جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
۱

نارضایتی مردم شرق کشور از عملکرد دولت

جمعه ۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 530103
نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از عملکرد دولت در شرق کشور ناراضی هستند گفت: عده زیادی از مردم ‌سربیشه و نهبندان به حاشیه شهرهای بیرجند و مشهد مهاجرت کرده‌اند.
نارضایتی مردم شرق کشور از عملکرد دولت

به گزارش جهان نيوز، نظر افضلی اظهار داشت: در حوزه انتخابیه اینجانب در دو شهرستان نهبندان و سربیشه خشکسالی، مشکلات آب، راه و غیره سبب شده مردم مهاجرت کنند به عنوان مثال مردم زیادی از عرب‌خانه نهبندان به پاک‌دشت تهران مهاجرت کردند.
وی با تأکید بر تغییر الگوی کشت افزود: عده زیادی از مردم دو شهرستان سربیشه و نهبندان به حاشیه شهرهای بیرجند و مشهد مهاجرت کردند اما اگر به برخی موضوعات مانند ایجاد اشتغال در روستاها، تغییر الگوی کشت و ایجاد مجتمع‌های آبی توجه شود می‌توان شاهد مهاجرت معکوس از شهر به روستا باشیم.
نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه بودجه سال 96 برای خراسان جنوبی اتفاق خوبی افتاد به گونه‌ای که ابتدا مجلس 392 میلیارد تومان برای بودجه امسال خراسان جنوبی در نظر گرفت اما با پیگیری‌های نمایندگان استان خروجی این رقم به 744 میلیارد تومان رسید.
افضلی افزود: این رقم نسبتاً خوبی است به شرط اینکه همه این بودجه تخصیص یابد چراکه سال گذشته تا جایی که اطلاع دارم تخصیص بودجه 27 درصد بوده است.
نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای ایجاد برنامه‌ها در مناطق مرزنشین به ویژه شهرستان‌های نهبندان و سربیشه علاوه بر اینکه دولت باید توجه  کند مردم هم باید با تلاش و کوشش حرکت کنند تا همه یک دست و هم صدا باشیم به عنوان مثال در این دو شهرستان از 10 سال گذشته قرار بود 30 کیلومتر جاده‌ها دوبانده شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر به دنبال ترویج پرورش شترمرغ در این دو شهرستان هستیم اظهار داشت: از نعمت بزرگ مرز ماهیرود در سربیشه بهره‌مند هستیم که باید با تامین زیرساخت‌های اولیه مانند آب و برق بتوانیم از این ظرفیت به بهترین روش استفاده کنیم.
افضلی گفت: باید زیرساخت‌ها در مرز تامین شود تا کامیون‌ها در صف‌های طویل منتظر نمانند و ساعت کاری و سکوهای تخلیه در مرز و بازارچه افزایش یابد تا شاهد سرگردانی کامیون‌ها نباشیم.
نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تأکید براینکه باید تلاش شود در مرز هتلی احداث شود تا رانندگان کامیون‌هایی که مجبورند شب را در مرز بمانند جایی برای استراحت داشته باشند افزود: باید بتوانیم کنسولگری افغانستان باز شود و کنسولگری ما نیز در استان فراه ایجاد شود تا توریست درمانی که هر روزه افراد زیادی از کشور افغانستان برای درمان به پاکستان سفر می‌کنند با راه‌اندازی این کنسولگری بتوانند به خراسان جنوبی برای درمان مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه مرز ماهیرود توجه ویژه می‌خواهد اظهار داشت: در بحث آبرسانی برای شهرستان‌های سربیشه و نهبندان از آن جایی که شبکه آبرسانی دارای لوله‌های فرسوده است نیاز به بازسازی و ترمیم است.
افضلی بیان کرد: در زمینه تأمین آب از آن جایی که 200 روستا در حوزه انتخابیه بنده با تانکر آبرسانی می‌شود نیاز به ایجاد مجتمع‌های آبرسانی بیشتر است و به 100 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
نماینده مردم شهرستان‌های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامیتصریح کرد: مردم از وضعیت توجه دولت به شرق کشور ناراضی هستند چون دولت به این منطقه توجهی نداشته است افزود: آقای روحانی باید نگاه کند ببیند چرا در خراسان جنوبی رأی کم آورده است؟ آیا غیر از این است که به مردم این منطقه آنچنان که باید توجهی نشده است؟
وی با بیان اینکه وقتی زندگی مردم را در این منطقه بررسی می‌کنیم برخی از آنها درآمدشان به 200 هزار تومان هم نمی‌رسد، اظهار داشت: این گونه زندگی زیبنده این مردم نیست و باید تلاشهای‌مان را برای خدمت رسانی به مردم افزایش دهیم و در زمینه راه‌ها هم نیاز به 100 میلیارد تومان اعتبار در دو شهرستان داریم.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسن
سلام:مردم محترم استان هایی که به روحانی بیشترین رای رو در انتخابات دادند نباید از ریس جمهور مهترم گلایه ای داشته باشند و از او توقع خدمت داشته باشند.باید سطح توقعات خودشون رو کم کنند و با مشکلات گرما و گردوخاک و بیکاری و رکود و غیره بسازند و تحمل کنند چونکه از قدیم گفتند ازموده را آزمودن خطاست و خلایق هرچه لایق و خود کرده را تدبیر نیست.