پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰

روایت استاندار خوزستان از کم‌آبی در این استان

يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب: 529376
استاندار خوزستان آب شرب را یکی از مهمترین مشکلات مناطق مختلف اهواز عنوان کرد و گفت: متاسفانه در برخی از مناطق آب مورد نیاز برای استحمام وجود ندارد.
روایت استاندار خوزستان از کم‌آبی در این استان

به گزارش جهان نيوز، غلامرضا شریعتی  عصر امروز در جلسه آب شرب و کشاورزی بخش مرکزی اهواز اظهار داشت: روز جمعه از روستاهای مختلف  اهواز از جمله الهایی، قلعه سحر، مراونه و الباجی بازدید و از نزدیک مشکلات این مناطق در زمینه آب شرب و کشاورزی بررسی کردیم.
وی افزود: در بالادست آب به وفور وجود دارد اما وقتی آب می‌خواهد  به انتها یعنی پایین دست برسد چیزی برای آن‌ها باقی نمی‌ماند و این موضوع البته به صورت جدی‌تر مانند اتفاقی است که در حوزه مارون و زهره با آن مواجه هستیم.
استاندار خوزستان با بیان اینکه حاکمیت مرکزی و ملی به معنای یک چشم نگاه کردن به تمام فرزندان است،گفت: در حال حاضر وظیفه داریم که به همه مردم استان با یک دید نگاه کرده و مسئولان و مدیران ذیربط نیز مأمور به دفاع از حقوق و منافع مردم هستند.
شریعتی کمبود آب شرب را یکی از مهمترین مشکلات مناطق مختلف اهواز عنوان کرد و افزود: متاسفانه در برخی از مناطق آب مورد نیاز برای استحمام وجود ندارد و وظیفه داریم که حداقل امکانات را برای مردم تامین کنیم که این امر مستلزم همکاری و هماهنگی بیشتر بین دستگاه‌های ذیربط است.
وی با بیان اینکه موضوع آب در طول دو سال آینده به یکی از مشکلات  اصلی تبدیل می‌شود و ضرروت دارد در این زمینه مدیریت لازم به کار گرفته شود، تصریح کرد: در راستای ساماندهی سردهنه‌ها اگر به یک و نیم میلیارد  تومان اعتبار احتیاج است و با این میزان اعتبار مشکلات مرتفع می‌شوند نباید از صرف این میزان هزینه دریغ کرد و باید نظم بندی شده اقدامات لازم را برای سهمیه بندی انجام و کشاورزان بالادستی نیز به سهم خود قانع و وارد نظام نوبتی شوند.
استاندار خوزستان خطاب به معاونت عمرانی استانداری گفت: معاون عمرانی جلسه‌ای را با جهاد کشاورزی، آب و برق، بخشداران شاوور و مرکزی اهواز، آبفا و فرمانداران برگزار و سهمیه بندی لازم را انجام و طبق آن عمل کند. افرادی که مانع این سهمیه بندی بودند نیز باید به دادستانی معرفی و برخورد لازم با آنها صورت بگیرد و برای ساماندهی سردهنه‌های انهار از یک و نیم میلیارد اعتبار مقدار 500 میلیون تومان را از استانداری تأمین میکنیم.
در ادامه جلسه نیز درویشعلی کریمی مدیر شرکت آبفا روستایی اظهار کرد:امروز تصمیمات خوبی در جلسه گرفته شد زیرا مدت‌ها بود که مردم مناطق مختلف اهواز از نبود آب شرب کافی گلایه مند بودند و با توجه به بازدید روز جمعه استاندار و جلسه امروز جمع بندی خوبی انجام شد.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *