جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
سلیمی خبر داد

بررسی افزایش ۴۰ نماینده مجلس در کارگروه ویژه

سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب: 531215
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از تشکیل کارگروه ویژه به منظور بررسی افزایش تعداد نمایندگان مجلس در کمیسیون متبوعش خبر داد.
بررسی افزایش ۴۰ نماینده مجلس در کارگروه ویژه

به گزارش جهان نيوز، اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز (سه‌شنبه 13 تیر) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در جلسه امروز موضوع افزایش تعداد نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.
وی با بیان اینکه طبق قانون باید هر 10 سال 20 نماینده به تعداد نمایندگان مجلس افزوده شود، ادامه داد: لذا با توجه به گذشت 20 سال باید 40 نماینده به نمایندگان فعلی اضافه شود.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با اعلام اینکه برای افزایش تعداد نمایندگان 3 طرح تدوین شده، گفت: قرار است دولت نیز لایحه‌ای را در همین زمینه به پارلمان ارائه کند.
سلیمی تصریح کرد: در جلسه امروز کمیسیون مقرر شد تا کار‌گروه ویژه‌ای در کمیسیون شوراها تشکیل شود تا 3 طرح نمایندگان و لایحه دولت را بررسی و آنها را با یکدیگر ادغام و یک طرح واحد ارائه کند.
سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه قرار است این کار‌گروه ویژه هر هفته تشکیل جلسه دهد، اظهار داشت: در این جلسات نمایندگان نظرات خود را در همین زمینه ارائه می‌کنند.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *