يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۱
۱۲

باز هم اروپا بودجه فیلم فرهادی را می‌دهد!

يکشنبه ۱۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۹
کد مطلب: 530549
برای سومین بار است که سرمایه‌گذاران خارجی اعم از اروپایی یا قطری، سرمایه ساخت فیلمی از اصغر فرهادی را تقبل می‌کند. برای اولین بار این کار برای فیلم «گذشته» از این کارگردان صورت گرفت.
باز هم اروپا بودجه فیلم فرهادی را می‌دهد!
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان، شورای سینمای اروپا وابسته به اتحادیه اروپا، با پرداخت 7 میلیون یورو (12میلیون دلار)، هزینه تولید فیلم دیگری از اصغر فرهادی را برعهده گرفت. این فیلم که هنوز نام آن مشخص نیست، قرار است در فرانسه و اسپانیا و ایتالیا ساخته شود. این برای سومین بار است که سرمایه‌گذاران خارجی اعم از اروپایی یا قطری، سرمایه ساخت فیلمی از اصغر فرهادی را تقبل می‌کند. برای اولین بار این کار برای فیلم «گذشته» از این کارگردان صورت گرفت که اتحادیه اروپا سرمایه آن را تحت عنوان اولین جایزه رسانه‌ای خود متقبل شد و طی یک مراسم رسمی در اردیبهشت 1391 و در کن فرانسه،  آن را به اصغر فرهادی اعطا نمود.

«آندرولا وسیلیو» کمیسر امور آموزش و  فرهنگ اتحادیه اروپا در همان مراسم درباره جایزه فوق گفت:«... پروژه جدید آقای فرهادی، «هویت فرهنگی قوی» دارد و «سعه صدر فرهنگ اروپایی را به تصویر می‌کشد.»!

بنابر همین سفارش، فرهادی در فیلم «گذشته»، به خوبی «سعه صدر فرهنگ اروپایی» را به تصویر کشید اما در مقابل، مهاجران مسلمان در فرانسه و از جمله ایرانی‌ها را افرادی نشان دادکه برای حضور خود در فرانسه، عشق‌ها و خانواده‌های فرانسوی را به هم ریخته و حتی در این مسیر مرتکب قتل و غارت هم می‌شوند!با این اوصاف اگرچه سهم ایران از اصغر فرهادی چیزی جز سیاه‌نمایی و حقنه کردن ارزش‌های غربی نیست اما ظاهرا برای کارفرمایان غربی و اروپایی‌اش بسیار مفید و سودآور است و اصطلاحا چرخش برای آنها می‌چرخد! تهیه‌کننده اصلی فیلم یاد شده، کمپانی «ممنتو» بود، همچنان‌که در فیلم بعدی فرهادی یعنی «فروشنده» نیز به همراه کمپانی قطری «انستیتو فیلم دوحه»، به طور مشترک تولید فیلم را برعهده داشت.

فیلمی که روایت و تصویری اگرچه ضعیف و سطحی اما تلخ و سیاه از جامعه ایرانی ارائه می‌کرد.اگرچه داستان و قصه و حتی نام فیلم جدید فرهادی مشخص نیست، اما مسبوق به سابقه است که اتحادیه اروپا برای فیلم‌هایی هزینه تولید پرداخت می‌کند که در جهت برنامه‌ها و اهداف این اتحادیه در جهان، تصویرسازی نماید. اتحادیه‌ای که در طول حداقل 24 سالی که از تاسیسش می‌گذرد، همواره در مخالفت و ضدیت با ملت ایران، انقلاب و نظام برخاسته از آن فعالیت کرده، چه در آن زمانی که از صدام پشتیبانی می‌کرد و سلاح‌های مخرب و جهنمی او را تامین می‌کرد، چه وقتی به تحریم‌های گسترده علیه ایران دست زد و چه هنگامی که به طور تمام قد از مخوف‌ترین گروهک تروریستی تاریخ این سرزمین یعنی منافقین حمایت و پشتیبانی کرد. هم اکنون که این خبر نوشته می‌شود، حامی اصلی تازه‌ترین گردهمایی گروهک تروریستی منافقین و حامیان تکفیری و صهیونیستش که در پاریس برگزار می‌شود، همین اتحادیه اروپاست.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
زمستان دیر یا زود میرود وسیه روئی به زغال میماند.چند صباحی کاری که برای سیاسی بازی ساخته شده ،روی موج بالا میره ولی در دراز مدت ،جز لکه ننگ روی پیشانی سازنده چیزی باقی نخواهد ماند.بگذار اسب خود رو سرمستانه چند صباحی بدوانند ،از این دنیا هم قسر دربرن ،در قیامت............
هادی
Iran, Islamic Republic of
برادر من حدود 30 میلیارد سرمایه میخاد برای فیلم جدیدش... شما از جیب میدید یا فکر کردی سازمانی تو ایران پیدا میشه که این پول رو بده!؟
چشم و فکرت رو یکم باز کن...
Iran, Islamic Republic of
از بیت المال پول بدن که علیه من و تو فیلم بسازه ؟؟؟؟

چشم و فکرت رو یکم باز کن ...
Iran, Islamic Republic of
دیر یا زودش به بصیرت ، اطلاعات و بهره هوشی مردم ایران بستگی داره

تا الان که ناامیدکننده بوده
سعید110
Iran, Islamic Republic of
فیلم برای فرهنگ غیر ایرانی ساختن، اصلی ترین کار اشخاصی است که با فرهنگ اصیل ایرانی مبارزه می کنند.
فرهادی مبارز هست و لی مبارز بر علیه فرهنگ ایرانی اسلامی و کار او برای کسانی ارزش دارد که اساساً برای حکومت اسلامی و اسلام ارزشی قائل نیستند.
امیری
برخی از کارگردانها برای نقد حکومتها سراغ خانواده های مستمند می روند و در فیلمهایشان آنها را بخاط فقر اهل زنا و فحشا نشان می دهند- در صورتی که اکثر خانواده های مستمند اهل دین و مراسمات مذهبی هستند
واقعا به چه حقی به ناموس یک ملت تهمت زنا و فحشا می دهند
Iran, Islamic Republic of
برای بعضی پول و شهرت و .... مهمه برادر نه وطن و ارزش ها ی انسانی
سروش
Iran, Islamic Republic of
باز هم یه تیتر زیبا با یه پرتاب سه امتیازی دیگه.
جنگ فرهنگی یعنی همین
Iran, Islamic Republic of
فرهادی و تمام بازیگران و عوامل فیلمش جزو سربازان ناتوی فرهنگی استکبار هستن ، وگرنه هیچ دلیلی نداره یک فیلم ایرانی اینچنین حلوا حلوا بشه(و بکنن) و از دست صهیونیست ها، تندیس ها و نخل و خرماها!!(دل و قلوه) و.. بگیرن
Iran, Islamic Republic of
فضول بردن جهنم .
کیانیان
Iran, Islamic Republic of
رسوبات فرهنگ طاغوت ، .... و فساد و فحشا در جامعه سینمایی ما بوفور مشهود است . چیزی که مسئولین .... ما چشمشان را روی آن بسته و نظام سلطه و جریانات سیاسی معاند خارجی و داخلی از آن بخوبی بهره میبرد .....مجلس باید از وزیر ارشاد و .... در مورد این رخوت و سستی و بی مسئولیتی توضیح بخواهند
رضا
Iran, Islamic Republic of
دمشون گرم !