جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نشست مجلس و دولت برای حل مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۶
کد مطلب: 531314
نشست مشترک نمایندگان مجلس و دولت برای حل مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و بررسی سوال از رئیس جمهور برگزار شد.
نشست مجلس و دولت برای حل مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی

به گزارش جهان نيوز، نشست مشترک نمایندگان مجلس و دولت برای حل مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز و بررسی سوال از رئیس جمهور شامگاه سه شنبه در محل مجلس برگزار شد.در این نشست، رئیس کل بانک مرکزی، معاون پارلمانی رئیس جمهور، وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس دفتر رئیس جمهور و تنی چند از اعضای هیئت رئیسه مجلس و نمایندگان سئوال کننده در محل مجلس حضور داشتند.
توافق شد بانک مرکزی از هفته آینده بتواند نقدینگی سپرده گذاران خرد و کوچک را در اسرع وقت پرداخت کند و به مرور این رقم را افزایش خواهد داد تا هیچ کدام از سپرده گذاران نسبت به مطالبات خود دغدغه نداشته باشند.
هدف نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمع آوری امضا برای سوال از رئیس جمهور حل مشکلات مردم است و اگر براساس این توافقات این مشکلات حل شود موضوع سوال هم حل می شود.
براساس مفاد قرارداد موسسه با سپرده گذاران، اصل سپرده به علاوه سود، که این تعهد در محاسبات لحاظ می شود. پرداخت ها به صورت علی الحساب است.
رئیس کل بانک مرکزی گفت: منبع مالی موردنیاز برای تسویه حساب کل سپرده های ۵۰ میلیون تومانی تامین شده است.
نمایندگان طراح سوال از رئیس جمهور نیز اظهار داشتند: در این نشست به نتیجه دلخواه نرسیدیم، مقرر شد سوال از رئیس جمهور درباره موسسات مالی و اعتباری به کمیسیون اقتصادی مجلس ارجاع شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *