جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

دروغ «انتخاب» برای انفصال قالیباف از خدمت!

يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۱۲
کد مطلب: 529170
بر اساس قانون دیوان محاسبات تنها در اموری اجازه ورود دارد که در بودجه ذکر شده است و در سایر امور مالی در شهرداری‌ها اجازه ورود ندارد. مخالفت‌ها و موانع ایجاد شده در شهرداری تهران نیز ناظر به دخالت دیوان محاسبات در سایر امور مالی مرتبط با شهرداری بوده است
دروغ «انتخاب» برای انفصال قالیباف از خدمت!
به گزارش جهان نيوز، کانال سایت حامی دولت انتخاب امروز به نقل از ایسنا نوشت: «رای اولیه انفصال از خدمات دولتی برای قالیباف به دلیل ممانعت از حسابرسی شهرداری، پیش از انتخابات صادر شده بود که با رفع موانع جلوی قطعی‌شدن حکم گرفته شد.» 
 
اما در خبر ایسنا خبری از انفصال از خدمت نبوده و آمده است: «دادستان دیوان محاسبات کل کشور امروز با اشاره به پرونده شهرداری تهران در این دیوان گفت که پیش از انتخابات رای اولیه‌ای برای شهردار تهران صادر شده بود که با رفع موانع موضوع منتفی شد.»
 
اما واقعیت چیست؟
 
دیوان محاسبات نهادی حکومتی زیر نظر مجلس است که حساب‌ها و اسناد و مدارک مربوط را برابر قانون جمع‌آوری می‌کند و گزارش تفریغ بودجه هر سال را به انضمام نظارت خود به مجلس شورای اسلامی تسلیم می‌کند. 
 
اصل‏ پنجاه و پنجم: دیوان‏ محاسبات‏ به‏ کلیه‏ حسابهای‏ وزارتخانه‏ ها، مؤسسات‏،شرکتهای‏ دولتی‏ و سایر دستگاه‏ هایی‏ که‏ به‏ نحوی‏ از انحاء از بودجه‏ کل‏ کشور استفاده‏ می‏ کنند به‏ ترتیبی‏ که‏ قانون‏ مقرر می‏ دارد رسیدگی‏ یا حسابرسی‏ می‏‌نماید که‏ هیچ‏ هزینه‏ ای‏ از اعتبارات‏ مصوب‏ تجاوز نکرده‏ و هر وجهی‏ در محل‏ خود به‏ مصرف‏ رسیده‏ باشد. دیوان‏ محاسبات‏، حسابها و اسناد و مدارک‏ مربوطه‏ را برابر قانون‏ جمع آوری‏ و گزارش‏ تفریغ بودجه‏ هر سال‏ را به‏ انضمام‏ نظرات‏ خود به‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ تسلیم‏ می‏ نماید. این‏ گزارش‏ باید در دسترس‏ عموم‏
گذاشته‏ شود.
 
بر اساس اصل ۵۵ قانون اساسی دیوان محاسبات تنها در اموری اجازه ورود دارد که در بودجه ذکر شده است و در سایر امور مالی در شهرداری‌ها اجازه ورود ندارد. مخالفت‌ها و موانع ایجاد شده در شهرداری تهران نیز ناظر به دخالت دیوان محاسبات در سایر امور مالی مرتبط با شهرداری بوده است که با پذیرش نظر شهرداری، نظارت بر امور مالی شهرداری تهران که از طریق بودجه بوده است، انجام شده است. و موضوع وقوع جرم از اساس منتفی شده است.
 
هیچ گزارش تخلف مالی به دیوان نرسیده است
 
فیاض شجاعی دادستان دیوان در ادامه مصاحبه خود به ایسنا گفته است: «دیوان محاسبات تا امروز گزارشی در خصوص تخلف مالی شهرداری تهران دریافت نکرده است» وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حسابرسان دیوان محاسبات باید پس از استقرار در شهرداری تهران بررسی کنند که اگر تخلفی وجود داشت آن را اعلام کنند.
 
دادستان دیوان محاسبات افزوده است: «این دیوان رسیدگی های حرفه ای تخصصی خود را به دور از شائبه های سیاسی پیگیری می‌کند»

منبع: فردا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *