شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۳
۴

به موشک‌های فرهنگی سپاه هم اعتماد کنیم

دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 530791
چرا در داخل از موشک سپاه علیه داعش تجلیل می‌شود اما برخی‌ها معترضِ جهت‌گیری سپاه در حوزه فرهنگ هستند؟
به موشک‌های فرهنگی سپاه هم اعتماد کنیم
گروه سیاسی حهان نیوز، ابراهیم رضایی: معتقدم فاصله‌ای میان شش موشکی که سپاه به سمت داعش پرتاب کرد با رویکردی که این نهاد انقلابی در حوزه‌های غیرنظامی دنبال می کند وجود ندارد.

چرا در داخل از موشک سپاه علیه داعش تجلیل می‌شود اما برخی‌ها معترضِ جهت‌گیری سپاه در حوزه فرهنگ هستند؟
طبق قانون اساسی وظیفه سپاه نگهبانی از انقلاب و دستاوردهای آن است. صحنه نظامی و عرصه جنگ سخت کاملاً شفاف و آشکار است. دشمن و خاکریزش و لباس رزمش و سلاحش مشخص است و با جی‌پی‌اس قابل يافتن است اما در عرصه  جنگ نرم این گونه نیست.

در جنگ نرم، دشمن ممکن است شناسنامه ایرانی داشته باشد و در داخل کشور فعالیت کند، حتی ممکن است لباس روحانی بر تن داشته باشد، از قرآن و نهج‌البلاغه بگوید و مدعی اسلام هم باشد اما دشمنی بورزد. معاویه در جنگ سخت و نظامی صفین شکست خورد اما با جنگ نرم (بر سر نیزه کردن قرآن) توانست از شکست فرار کند.

جنگ نرم پیچیده‌تر است. برخی خواسته و برخی ناخواسته در نبرد نرم روبروی سپاه می‌ایستند و این نهاد را متهم به دخالت در سیاست و جناح‌بازی می‌کنند در حالی که واقع قضیه این نیست. سپاه دارد به وظیفه ذاتی و قانونی خود عمل می‌کند و طبیعی است که در دفاع و پاسداری از انقلاب اعتنایی به مصالح این جناح و آن جناح نکند، این احزاب و اشخاص هستند که باید دقت کنند از مسیر انقلاب اسلامی خارج نشوند تا مقابل سپاه قرار نگیرند.

موشک‌های فرهنگی سپاه همان کاری را می‌کنند که موشک‌های زمین به زمین کرد، آن دیروالزور جغرافیایی را هدف گرفت و این دیروالزورهای فرهنگی و اقتصادی را هدف می‌گیرد. آن داعش تکفیری را نابود کرد و انتقام ترورهای تهران را گرفت و این داعش فرهنگی و صهیونیستی را نابود و حمله اقتصادی دشمن را خنثی می‌کند. البته طبیعتاً هر موشکی ممکن است اندکی انحراف یا اشتباه داشته باشد اما در صحت اصل هدف‌گیری تردید نکنیم.

پاسداران تنها در خاکریز زمینی از ایران و اسلام دفاع نمی‌کنند، آنها امروز در عرصه فرهنگ و میدان اقتصاد هم حافظ حیثیت ایرانی هستند و با دشمن می‌‎جنگند؛ می‌جنگند تا آقای رئیس‌جمهور در ایام انتخابات با پالایشگاه سپاه عکس یادگاری بگیرد و معاون وی پُز تحقق اقتصاد مقاومتی را بدهد.

همان طور که مبدا و مقصد موشک‌های نظامی، جبهه خودی و دشمن را به ما نشان می‌دهد، موشک‌های فرهنگی هم خودی و غیرخودی را نمایان می‌کند. مراقب باشیم دچار تشخیص اشتباه نشویم و برای منافع گروهی خویش، مرزداران جغرافیایی و عقیدتی میهن را قربانی نکنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
البته این قلیل با موشک سپاه هم مخالف بودند ولی موشک سپاه خواب پریشانشان کرد. البته مردم امروز از گذشته بیشتر با سپاه همراهند
Iran, Islamic Republic of
قبل از حوادث تروریستی تهران فعالیت های موشکی سپاه هم “موشک پرانی“ بود و این حجم از اعتماد جامعه به موشکهای سپاه بعد از احساس خطر ایجاد شد
امروز وطن معنی غم را فهمید/ با سایه‌ی جنگ، متّهم را فهمید
از خواب پرید کشورِ من امّا / معنای مدافع حرم را فهمید

شاید زمانی هم از خواب فرهنگی بپرد کشور ما
Iran, Islamic Republic of
بیست وچند سال است که دشمنان انقلاب، تهاجم فرهنگی را باشدت و حدت در فاز شبیخون و قتل عام فرهنگی، به سمت ما کشنده اند، کاش میشد موشک های پایگاههای فرهنگی نظام ابتدا در دفاع و مصونیت سازی داخلی و سپس تهاجم به عقبه فرهنگی دشمنان ، فعال میشدند.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش کسانی که در صدرمسئولیت های مهم و سرنوشت ساز فرهنگی و ... هستند هم قدری در این باب تامل بورزند، تا هروقت دلشان خواست و هوس دست و جیغ و هورای رسانه های معاند آنور آبی کردند هرچه دلشان خواست نگویند... ان شاء الله.