پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۱
۳

وجود نیم میلیون "خانه‌خالی" در شمال تهران + جزییات

شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۲
کد مطلب: 530303
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو و نیم میلیون واحد مسکونی خالی در کشور داریم، افزود: بیشتر این واحدها، بزرگ و لوکس هستند و از این رقم 500 هزار واحد در شمال تهران هستند.
وجود نیم میلیون "خانه‌خالی" در شمال تهران + جزییات
به گزارش جهان نيوز به نقل ازتسنیم، محمدرضا رضایی کوچی در ارتباط تلفنی با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: بیش از یک سوم جمعیت کشور ما اجاره نشین و بیشتر آن ها از دهک های پایین و آسیب پذیر هستند.

وی ادامه داد: به رغم اینکه در بیشتر کشورها قانون رهن و اجاره وجود دارد اما در کشور ما چنین قانونی وجود ندارد و مالکان، خودسرانه قیمت ها را افزایش می دهند و نظارتی هم وجود ندارد.

رضایی افزود: قوه مقننه و مجلس شورای اسلامی باید به این موضوع ورود و این خلاء قانونی را پُر و قانون گذاری کنند.
وی با بیان اینکه در چند سال اخیر در زمینه تولید مسکن با رکود مواجه هستیم، اضافه کرد: تناسب عرضه و تقاضا وجود ندارد و تولید مسکن و قدرت خرید مسکن کاهش یافته است.

رضایی گفت: به علت کاهش نرخ سود بانکی و تمایل مالکان برای دریافت اجاره موجب شده است تا شرایط سخت شود.
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو و نیم میلیون واحد مسکونی خالی در کشور داریم، افزود: بیشتر این واحدها، بزرگ و لوکس هستند و از این رقم 500 هزار واحد در شمال تهران هستند.

رضایی اضافه کرد: با اینکه بر اساس قانون از این واحدهای خالی باید مالیات اخذ شود اما دولت این قانون را اجرا نمی کند.
وی ادامه داد: این واحدها به صورت سرمایه در اختیار مالکان قرار دارد و آن ها را به مردم اجازه نمی دهند بنابراین در عمل به تامین نیاز مسکونی مردم کمکی نمی کند.

رضایی در پاسخ به این پرسش که چرا به رغم افزایش نیافتن قیمت مسکن، اجاره بها افزایش یافته است، گفت: بر اساس برخی گزارش ها، اجاره بها در برخی کلان شهرها حدود 45 درصد افزایش یافته است و نظارتی وجود ندارد.
وی گفت: دستگاه های نظارتی کار خود را در این زمینه به خوبی انجام نداده اند البته متولی مشخص هم در این زمینه نداریم.

رضایی با تاکید بر اینکه باید تولید مسکن را افزایش دهیم، افزود: برای این کار باید تسهیلات ارزان قیمت بدهیم اما دولت در این زمینه موفق عمل نکرده است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید
Iran, Islamic Republic of
کمر ما زیر بار اجاره شکسته است.
من یک کارمند هستم، ماهانه دومیلیون و هشتصد هزار تومان حقوق می گیرم. دو میلیون تومان آنرا می دهم به صاحب خانه.
با هشتصد هزار تومان باید یک خانواده چهار نفره با قسط و هزینه تحصیل و غیره را تامین کنم. تازه هر سال در فصل نقل و انتقال، موجر هر چه که بتواند اجاره را افزایش می دهد.
نقش حاکمیت کجاست؟
خانه ی خالی، احتکار نیست؟؟ چرا اقدامی نمی شود؟ چرا بازار رهن و اجاره اینقدر بی در و پیکر است؟
مهم نیست
United States
اولا گفته میشود که در مرکز و جنوب تهران هم خانه های خالی نوساز به وفور یافت میشود و در هر معبر و کوچه و خیابانی که گذر کنید انرا مشاهده میکنید .این دلیل قابل قبول نیست که
چون خانه ها بزرگ و لوکس هستند پس مشتری ندارد .
در ثانی وضعیت خرید و فروش مسکن در گیر چند اتفاق رخ داده شده در طی سالهای قبل است صاحبان انها اینگونه اچمز و گیر افتاده اند . گرانی سه و چهار برابری قیمتها در سالهای 89 تا 91 / چشیدن طعم سود های بسیار بالا توسط دلالها و بساز و بفروشها و انتظار تکرار ان شرایط / مسئله سوداگری ملک و خانه از جانب بساز و بفروشها و دلالها و بانکها و موسسات و ار گانها و کارتلهای مالی در کشور بخصوص در پایتخت ؟ اگر وضعیت خرید و فروش خودرو و سکه و موبایل و..... به شرایط چند سال قبل خود بازگشت انگاه دارندگان این واحدها هم همین انتظار را برای مسکن داشته باشند / تنها واحد های مسکونی تازه ساز درگیر این مشکل نیستند بلکه هزاران واحد چند سال ساخت خالی هم متقاضی فروش از جانب مالکان ان هستند که خریداری وجود ندارد . او ضاع و شرایط مسکن از انچه که بعضی از کارشناسان هر از گاهی عنوان میکنند پیچیده تر و خراب تر است و باید منتظر سکته های فلج کننده( نه شوک ) دیگری در این حوزه باشیم . با وجود این شرایط در این اوضاع و احوال بیشترین فشار و اذیت به قشر مستاجر وارد شده و این گرفتاران هم راه و چاره ای نداشته و بد جوری گرفتار شده اند و فریاد رسی هم از بابت گرانی اجاره خانه وجود ندارد ؟!
کارگر
Iran, Islamic Republic of
مانور تبلیغاتی و هجوم اخبار بر گرفتن مالیات از خانه های خالی باعث عرضه گسترده املاک افراد صاحب ملک خالی در بازار اجاره و فروش ملک میشود و خواهید دید قیمتها می شکند و بازار هم رونق میگیرد.
متاسفانه صدا وسیما و شما در این زمینه کوتاهی میکنید.
بهترین بازار برای مالیات گرفتن همین خانه های خالی و احتکار شده توسط سرمایه داران بی درد است نه اینکه از بازاریان در این بازار بی مشتری و کارمندان و کارگران مستضعف مالیات بگیرند.