پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

داستان همکاری‌های «مبهم» ما و فرانسه

دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۰
کد مطلب: 530742
چگونه است که فرانسه همزمان با سفر ژان مارک آیرو به تهران که با همراهی نمایندگان ۶۰ شرکت تجاری این کشور صورت گرفت،در خلیج فارس ودر بیخ گوش ما به اتفاق آمریکا وانگلیس مانور مشترک نظامی برگزار می‌کند.
داستان همکاری‌های «مبهم» ما و فرانسه
به گزارش جهان نيوز؛ «روزنامه صبح نو» در سرمقاله خود نوشت:
این روزها که در ایران هفته حقوق بشرغربی برپاست، پاریس شاهد اجتماع بزرگترین تروریست‌های قرن یعنی سازمان منافقین و متحدان داعشی و حامیان غربی، عربی و عبری آنهاست. منافقین همان طور که در دوران صدام همکار و ستون پنجم او به شمار می‌رفتند و شریک جنایات حزب بعث علیه ملت ایران و عراق بودند، حالا هم عمله غربی‌ها برضد ملت‌های منطقه و شریک تروریست‌های تازه به دوران رسیده داعشی و غیره و ذالک اند.
در ایران قاطبه ملت در نفرت از جنایات گروهک رجوی هیچ تردیدی ندارند و ابهامی هم در تحت الحمایگی این تروریست‌ها توسط غربی‌ها در میان نیست اما ظاهراً عالم سیاست عالم ابهام و تردید است مسوول دستگاه سیاست خارجه از آزادی فعالیت گروهک تروریستی منافقین در فرانسه«به عنوان یک نقطه ابهام در روابط دو جانبه» یاد کرده و گفته :« آن‌ها (فرانسویان) تاکید کردند که ارتباطی با این گروه ندارند.» 
و احتمالاً ما هم این گزاره (هرچه می‌خواهید اسمش را بگذارید)  را به عنوان یک پاسخ دیپلماتیک پذیرفته‌ایم ! چرا؟ وزیر امورخارجه کشورمان که می‌گوید : «سابقه تروریستی این گروه برای کسی پوشیده نیست» پس چگونه است که فرانسه به شریک تجاری بزرگ اروپایی از همه نوع مواهب اقتصادی در ایران بهره می‌برد و کارخانه‌های خودروسازی و هواپیما سازی این کشور به مدد خریدهای برجامی ایران از رکود و ورشکستگی نجات پیدا می‌کنند اما همین کشور حاضر نیست ابهام در سابقه یک گروهک منفور تروریستی را برطرف کند !؟
وجود این ابهام آیا به برتری جویی غربی‌ها بازمی گردد یا ضعف دیپلماسی ما یا هردو!؟
از طرف دیگر باید پرسید چگونه است که فرانسه همزمان با سفر وزیر امور خارجه وقت خود - ژان مارک آیرو - به تهران که با همراهی نمایندگان ۶۰ شرکت تجاری این کشور صورت گرفت، در خلیج فارس و در بیخ گوش ما به اتفاق آمریکا و انگلیس مانور مشترک نظامی برگزار می‌کند و این رفتار غیر دیپلماتیک هیچ ابهامی را  برای دستگاه سیاست خارجی ما بر نمی‌انگیزاند؟
به هر حال همان طور که مردم خواستار رفع ابهام از قراردادهای اقتصادی با شرکت هواپیماسازی ایرباس و دو خودروساز پژو و رنوی فرانسه هستند، بطور جدی رفع ابهام در روابط دیپلماتیک با این کشور و حمایت آنها از گروهک تروریستی منافقین را درخواست دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *