شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

تماس تلفنی امیر کویت با سران عربستان و امارات

شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹
کد مطلب: 529093
امیر کویت در راستای تلاش برای حل بحران قطر با ولیعهد جدید عربستان و ولیعهد ابوظبی تماس تلفنی برقرار کرد.
تماس تلفنی امیر کویت با سران عربستان و امارات

به گزارش جهان نيوز، «صباح الأحمد الصباح» در تماس تلفنی با «محمد بن سلمان» ولیعهد جدید عربستان و «محمد بن زاید» ولیعهد امارات، با آنها درباره اوضاع منطقه و بحران قطر گفت‌وگو کرد.
شبکه روسیا‌الیوم گزارش داد که امیر کویت در این تماس تلفنی بر تمایل خود برای رفع شکاف بوجود آمده در میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس و تقویت امنیت، ثبات و شکوفایی این کشورها تأکید کرد.
این تماس امیر کویت در راستای تلاش این کشور برای خاموش کردن فتیله بحران در منطقه به دنبال قطع روابط سه کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به دوحه است.
کویت روز پنج‌شنبه نیز فهرستی از خواسته‌های کشورهای عربی از قطر برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک با آن را تقدیم دوحه کرد.
امیر کویت همچنین با همتای قطری خود تماس حاصل کرده و تحولات اخیر در منطقه به خصوص بحران بوجود آمده در میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس ، تلاش‌های کویت برای عبور از این بحران ، رفع شکاف در روابط اعضای این شورا و تقویت امنیت و ثبات در منطقه را بررسی کرد.
امیر قطر همچنین از تلاش‌های امیر کویت برای حل بحران بوجود آمده در روابط دوحه با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و تمایل کویت برای تحقق وحدت و انسجام در میان اعضای شورای همکاری خلیج‌فارس قدردانی کرد.

منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *