شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
کبگانیان:

سند ۲۰۳۰ زیر ذره‌بین شورای عالی انقلاب فرهنگی

پنجشنبه ۱۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۴
کد مطلب: 531516
دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به اهداف مختلف سند توسعه پایدار ۲۰۳۰، از بررسی اهداف مختلف این سند در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.
سند ۲۰۳۰ زیر ذره‌بین شورای عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش جهان نيوز، منصور کبگانیان دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به رهنمودهای رهبر انقلاب در زمینه عدم اجرای بخش آموزش سند 2030 اظهار داشت: سند "توسعه پایدار 2030 " که به سند 2030" معروف است، 17 هدف را دنبال می‌کند. مسئله آموزش چهارمین هدف این سند بود که با رهنمودهای رهبری و انتقادات اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ملغی شد.
وی با اشاره به ضرورت بررسی 16 هدف باقی مانده این سند در نهادهای نظارتی، افزود: سایر اهداف این سند مربوط به اهداف و موضوعات دیگری است که بخش‌هایی مانند محیط‌زیست، اقلیم، انرژی، مسائل اقتصادی و اجتماعی را شامل می‌شود که ما در اکثر موارد دارای اسناد بالادستی هستیم.
این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: قرار است با تشکیل کارگروه‌هایی در شورای عالی انقلاب فرهنگی، سایر اهداف این سند بررسی شود تا آنها نیز مغایرتی با دیگر اسناد کشور نداشته باشند.
دبیر ستاد نقشه جامع علمی کشور با اشاره به زحمات متخصصین متعهد در تهیه اسناد بالادستی بخش‌های مختلف کشور، گفت: از سوی اساتید، دانشمندان و متخصصین کشور در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت نظام  اسناد مختلفی منطبق بر شرایط اقلیمی، علمی و فرهنگی کشور تهیه شده است؛ لذا در بسیاری از بخش‌ها نیازمند اسنادی که سایر کشورها برای ما تدوین می‌کنند، نیستیم.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *