سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۳

داعش در حال تمام شدن است/ هواخواهان ایرانی آمریکا، انصاف به خرج دهند

يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۴
کد مطلب: 530575
داعش در حال تمام شدن است؛ اما مکافاتش همچنان ادامه خواهد داشت. در این سال ها دنیا، از دست این هیولای تاریکی، زجرهای زیادی کشیده است. در این میان چهار عبرت قابل توجه است.
داعش در حال تمام شدن است/ هواخواهان ایرانی آمریکا، انصاف به خرج دهند
گروه سیاسی جهان نيوز، سید مهدی سیدی:داعش در حال تمام شدن است؛ اما مکافاتش همچنان ادامه خواهد داشت. در این سال ها دنیا، از دست این هیولای تاریکی، زجرهای زیادی کشیده است. جنس نوین جنایت های او، هرگز به فراموشی سپرده نخواهد شد.

دولت اسلامی عراق و شام با نام اختصاری داعش، کار خود را از سال 2014 با ادعای «خلافت اسلامی» شروع کرده است. به صورت مستقیم دو کشور عراق و سوریه را به خاک و خون کشیده و در بسیاری از کشورهای دنیا، ترورهای وحشتناکی را عملیاتی کرده است. او توانسته است بالغ بر 30 هزار نفر از 86 کشور دنیا را به خود جذب و سازماندهی کند. صدها میلیون دلار نفت خام و محصولات پتروشیمی را به واسطه ها بفروشد و سرمایه پیشروی خود را فراهم سازد. از حمایت های مستقیم و غیرمستقیم آمریکا، اسرائیل، سعودی و برخی کشورهای دیگر بهره بگیرد.  

شاید با نرخ رشد و توسعه جغرافیای داعش، هیچکس گمان نمی برد که این حرکت کمتر از چهارسال، از پیشروی باز بماند و به خفگی برسد، اما با مجاهدت مردان با ایمان، این حرکت کور، رو به پایان است. گفته می شود ابوبکر بغدادی به هلاکت رسیده، موصل به طور کامل از حضور داعشی ها پاکسازی شده و بخش های وسیعی از سوریه نیز در اختیار دولت این کشور قرار گرفته است.

چهار عبرت مهم
در این میان چهار عبرت قابل توجه است:

1- آمریکا در مقام منجی جهان و با پوسته صلح و پیشرفت جهانی، خود سبب ساز و منعقد کننده نطفه داعش بوده است. انتشار اسناد گوناگون این ادعا را به طور صد در صد تأیید می کند. هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه اسبق آمریکا در کتابش با عنوان «گزینه های دشوار» می نویسد: من به 112 کشور جهان سفر کرده بودم و با برخی از دوستان این توافق حاصل شد تا به محض اعلام تأسیس داعش، این گروه به رسمیت شناخته شود اما ناگهان همه چیز فروپاشید. توافق شده بود تا داعش در روز 5 / 7 / 2013 اعلام شود و ما منتظر اعلام تاسیس آن بودیم تا ما و اروپا هرچه سریعتر آن را به رسمیت بشناسیم.» عبرت ماجرا آنجاست که تمامیت خواهی استکباری و رفتار قلدرمآبانه ایالات متحده، دیگر قابل تحمل و قابل کتمان نیست. هواخواهان ایرانی آمریکا، انصاف به خرج داده و برای تطهیر او، تقلای بیشتر نکنند.

2- آمریکا در مبارزه با ترور و خشونت، هیچ اراده و در صورت اراده، هیچ توفیقی ندارد. پس دیگر نباید فریب دغل بازی های او را خورد.

3- در عرصه حکومت ها و آرمان ها، به صرف سیاست ورزی و کنش های دیپلماتیک، نمی توان بر بحران ها غلبه کرد. پس باید اهل عمل و جهاد شد، هزینه پرداخت و بر شرایط مسلط شد. اهل عمل بودن، به پشتوانه قوی بودن امکان پذیر است. پس انقلاب اسلامی ایران باید به هر طریق ممکن و در ابعاد گوناگون به قدرت جهانی تبدیل شود.

3- رسانه های در اختیار جبهه لیبرال غربی، در وطن ما کم نبوده است. شاید لازم باشد یک کتاب قطور هزار صفحه ای، از رپرتاژهای خبری و تحلیلی این روزنامه ها و سایت ها، شیرازه بندی شده و در اختیار عموم قرار داده شود، تا همگان بدانند در طول این چهارسال، سربازان وطنی غربی، چه تحلیل های خطرناک و بی مایه ای را تولید و توزیع کرده اند.

4- دگراندیشان بسیاری در طول این سال های ترور و خشونت، تلاش کردند رفتارهای داعش را منبعث از دین بدانند و به زور تحلیل های تکراری و عوام فریبانه، به ملت بفهمانند که اگر شما هم می خواهید به دام خشونت گرفتار نشوید، از اعتقادات محکم دینی خود توبه کرده و به جریان لیبرال و «اصحاب ولنگار اندیشه» بپیوندید. در صورتیکه امروز مثل روز روشن شده است تفکر خودبنیاد داعش، هیچ ارتباط وثیقی با دین آسمانی ندارد و اتفاقا دینداران و مؤمنان به خداوند، توانسته اند داعش را زمین گیر کنند، این درحالیست که طایفه سکولارها و بی باورهای غربی، در لانه های خود خزیده و به تجارت فحش و نیرنگ مشغول بوده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *