جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۴
۱۸
دکتر قالیباف در آئین بهره برداری از باغ کتاب:

به اندازه تاریخ بلدیه در این دوره پروژه ساختیم/ در ۱۲ سال گذشته نادر روزهایی اذان صبح در منزل مانده‌ام/ باغ کتاب نسل آینده را به سمت مهارت آموزی می برد

دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۳
کد مطلب: 530986
شهردار تهران گفت: به اندازه کل تاریخ بلدیه در این دوره از مدیریت شهری، پروژه به بهره برداری رسید.
به اندازه تاریخ بلدیه در این دوره پروژه ساختیم/ در ۱۲ سال گذشته نادر روزهایی اذان صبح در منزل مانده‌ام/ باغ کتاب نسل آینده را به سمت مهارت آموزی می برد
به گزارش جهان نيوز، محمد باقر قالیباف طی سخنانی در آئین افتتاح باغ کتاب تهران، که در حال حاضر در اراضی گردشگری عباس‌آباد تهران در حال برگزاری است، اظهار داشت: در کشورمان مدیریت شهری عمدتاً مبتنی بر اختلال در وظایف برنامه‌های خود را انجام می‌دهند. این موضوع در شهر تهران به لحاظ برخی مسائل سیاسی قدری متفاوت بوده است.

قالیباف با اشاره به اینکه از دی 84 تاکنون که در شهرداری تهران توفیق خدمت یافتم، گفت: در اولین جلسه بیان برنامه‌هایم در حضور اعضای شورای شهر تهران این موضوع را گفتم که به دنبال آن هستیم که در رویکرد فرهنگی و انسانی فعالیت کنیم. 

شهردار تهران در ادامه به فعالیت‌های انجام شده در 12 سال اخیر مدیریت شهری در تهران پرداخت و گفت: ما در شهر تهران می‌ساختیم و خدمات ارائه می‌دادیم، ساختیم و در حوزه‌های مختلف سخت سازندگی کردیم. 
وی تاکید کرد: امروز با اطمینان عرض می‌کنم که در دوره اخیر مدیریت شهری به میزان تاریخ بلدیه تهران سازندگی کرده‌ایم و می‌توان گفت این دهه تهران معاصر پایه‌گذاری شد. اتوبان، خیابان، پل، مترو و تونل، پارک، زباله‌سوز و ترمینال، نمایشگاه بین‌المللی، ورزشگاه و سالن‌های متعدد ورزشی آبی و طوسی در تهران ساخته‌ایم. ما در تهران باغ پرندگان و دریاچه خلیج فارس ساختیم.

قالیباف در ادامه با بیان اینکه خیلی‌ها فکر می‌کردند ما در تهران فقط سازه می‌سازیم و حداکثر این سیاست را مدنظر داریم که برای فعالیت‌های عمرانی در شهر تهران پیوست فرهنگی هم داشته باشیم، گفت: اشتباه می‌کردند، ما داشتیم برای ایده‌های توسعه‌های فرهنگی و اجتماعی و کاهش مشکلات مردم و آگاهی‌سازی شهروندان پیوست عمرانی ایده‌های اجتماعی و فرهنگی‌مان را محقق می‌کردیم. 

در ادامه شهردار تهران گفت: از ابتدای فعالیت برنامه خود در دی سال 84 رویکردمان محله محوری بود. امروز بیش از 350 مرکز و سرایه محله در دل مناطق و مناطق محروم ساخته شده است. ما خانه فرهنگ و کتابخانه ساختیم، تعداد کتابخانه‌ها را از 73 کتابخانه به 400 کتابخانه رساندیم. مسجد و حسینه‌ساختیم، حوزه‌های علمیه ساختیم، فرهنگ‌سرا، سینما و تئاتر ساختیم، تعداد سینما‌ها و تعداد صندلی‌های سینما بیشتر از کل تاریخ بلدیه تهران شده است. 

وی در ادامه سخنان خود به موضوع فعالیت‌های انجام شده برای یاری رسانی و ساماندهی به معتادان پرداخت و گفت: مددسراها، سامان‌سراها را ساختیم و بهترین مدارس را برای کودکان سال ایجاد کردیم که امروز بالاترین خلاقیت‌ها را از این کودکان در مدارس رشد مشاهده می‌کنید. همچنین نزدیک به 40 مرکز بهاران را برای ساماندهی آسیب‌دیدگان از اعتیاد ایجاد کردیم و قریب به 100 مرکز کارآفرینی را برای کمک به بانوان سرپرست خانوار ایجاد کردیم. 

 در ادامه محمدباقر قالیباف شهردار تهران بر این نکته تاکید کرد که، ما ساختیم اما برای آن که انسان بسازیم و انسان نمی‌شود ساخت مگر آن که خودش بخواهد ساخته شود و باید اجازه دهیم انسان جان گیرد و رشد کند. 

شهردار تهران در ادامه به انتقاد از وضعیت آموزش و پرورش کشور پرداخت و گفت: امروزه در حوزه آموزش و پرورش حدود 37 هزار میلیارد تومان هزینه می‌شود و 10 هزار میلیارد تومان هم بخش خصوصی در حوزه کلاس‌های آموزشی و کنکور هزینه می‌کنند و در مجموع 47 هزار میلیارد تومان در حوزه آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری می‌شود، 12 سال ذهن‌ بچه‌ها را از اطلاعات ضروری و غیر ضروری پر می‌کنیم و بعد بار سخت کنکور را پیش روی آنها می‌گذاریم تا این انباشتگی اطلاعات را در چند ساعت آزمون کنکور بر روی برگه بیاورند. 

قالیباف محصول این نگاه در آموزش و پرورش را آمار بزرگ تحصیل‌کردگان بیکار دانست و گفت: امروز قشر تحصیلکرده بیشترین آمار بیکاری را دارد و در حوزه آموزش حداکثر افرادی تربیت می‌کنیم که در خوشبینانه‌ترین حالت کارمند خوبی باشند. اما در باغ کتاب تهران به این سمت رفته‌ایم که کودکان و نوجوانان فضایی برای تمرکز و طرح سوالات خود و یافتن پاسخ برای سوالاتشان بیابند. 

وی تاکید کرد: کودکی سوال و تلاش می‌خواهد،  فضای باز و حوصله و پاسخگویی می‌طلبد و اینها امروز برای جامعه ما فراهم نیست.

شهردار تهران با بیان این که امروزه نزدیک به یک میلیون و یکصد هزار دانش‌آموز در تهران داریم، گفت: 200 هزار نفر از این دانش آموزان امکان ورود به این باغ کتاب را ندارند، این دانش‌آموزان حتی کرایه ماشین برای آمدن به این باغ کتاب را ندارند و لذا اگر این باغ درآمدی هم داشته باشد باید بدون نگاه اقتصاد به دانش‌آموزانی اختصاص یابد که حتی کرایه آمدن به این باغ را ندارند.

قالیباف با تاکید بر اینکه اجازه ندهیم فرصت این نسل، به حسرت آینده آنها تبدیل شود، گفت: من دهه چهلی هستم، امام راحل بارانی بر ما دهه چهلی‌ها بارانید که ما هیچ فرصت‌مان از دست نرفت و این فرصت را امام، انقلاب و اندیشمندان و مبارزان این سرزمین به ما دادند. 

وی افزود: تشکر این نعمت این است که در پیش‌گاه خدا و مردم با مدیریت‌های غلط این فرصت‌ها را دفن نکنیم و موظف هستیم این فرصت‌ها را به نسل مظلوم امروز بدهیم. 

شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: باید صادقانه عرض کنم هرچند بضاعت ما کم بوده و جوابگوی شهروندان عزیز نبوده‌ایم، اما خدا را شاهد می‌گیرم در قریب به 12 سال خدمت در شهرداری تهران نادر روزهایی اتفاق افتاد که اذان صبح در منزل مانده باشم و همواره تا پاسی از صبح به مردم خدمت می‌کردم و خدا را شاکرم که امروز در آخرین هفته‌های مسئولیت و خدمتگزاری در شهرداری تهران در کنار شما اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته‌ام. 

قالیباف در بخش پایانی سخنان خود با بیان آنکه باغ کتاب تهران متعلق به شماست، از مردم خواستار شد که با حضور خود و فرزندانشان در این باغ کتاب موجب بروز یک حرکت ماندگان فرهنگی شوند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Armenia
آقای قالیباف دستت در نکنه و تشکر از زحمات شما.
Iran, Islamic Republic of
"قالیباف متشکریم" . این حرفی است که از دل همه بر می اید. رفتن تو مثل مردن تهران است
شادی
Iran, Islamic Republic of
کسی را که خدا عزیزش بشمارد نیازی به تشکر من و شما ندارد ولی من هم به نوبه خودم از آقای قالیباف که مثل مردان خدل فقط برای رضای خدا کار کرده اند تشکر میکنم.
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت آقای قالیباف. انسان های منصف هرگز تلاش های جهادی تو را فراموش نخواهند کرد.
Iran, Islamic Republic of
یقیناً هدف شما خدمت به خلق الله و جلب رضایت خداوند بوده است چون اگر غیر از این بود چنین کارنامه درخشانی هم نبود!اجرکم عندالله، پیروز و سعادتمند باشی سردار روزهای دفاع مقدس.
Iran, Islamic Republic of
خدا خیرش بده. قطعا در درگاه الهی باقیات صالحات برای ایشان ثبت خواهد شد. امیدواریم در هر سنگری که خدمت می کنند موفق و موید باشند. انصافا آقای قالی باف زحمات زیادی در تهران کشیدند.
mohsen
Iran, Islamic Republic of
درود بر مردان جهادی و انقلابی ...
انشاالله جهاد ادامه دارد...
Iran, Islamic Republic of
آقاي قاليباف هميشه در دل ما جا داري. خدا قوت
Iran, Islamic Republic of
ممنون از زحمات و تلاشهای شبانه روزی ایشان . شهر تهران قابل مقایسه با 12 سال قبل نیست حتی از بسیاری از شهرهای دنیا بهتر و زیباتر است. ایشان میری وافع بین و عمل گرا هستند .ایکاش تعدادی از وزرای دولت مانند ایشان مرد عمل بودند نه حرف.مناسبترین جا برای خدمت وزارت راه و شهرسازی است برای تسریع خطوط ریلی و مسکن محرومان .
Iran, Islamic Republic of
بزرگ مرد تاريخ شهرداري تهران ،خسته نباشيد
100
Iran, Islamic Republic of
خداقوت سردار در هر جای این مملکت به نیروهای سپاهی اعتماد شد در آن بخش پیشرفت کردیم وامام دلها خمینی کبیر چه زیبا گفتند اگر سپاه نبود کشور هم نبود
تهرانی
Iran, Islamic Republic of
اجرتان با خدا ی بزرگ به معنای واقعی مدیر جهادی
سید
Iran, Islamic Republic of
خدا قوت سردار؛
ایشان همانند دوران دفاع مقدس به صورتی جهادی در شهرداری کارو تلاش نمودند؛
ان شاء الله خداوند از ایشان قبول نماید و بر عزت و توفیقاتشان بیافزاید؛
برخی مدیران کم کار و پر توقع (که از خصوصیات منافق است)، باید شیوه کار جهادی را سرلوحه کار خود قرار دهند ؛
ان شاءالله مردم ، با بصیرت خود ،افراد خدوم و منعهد را از زالوصفتان فریبکار تشخیص دهند و قدردان زحمات این افراد باشند؛
« لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَلَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِى لَشَدِيدٌ »
"هرآينه اگر شكر كرديد، من براى شما زياد مى‏كنم و هرآينه اگر كفران كرديد، محققاً عذاب من شديد و سخت است."
عرفان
Iran, Islamic Republic of
لیاقت بعضیا همون کرباسچیه!
Iran, Islamic Republic of
بزودی با شهردار شدن شخصی معتدل نظیر آخوندی، مردم تهران قدر قالیباف را خواهند فهمید...
Iran, Islamic Republic of
بله مگه نمیدونی اگه آقای قالیباف شهردار بمونند جنگ میشه و دشمن به خاک کشور حمله میکند!؟
افشین
Iran, Islamic Republic of
جای ایشان در شهر مشهد خالی است برایشان ارزوی سلامتی و تندرستی میکنم و منتظر گرفتن سکانی از ارکان کشور توسط ایشان هستیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
دکتر قالیباف تنها دکتری که از علمش در راه عمل استفاده کرد