خوبی دست پیدا خواهیم کرد.

وی افزود: در بدو ورود به سالن، نمایشگاهی وجود داشت که دستاوردها و محصولات روستایی به نمیشا گذاشته شده بود، که قطعا اگر به روستاها توجه کنیم شرایط روستاها بسیار بهتر خواهد بود و اگر شرایط و امنیت فراهم شود و این اراده‌ها باشد همانطور که همه می‌خواهیم اتفاقات خوبی در بخش اقتصاد به وقوع خواهد پیوست.
سلطانی‌فر ادامه داد: با این ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود خواهیم توانست مشکلات را در چندسال آینده حل و فصل کنیم، این امر تحقق پیدا نمی‌کند مگر آنکه همدلی و هماهنگی بین مردم و مسئولین در قوای مختلف تحقق پیدا کند و این روابط و همدلی تحکیم شده و پایدار باقی بماند.

وزیر ورزش و جوانان اضافه کرد: خوشبختانه امروز در استان مرکزی بودم که به تعبیری استان خود بنده بوده است که در 71 تا 75 استاندار این استان بوده‌ام که خاطرات خوشی در این استان داشته‌ام.
وی افزود: همواره تعاملات استانی در این استان گسترش یافته و پایدار مانده است و من از نزدیک اتفاقات استانی را رصد می‌کنم و این هماهنگی و همدلی بین مردم و مسئولان در استان موجب دلگرمی است و پیشرفت و توسعه در سایه این همدلی پیش بینی می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


باب الحوائج را هم جناحی کردند این جناح بفنش
Iran, Islamic Republic of
فقط و فقط ائمه و معصومين (ع) باب الحوائج هستند و بقيه مردم واسطه رفع نيازهاي همديگر مي باشند.
ali
Iran, Islamic Republic of
هرگاه دولت پول بیت المال به حساب نجومی بگیران واریز می کند معلوم هست که دولت باب الحواعج نجومی بگیران است