چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۸
۴۲

امروز باید آتش‌بس یکطرفه داد/ تجربه 18 تیر سال 78 چه می گوید؟

جمعه ۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۶
کد مطلب: 530102
امروز باید هوشیار بود، از جنجال پرهیز کرد و حتی آتش بس یک طرفه داد و در درگیری های خودساخته جریان مفتون و یا مرعوب غرب نپرداخت.
امروز باید آتش‌بس یکطرفه داد/ تجربه 18 تیر سال 78 چه می گوید؟
به گزارش جهان نيوز؛ علیرضا زاکانی نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت:
 
۱. هفته قبل در نماز جمعه تهران یکی از برادران با نصب  پلاکاردی اقدام به جمع آوری امضاء در اعتراض به برخی از اتفاقات رخ داده در ورزشگاه ها کرده بود. در کنار وی  دو برادر دیگر به این جمع آوری اعتراض داشتند و آن را مصداق امور فرعی و یا به عبارتی پاس گل دادن به رقبا و مسئولانی می دانستند که بعلت نداشتن کارنامه عملی مناسب برای ارایه به افکار عمومی با التهاب آفرینی خواستار گم شدن اصل ماجرا  و تهی دستی خود هستند.

۲. روز عید فطر در مترو با دوستان عزیزی صحبت کردم که نگاه های متفاوتی به موضوعات کشور داشتند. یک گروه از این عزیزان از دعواهای روزمره جناح ها احساس خستگی و دل آزردگی می کردند و حتی یکی از کارمندان شریف مترو می گفت که نوجوان پانزده ساله من از شرایط موجود نگران است و با بگومگوهای موجود دل نگرانتر شده و دچار یاس و ناامیدی گردیده است.

۳. امروز صبح وقتی در کنفرانس ماهانه پزشکی هسته ای شرکت کردم با همکاران و اساتید دانشگاه مواجه شدم که عیناً مطالب چند روز پیش را تکرار کرده و اظهار ناراحتی می نمودند.  آنها در شرایط ملتهب منطقه و جهان  وخیره سری های ترامپ و اذناب منطقه ای او،  افق مطمئن را در پرتو اتحاد ملی و کاهش تنش در داخل کشور دانسته و بدنبال آرامش و منطق می گشتند و به صراحت می گفتند که از فضای موجود که برخی از مسئولان مثل خروس جنگی به جان هم افتاده اند ناراحتند و خسته شده اند.

۴. به ناگاه یاد ۱۸ تیر سال ۷۸  افتادم که  مضطرب از خرمشهر خود را به فرودگاه آبادان رساندم و با پرواز به تهران آمدم و یکسره به خیابان کارگر شمالی رفتم و با صحنه اسف باری مواجهه شدم که در بستر زشتی خود هرآن آبستن حوادث مصیبت بارتری بود. از درون کوی به داخل جمعیت معترض رفتم و تنها در مقابل شان ایستادم و دعوت به آرامش کردم. ابتدا با هجوم آنها مواجه شدم ولی ایشان را به آرامش و منطق دعوت کردم، خواسته آنان این بود، طرف مقابل را نیز ساکت کن.

از وسط خیابان کارگر شمالی زیر باران سنگ دوطرف، فریاد زنان پایین آمدم و ابتدا با برادران نیروی انتظامی که حائلی بین دو طرف بودند صحبت کردم و سپس به میان جمعی آمدم که برای دفاع در مقابل شعارها و مهار آتش زدن های طرف مقابل در میدان حاضر گشته بودند.

آن شب به دو طرف التماس می کردم، خواهش می نمودم، فریاد می زدم، دست به گریبان می شدم و ... که نگذارم کار خرابتر شود و درگیری بیشتری صورت گیرد، اما در کشاکش این غبارآلودگی یکی از دوستان دوران دفاع مقدسم جمله ای گفت که هنوز زخم آن را بعد از ۱۸ سال در وجودم احساس می کنم.

 او گفت زاکانی تو دیگر آن برادر دوره جنگ نیستی، تو ترسیده ای، تو ...،  بگذار کار اینها را تمام کنیم و سرجایشان بنشانیم.
 
او به خود حق می داد ولی نادانسته بازیگری در زمین بدخواهان انقلاب و مردم بود، او نمی دانست نتیجه عمل او دو روز بعد، به بیان رهبر فرزانه انقلاب مانند خنجری در سینه مبارک ایشان خواهد بود.

۵. به نظر امروز باید هوشیار بود، از جنجال پرهیز کرد و حتی آتش بس یک طرفه داد و در درگیری های خودساخته جریان مفتون و یا مرعوب غرب جز به همدلی و کمک برای برون رفت از وضع موجود و رفع مشکلات مردم نپرداخت و با نقد منصفانه- بدون نیش زدن های بیجا-  و دفاع واقع‌بینانه - از هرکس هر چند منتقدین خود -  در پرتو منطق و انصاف خویش با ایجاد آرامش، فرصتی به عموم مردم داد تا با بازشناسی سره از ناسره، راه اصلاح اساسی جهت گیری مسئولان کشور را فراهم آورند. ان  شاءالله‌
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آفرین
اما این نه آتش بس
که نقطه زن کردن آتش است
ما نمی خواهیم خودیهای دارای ضعف مفرط را بکوبیم
بنا بر این بایستی چنان بگوییم که ، طرفمان قبل از اندیشیدن در صحت و سقم کلاممان ، رنجیده تندی آن نگردد
بلکه امکان بازیابی اندیشه و عمل خود را پیدا کند
Iran, Islamic Republic of
نقطه زنی در اهداف فرهنگی بسیار مهمتر از نقطه زنی در اهداف سخت (موشکی و ...) است.
دلیل آنرا در مقایسه در خسارتها و تخریبهایشان میتوان یافت.
لطفا تدریس و تمرینات و تجهیزات نقطه زنی در اهداف فرهنگی را جدی بگیریم.
+ تشخیص صحیح هدف!
United States
با اینکه مخالف سر سختشم اما این مطلبو خوب گفت نه شما می تونین ما رو مرعوب و بایکوت کنین با این شعععععر های چرتتون نه ما می تونیم بر شما غلبه کنیم
اتش بس کنین والسلام
هممون ایرانی هستیم ما رو تحریک نکنید ما هم دستدوستی بهتون میدیم
Iran, Islamic Republic of
احسنت
United Kingdom
احسنت/ باید ابتکار عمل را از تندروهای هر دو جناح گرفت و از فضای نیش و کنایه های انتخابات بیرون رفت
Iran, Islamic Republic of
اصلا این دولت واصلاح طلب ها میخواهند حاشیه درست شه ما باید همراه باسکوت فقط مطالبات بحق رابیان کنیم تا راه هر گونه استفاده بسته شود
سعید
United States
اقای زاکانی بنظر میرسد شما متوجه حرف اکثریت مردم در انتخابات شده اید و درست می فرمایید که اقلیت باید اداب اعتراض و ادامه حیات سیاسی خود را بداند. .....
Sweden
آقا این ادبی که میگی رو شما ها چرا اجرا نمیکردید و نمیکنید؟؟؟؟؟؟؟
ما که همیشه ادب مرد رو در عمل بهتون نشون دادیم چه زمان رای آوردن چه زمان رای نیاوردن
نگران ادامه حیات ما هم نباشید همیشه هم کثرت نشونه بقا نیست چه اینکه نیمی از این کثرت هم خاکستری هستند
سعید
Canada
ضمنا اداب را با ادب اشتباه متوجه شدی
Iran, Islamic Republic of
سعید جان
برای شما هیچ فرقی نداره
چه ادب چه آداب هیچ کدوم رو ندارید
Iran, Islamic Republic of
آفرین زاکانی! همیشه همین طور برادرانه برخورد کنند جناحها وضع مملکت رو به بهبود میره! هیچ جناحی نباید فراموش کنه ماباهم برادریم و دعواهامون هم برادریه! برادر نباید در دعوای با برادر دشمن را حتی به حکمیت دخالت بده! اگه برادرم به من زور بگه بهتره که دشمن بخواد سوءاستفاده بکنه و از آب گل آلود ماهی بگیره! اوضاع سوریه و عراق درس عبرته! برادرا با هم نساختن اون وقت اسراییل و آمریکا ول کن قضیه نیستن!
Iran, Islamic Republic of
جایی که هاشمی طبا صلاحیت داره و زاکانی نداره. باید ابتدا نظر هاشمی طبا را ببینیم در این مورد چیه.
این همان مظلومیت شورای نگهبان است که فردی مثل هاشمی طبای عوام باشد ولی زاکانی عزیز و خواص نباشد.
United Arab Emirates
حرفت منطقی بود آقای زاکانی
اما همفکران خودت رو هم ساکت کن اینقدر تحریک نکنند طرف مقابل رو.
Iran, Islamic Republic of
گل گفتي اقاي دكتر ، اين را بعنوان رزمنده زمان جنگي كه با شما در خيلي موارد تفاوت ديدگاهي دارد ، عرض كردم . اميدوارم اين راهكار ، متقابلاً از طرف همگي مورد احترام واقع شود و بابت آن از حضرتعالي متشكرم .
حمید
Iran, Islamic Republic of
موافقم دکتر زاکانی، خداوند توان شما را برای یاری اسلام بیشتر کند ای سرباز بی غل و غش اسلام
ولی
Iran, Islamic Republic of
مسیراعتدال را ادامه بده زاکانی جان؟
درسته ولی اونا اگه دست بردارن و پرور تر نشن!
Iran, Islamic Republic of
جان مولا قسم به پهلوی شکسته بی بی دو عالم هر جا که پر رو تر شدن شما عقلانی تر عمل کن اگر راهش را پیدا نکردی لطفا خرابترش نکن هر چند که دینتو به مولا ادای نمیکنی ولی لااقل مدیونتر هم نمیشی!
یا علی مدد
حبیب
Iran, Islamic Republic of
سلام بفرموده معصوم علیه السلام مومن باید زیرک کاملا با آقای زاکانی موافقم. در حال حاضر تمام هم و غم دولتمردان ایجاد حاشیه برای فرار از پاسخگویی است! و دلسوزان انقلاب نباید با اقدامات حتی به ظاهر درست خود بهانه بدست دشمنان بدهند. بنظر اینجانب با همه ارادتی که به آقای مطیعی داشته و دارم شاید بهتر بود در مداحی روز عید بجای مخاطب قرار دادن مستقیم دولت با اشعار حماسی از آمادگی برای دفاع از اسلام و انقلاب میخواند
Iran, Islamic Republic of
با منطق شما هر روز باید آتش بس یکجانبه داد. هر روز لاییکها حمله می
کنند و هر روز انقلابی ها باید کارشان عقب نشینی باشد. درست شبیه عقب
نشینی های بی پایان و سردرگم مرحوم شهید میرزا کوچک خان جنگلی برای
خودداری از درگیری با نیروهای هموطن و حکومتی! اما نتیجه اش چه شد؟
نابودی قیام جنگل.
خدا وکیلی اگر در همان تیر ماه 78 حزب اللهی ها آتش بس یکجانبه داده
بودند و حماسه 23 تیر را خلق نمی کردند و یا ددر 9 دی 88 آتش بس یکجانبه
داده بودند و با شعارهای صریح پدر فتنه را سر جایش نمی نشاندند
آیا امروز چیزی از کشور - نمی گویم صرفا نظام- باقی مانده بود که شما
نگران آرامشش باشید؟
افشین
Iran, Islamic Republic of
بهتر است تاریخ را کمی بیشتر و بهتر مطالعه کنی در ضمن اینها که اینجنین برایشان شمشیر از رو بسته ای هموطنان شما هستند با کمی اختلاف سلیقه وشاید هم عقیده همگی یمان ایرانی هستیم بهتر است جذب کننده باشیم تا دفع کننده
Sweden
اطمینان داری که جذب میشن؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
افشین
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز رهبر کبیر انقلاب با جذب همه مردم توانستند بر رژیم شاه پیروز شوند ما ان دوران را خوب بیاد داریم بعد پیروزی انقلاب و مشکلات پیش امده برای کشور را از فتنه پراکنیها تا جنگ گنبد و کردستان و تسخیر لانه جاسوسی و جنگ هشت ساله تا انتخابات سال 88ما با متحد بودند و جذب نیرو توانستیم از این طوفانها عبور کنیم تا به امروز که اینجا هستیم برسیم پس نگران نباش ما باید جذب کننده باشیم ودر این جهت کوشش کنیم
Iran, Islamic Republic of
اگر زمانی که رهبری از اصلی و فرعی سخن می گفت آتش بس داده بودید الان کار به اینجا نکشیده بود. آن زمان که رهبری مرتب فرمان مبارزه با فتنه را می داد شما همه فکر و ذکرتان زدن احمدی نژاد بود. چون می گفتید منحرف است! چیزی که از دیدگاه رهبری حداکثر مساله ای فرعی بود. اما حالا که اساس مکتب تشیع مورد حمله است یاد آتش بس افتاده اید! به فرمود مولا علی علیه السلام ما اکثر العبر و اقل الاعتبار. «چه قدر پند و عبرتها فراوان و پند پذيرى اندك است». عبرت تاریخ شدیم.
عرفان
Iran, Islamic Republic of
احسنت، در عین اینکه باید دولت را ریزبینانه نقد کرد اما باید این نقد سازنده و در آرامش باشد.
به گفته امام خامنه ای از ایجاد دوقطبی باید پرهیز کرد.

نیروهای اجرایی انقلابی هم تا می توانند دولت را یاری کنند. تفاوت ما با آنها در همین امره بعضی از آنها از اول دولت نهم عزم خود را برای زمین زدن دولت جزم کردند و از هیچ اقدام نقلی و عملی دریغ نکردند. اما جریان انقلابی خود را ملتزم به اسلام و اخلاق اسلامی می داند. اعتقاد دارد این کشور مثل کشتی ست، اگر آسیبی به آن برسد در آینده دامن همه ما را خواهد گرفت.
سید محمد رضا حسینی
Iran, Islamic Republic of
فرمان آتش به اختیار رهبری با همه توصیفاتی که ایشان کرده اند از جمله فرهنگی و تمییز .... با افاضات آقای زاکانی تبدیل به آتش بس یک طرفه نخواهیم کرد.
ایشان حد و اندازه خود را بداند و در برابر فرمان آتش به اختیار رهبری افاضه آتش بس یک طرفه ندهند .
Iran, Islamic Republic of
آقا آتش به اختیار در امور فرهنگی دادند نگفتند آتش به سر طرفداران جناح دیگر بریزید و در مسائل فرعی وحدت شکنی کنید حق با دکتر زاکانی است برادر فکر مان را بکار بیندازیم و بهانه به دست دشمن ندهیم بله حفظ وحدت بعضی وقتا صبر ایوب می خواهد خود را تخلیه کردن و مخالفین را به باد انتقاد تند و توهین گرفتن هنر نیست مولای ما علی علیه السلام چگونه با خوارج خشک مغز مدارا کرد که کار به جنگ و درگیری نکشد وقتی هم مجبور به جنگ شد ابتدا رفت مقابل آنها و با زبان نرم شروع به نصیحت کرد آنقدر با زبان نرم و مدارا صحبت کرد و تندی های آنان را تحمل کرد که توانست از ۱۲هزار نفر لشکر خوارج ۸هزار نفر را به راه حق برگرداند و طرفدار خود نماید بادران عزیز همیشه با عصبانیت کوبیدن طرف مقابل هنر نیست باید تکلیف شرعی را درست تشخیص داد
Romania
وقتی صحبت های سران قوه قضاییه حاکی ازبروز فتنه است آیا بهترین پیشگیری اقدام پیش دستانه برای مهار موضوع نیست؟
افشین
Iran, Islamic Republic of
زاکانی فرماندهی برای تمام فصول
يونس
Iran, Islamic Republic of
برادر زاكاني محافظه كاري تا كي؟ به نظر من بايد گردن اين غرب زدگان را .......
اصولگرا
Iran, Islamic Republic of
خیلی تندرو هستی اگه میتونی گردن غرب زدگان رو ....نمی تونی که پس باید با اخلاق در طول چهار سال طوری رفتار کنیم که دیگه نتونن رای بیارن اگه میتونی واقعا با گردن غرب زدگان اون کار رو بکنی بسم الله ...باید عقل رو به کار انداخت و احساسات رو کنترل کرد خداوند در قرآن به حضرت موسی و برادرش هارون می گوید بروید نزد فرعون که طغیان کرده و با زبان نرم با او سخن بگویید(قولا" لینا) فرعونی که به مردم می گفت خدای شما منم برادرم فرزندم کمی آرام بگیر و فکر کن
يونس
Iran, Islamic Republic of
آقاي زاكاني شما نميدانيد وقتي كه من ميبينم كه وزيرخارجه مملكت اسلامي ما چطور با زنان بيحجاب خارجي عكس يادگاري ميگيرد و با مسئولان غربي دست ميدهد چگونه قلبم به درد مي آيد و چه آتشي به جانم مي افتد. به راستي چه كسي جواب خون شهدا را خواهد داد؟
حسن
Iran, Islamic Republic of
تا زنده ايم رزمنده ايم
Iran, Islamic Republic of
در این جور اوقات کمی فکر کن ببین امام علی علیه السلام چطور در آن ۲۵ سال به قول خودشان خار در چشم و استخوان در گلو صبر کردند تا وحدت امت حفظ شود
Iran, Islamic Republic of
دروغ میگویی؟ کجا با نامحرم دست داده وزیر ایرانی؟
شما هم نمیخواد جواب خون شهدا را بدهی؟
به تکلیفت در انجام صحیح وظیفه ات در هر شغلی که هستی عمل کن و ثوابش را برای شهدا بده.
Iran, Islamic Republic of
واقعا که
چرا متنها رو درست نمیخونید کجا گفته که وزیر به نامحرم دست داده که اینطوری آتیشی شدی مثل اینکه شما ها عادت دارید چشمها تونو ببندید فقط دهنتون رو باز کنید
اون بنده خدا جواب خون شهدا رو نمیده شما جواب بده
Iran, Islamic Republic of
دکتر عزیز
احسنت .
تلویحا از نوشته شما بر می اید که در 18 تیر دانشجویان داخل کوی با تمام اختلافات فکری و سیاسی که با شما داشتند ، حرف شما را احت تر پذیرفتند از همرزمان و دوستان همفکر شما در بیرون کوی.
.....
خدا کند دوستان خودمان که بیشتر اهل جنگ و آتش و عملیات و نبردند ، حرف آقا و دلسوزانی مانند شما را گوش کنند.
محمد
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام به شما و همه اشخاص آگاه، دلسوز و متعهد؛ آنچه مرقوم داشته اید، بخشی از واقع و واقع بینی است ولی بخش عمده و بخشهای عمده واقعیت و واقعیتها همچنان باید مورد کنکاش و واکاوی قرار گیرد تا از عناصر فتنه گری که با کمال آگاهی و طراحی فتنه گری می کنند رودست نخورده و کم نیاوریم. امروز به راستی روز یک رویارویی به تمام معنا دقیق و سرنوشت ساز است. برادران و نیز به نوبه خود خواهران متعهد و آینده نگر باید به ویژه در باب اقتصاد و گذگاههای خطر ناک و مین گذاری شده آن نهایت دقت و مراقبت را داشته باشند.فرهنگ و اجتماع وسیاست هم همینطور باید آگاهی و نکته سنجی را ارتقاء داد و برای همه اقشار جامعه سخن قانع کننده داشت تا مورد استقبال قرار گیرد. هان سخن تازه بگو تا که جهان تازه شود وارهد از حد جهان بی حد و اندازه شود.
Iran, Islamic Republic of
به عنوان يك فرد كه گرايش به اصلاح طلبي دارم از شما ممنونم
ابرمارانی
عالی بود.دوستان بااینکا شایددولت پاسخگ.وشود
Iran, Islamic Republic of
خواهان اجرای کامل قانون اساسی و رعایت اخلاق در همه حال هستم; منتقد جدی نظرات آقای زاکانی و دوستانشان پیرامون مسائل مختلف هستم, اما همیشه و در همه حال برای رزمندگان دوران جنگ احترام زیادی قائل هستم و از آقای زاکانی با این پیشنهاد سپاسگزار هستم...
فرح
Iran, Islamic Republic of
چهار سال سکوت بوده نتیجه نداده.ماپیرو رهبری هستیم الان فرمان اتش است.گفتن شعر کار فرهنگی است.تعجب میکنم مگه دکتر مطیعی باسلاح صف اولو ترور کرده که هموطنم میگه اتش ریخته به سر مسیولین. شعرش همان کار تمیز فرهنگی هست که فرمانده عزیزش بهش اجازه داده. ضمنا رییس دولتی که دوروز بعد از حمله موشکی سپاه به مقر داعش سپاهو میکوبه بروید فارغ از تعصبات بیجا به دولت منتخبتان نمره بدین.کمی فکر کنید بی فرجامی برجام وبیکاری ورکود وپرروشدن عربستان از ضعف دیپلماسی وکاری دولته یا تقصیر شعر وپند واندرز مطیعی.اقایزاکانی که اینقدر برای بررسی برجام در مجلس زحمت کشیدیدوعده ای اهل مماشات بیست دقیقه ای تصویبش کردند والان ازش فقط تحریم جدید درو میکنن..........