جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

روز هجوم روحانیون اصلاح‌طلب به نظام اسلامی

سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۴۶
کد مطلب: 531063
مشکل جمهوری اسلامی «عقل» است و برخی رفتارهایش بلوغ نامیمون دارند!
روز هجوم روحانیون اصلاح‌طلب به نظام اسلامی
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ فردی به نام محمد سروش‌محلاتی که گاهی در مجامع اصلاح‌طلب اقدام به سخنرانی می‌کند به تازگی طی اظهاراتی در یکی از مراسم بزرگداشت شهید بهشتی گفته است: بزرگترین مشکل امروز جمهوری اسلامی مسئله عقل است!
به گزارش جماران، او همچنین اظهار می‌کند: مشکل امروز جامعه ما این است که تصور می کنیم چون شرع داریم از عقل بی نیازیم؛ در حالی که بهشتی به عقلانیت معتقد بود و از همین رو با برگزاری دادگاه های غیر علنی برای جرائم سیاسی با این استدلال که در انظار قرار دادن آن موجب،  ترویج جرم می‌شود، مخالفت کرد. چراکه معتقد بود  استثنا کردن جرائم سیاسی موجب دیکتاتوری می‌شود.[۱]
*البته این نخستین بار نیست که این فرد چنین سخنان عجیبی را بر زبان می‌آورد.
«محمد سروش‌محلاتی» که برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب به وی حجت‌الاسلام و برخی دیگر آیت‌الله می‌گویند، فردیست که چندی قبل اظهار کرده بود: ما(مسلمانان) شاد نیستیم چون حسین(ع) را محور قرار داده‌ایم.[۲]
درخواست تلویحی نظارت بر رهبری و بیت‌رهبری،‌ سخن گفتن با کنایه استبدادنمایی و دیکتاتوری نسبت به نظام اسلامی و اظهار اینکه «اعضای فعلی مجلس خبرگان خبره نیستند»![۳] از جمله  اظهارات این فرد به شمار می‌آید.
وی کاندیدای ردّ صلاحیت شده انتخابات اخیر مجلس خبرگان نیز هست.
در اشاره به اظهارات سروش‌محلاتی پیرامون عقل و مشکل جمهوری اسلامی نیز بایستی خاطرنشان کرد که نظام جمهوری اسلامی اتفاقا بر خلاف نظر نورسیدگان در وادی عقلانیت، پیشروترین نظام سیاسی، حکومتی و فکری در عرصه عقلانیت و فلسفه است.
کما اینکه مشی و اندیشه فلسفی امام راحل و مقام معظم رهبری و تأکیدات ولایت فقیه بر لزوم اندیشه‌ورزی مردم در ساحت انقلاب اسلامی و حتی امر به تشویق کودکان به یادگیری فلسفه مؤید همین امر است.
صد البته این «عقل‌گرایی زانو زده در ساحت وحی و مکتب امامیه» البته جلوات بزرگی همچون امنیت مثال‌زدنی نظام جمهوری اسلامی، تحمل مخالف و منتقد، هضم خطرات بزرگ، شتاب علمی، حمایت از ملل مظلوم و مستضعف اقصی‌نقاط علم و پرتوافشانی بیشتر حوزه‌های علمیه کشور نیز دارد.
منصه‌هایی که هریک به لحاظ وجوب و اثبات دارای ادلّه لازم و کافی هستند و دل‌های حق‌طلبان را نیز با خود همراه کرده‌اند.
گفتنیست، پیش از طرح مشکل عقل برای نظام جمهوری اسلامی، دو چهره اصلاح‌طلب دیگر نیز طی هفته‌های اخیر، کنایه‌های درشتی را علیه حوزه‌های علمیه کشور مطرح کرده‌اند.
این کنایه‌ها با عباراتی مثل بی‌نشان بودن فقه شیعه از امام علی(ع) و امام حسین(ع) و غرق شدن حوزه‌های علمیه در ظواهر! مطرح شده‌اند.[۴]
سوگمندانه بایستی اشاره کرد که البته نه کنایه‌ها به حوزه علمیه و نه معرفی نظام اسلامی با مشکل عقلانی! گویا پایان کار هجمه‌های زیر پوستی اصلاح‌طلبان که در سایه حاشیه‌های بی‌موردی مثل شعار دادن چند نفر خودسر علیه رئیس‌جمهور مطرح می‌شوند، نیست...
چه اینکه همزمان با انتشار اظهارات سروش‌محلاتی، حجت‌الاسلام محمدجواد حجتی کرمانی، از چهره‌های اصلاح‌طلب نیز طی سرمقاله‌ای در روزنامه شرق نوشته است:
«ما از آغاز با شتاب و عجله خواستیم به مراد - البته مشروع و الهی - خود برسیم، کاری که برخلاف نظم آفرینش و مشیت الهی است. ما خواستیم با «قسر» و «حرکت قسری» به سائقه شتاب در رسیدن به خواسته‌های مشروع و آرمان‌های بلند و الهی‌مان گام برداریم غافل از آنکه نه فرد و نه جامعه، یک‌شبه، از حالی به حالی برنمی‌گردد و جامعه مقید طاغوت‌زده، که در هیجان انقلاب، دگرگون پنداشته می‌شد، هیچ‌گاه استعداد دگرگون‌شدن بنیادین – آن‌گونه که در پندار ما بود - نداشت و ندارد و نخواهد داشت...
نزاع‌های نخستین ما که خونابه‌های چرکین آن امروزه مشام همه ما را آزار می‌دهد، کم‌کم و کم‌کم از «نُطفگی» به «علقگی» و مضغگی سیر تصاعدی داشته و در طول سالیان - نزدیک به چهار دهه - به مرحله بلوغ نامیمون کنونی رسیده است (فتامل جیداً!!)
و تلک شقشقة هدرت ثم قرّت!»[۵]


۱_ http://boultan.ir/news/1535700
۲_ http://sepehrkish.com/newstext.php?nn=13941106001416
۳_ http://www.farsnews.com/13941006001641
۴_ mshrgh.ir/744442
۵_ http://sharghdaily.ir/News/135036
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
روحانی اصلاح طلب راست میگوید که مشکل نظام عقل است، چراکه اگر مطابق عقل حسابگر(به تعبیر شهید بهشتی)عمل میشد بایستی وقتی که مجمع روحانیون مبارز بعد از انتخابات سال۸۸ اعلام راهپیمایی و تقویت فتنه را داشت، با قاطعیت برخورد میشد، و یا الان با جریان های بزک کننده دشمنان برخورد جدی انجام شود یا با عوامل کودتای مخملی ۸۸ برخورد حسابگرانه میشد نظیر آنچه که در ترکیه توسط اردوغان با کودتاچیان انجام شد، دیگر الان جای جلادها با شهدا عوض نمیشد!