پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
با تصویب نمایندگان؛

دولت مکلف به اقدامات تشویقی برای رشد صنایع دستی شد

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۶
کد مطلب: 531308
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تصویب ماده‌ای از طرح حمایت از هنرمندان صنایع دستی، دولت را مکلف کردند برای تشویق و حمایت از صنایع دستی، اقداماتی را انجام دهد.
دولت مکلف به اقدامات تشویقی برای رشد صنایع دستی شد

به گزارش جهان نيوز، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح حمایت از هنرمندان و استادکاران صنایع دستی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.
نمایندگان با تصویب ماده‌ای از این طرح، دولت و دستگاه‌های اجرایی را مکلف کردند به منظور تشویق و حمایت از رشد و ترویج تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی بومی و اصیل، اقدامات ذیل را انجام دهند:
الف) به منظور تشویق و حمایت از رشد و ترویج تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی بومی و اصیل، نسبت به اعمال محدودیت‌های لازم برای واردات محصولات صنایع دستی از جمله وضع تعرفه مناسب اقدام نمایند.
ب) سقف خروج ظروف ساخته شده از نقره بدون نگین به میزان پنج کیلوگرم و زیورآلات نقره و سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی تا سه کیلوگرم برای هر نفر برای حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی خارج از کشور با ارائه ضمانتنامه‌های بانکی و وثایق معتبر افزایش می‌یابد. سازمان میراث فرهنگی، بانک مرکزی و گمرک بر اجرای این ماده نظارت می‌کنند. اقلام تاریخی و میراث فرهنگی طبق قوانین و مقررات خاص خود می‌باشد.
پ) از صادرکنندگان صنایع دستی در مقابل آثار منفی ناشی از نوسانات قیمت ارز حمایت نمایند.
ث) گمرک با نظر سازمان میراث فرهنگی نسبت به ایجاد و احصای شناسه، تعرفه‌های فرعی برای کلیه محصولات صنایع دستی کشور اقدام نماید.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *