جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

دو آزمون اصلی دولت در ماه‌های آینده

جمعه ۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۱
کد مطلب: 530199
وضعیت بانک های کشور بحرانی است و این دولت است که باید صادقانه مسئولیت بدهی های نجومی، دارایی های منجمد و سوء مدیریت وسیع را بپذیرد.
دو آزمون اصلی دولت در ماه‌های آینده

به گزارش جهان نيوز، مهدی محمدی، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی ـ«عقل سرخ» نوشت:
"مسئولیت پذیری" و"صداقت" دو آزمون اصلی  دولت در ماه های آینده خواهد بود. وضعیت بانک های کشور بحرانی است و این دولت است که باید صادقانه مسئولیت بدهی های نجومی، دارایی های منجمد و سوء مدیریت وسیع را بپذیرد گرچه همه موظفند به آن برای خروج از این وضع کمک کنند.
وضعیت برجام هم بحرانی است و امریکا نه فقط از برجام خارج شده بلکه به گفته ویلیام برنز -طراح اصلی برجام در دولت اوباما- تصمیم دارد آن را به تدریج دفن کند و ستیزه جویی نیمه سخت را هم بر تحریم های جدید بیفزاید. از همه مهم تر، که این روزها هیچ کس درباره آن حرف نمی زند، وعده های اقتصادی دولت روحانی است.
دولت بناست سالی یک میلیون شغل ایجاد کند و دریافتی نابرخورداران را حداقل سه برابر کند؛ به اضافه بسیاری وعده های دیگر. خواهیم دید که دولت در مقابل این موضوعات اولا چقدر مسئولانه رفتار خواهد کرد و ثانیا درباره علل ناکامی های احتمالی خود چقدر صادق خواهد بود. من چندان خوش بین نیستم. شاید زد و خوردهای اخیر خیلی هم بی ارتباط به این داستان ها نباشد.

منبع:مشرق
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *