جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

حداقل کاری که وزارت خارجه باید انجام می داد؟!

چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۷
کد مطلب: 531272
سلسله رفتارهای منفعلانه وزارت خارجه در برخورد با حرکتهای زشت دولتهای غربی، نه تنها خروجی ارزی برای کشور به ارمغان نمی آورد بلکه باعث عقبگرد کشور در حوزه اقتصاد و عزت ملی نیز می شود.
حداقل کاری که وزارت خارجه باید انجام می داد؟!
به گزارش جهان نيوز ،  «احمد ندیمی» طی یادداشتی در روزنامه «افکار» نوشت:
گردهمایی سالیانه گروهک تروریستی منافقین در روز ۱۰تیرماه در پاریس، یک روز پس از دیدار محمد جواد ظریف و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در کاخ الیزه برگزارشد.

در این گردهمایی ایران ستیزانی چون «رودی جولیانی» شهردار سابق نیویورک، «جان بولتون» سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل، «ترکی الفیصل» رئیس سابق دستگاه اطلاعاتی عربستان و همچنین هیئتی از گروه معارضان سوری جمع آمده بودند تا پای سخنرانی سران گروهکی بنشینند که در کارنامه خود قتل عام حدود ۱۷ هزار نفر از ملت و مقامات ایران را ثبت کرده و امروز جزو منفورترین چهره ها در میان ملت ایران به حساب می آیند.

موج خشمی که چندی است از سوی کاربران شبکه های اجتماعی نسبت به برگزاری این همایش توسط فرقه رجوی به وجود آمد خود گویای نفرت مردم ایران از این گروهک تروریستی است.

حال گروهک تروریستی که حتی اعضای خود را به استثمار می کشند و افشاگری های زیادی علیه آنان خصوصا توسط اعضای زن فرار کرده از این فرقه در رسانه های بین المللی منتشر شده است علیه ایران در خاک فرانسه به اسم آزادی بیان عرض اندام می کند و سعی دارد با عرضه خود به آمریکا و سعودی ها خویش را احیا کند، اما وزارت خارجه ایران با بی توجهی به مانور تروریست های ضدانقلاب، هیچ اقدامی ولو حداقلی آن هم در حد احضار سفیر فرانسه انجام نداده است.
وزارت خارجه برج دیدبانی یک کشور برای رسیدگی به فضای سیاسی آن کشور در خارج از مرزهای خود است. گاهی اوقات تا مدتها روابط کشورها به دلیل یک واکنش غیردیپلماتیک یا یک حرکت ضد کشور همسایه یا حتی کشور دارای منافع مشترک، مدتها روابط کشورها را تحت تأثیر قرار می دهد.

اقدام چند روز قبل فرانسه در مهیا نمودن همایش تروریست های شناسنامه دار منافق در خاک خود برای چندمین سال پیاپی، اقدام فرا خصمانه ای است که در نمونه های مشابه به اخراج سفرای دو کشور می انجامد ولی در کشور ما هنوز اتفاق خاصی نیافتاده است.

اهمال کاری وزارت خارجه درباره منافقین حتی با وجود اینکه افکارعمومی کشورمان به صورت خودجودش در شبکه های اجتماعی علیه اعمال قبیح این تروریستها وارد عمل شد، سئوال بزرگی است که به نظر می رسد وزارت تحت فرمان محمدجواد ظریف بایستی بدان پاسخ دهد.

این اقدمات زشت کشور فرانسه در حالی انجام می پذیرد که در زمان دولت روحانی مجددا خودروسازهای فرانسوی بدون پرداختن هر گونه خسارتی به کشور بازگشتند و مشغول نوشتن قراردادهای جدید تولید خودرو در ایران شدند.
شرکت توتال نیز به تازگی قراردادی را با کشورمان به امضا رساند که تنها ۱۹ درصد عایدی برای خزانه ایرانی ها داشت.
سلسله رفتارهای منفعلانه وزارت خارجه در برخورد با حرکتهای زشت دولتهای غربی، نه تنها خروجی ارزی برای کشور به ارمغان نمی آورد بلکه باعث عقبگرد کشور در حوزه اقتصاد و عزت ملی نیز می شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *