پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
از مسی و دی ماریا تا رونالدو و مورینیو

این ستاره ها دوست ندارند مالیات بدهند

پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۹
کد مطلب: 528716
به تازگی نام کریستیانو رونالدو و ژوزه مورینیو نیز به لیست متهمان مالیاتی دنیای فوتبال اضافه شده است.
این ستاره ها دوست ندارند مالیات بدهند

به گزارش جهان نيوز، در روزهای اخیر تیتر اول رسانه های فوتبال جهان به فرار مالیاتی کریستیانو رونالدو، فوق ستاره پرتغالی رئال مادرید اختصاص یافته و حتی این موضوع او را در آستانه جدایی از جمع کهکشانی ها قرار داده است.
 
البته رونالدو تنها ستاره ای نیست که طی سالیان اخیر درگیر چنین مسائلی بوده و این دست پرونده ها گریبان مسی، مارادونا و بسیاری دیگر از فوق ستاره ها را نیز گرفته است. در ادامه، نام چند تن از این افراد را مرور خواهیم کرد؛
 
لیونل مسی؛ محکوم
برنده 5 توپ طلا در ژوئن سال 2016 به علت فرار از پرداخت 4.67 میلیون یورو مالیات حق پخش تصویر از سالهای 2007 تا 2009 به 21 ماه حبس تعزیری محکوم شد.
 
 

 
 
البته در اسپانیا، جرائم غیرخشونت آمیز کمتر از 2 سال به جریمه نقدی تغییر شکل خواهد داد و مسی نیز مشمول این قانون شد تا از خطر حبس رهایی یابد.
 
خاویر ماسکرانو؛ محکوم
هم تیمی لیونل مسی نیز سرنوشتی مشابه وی داشت و به علت فرار مالیاتی در سالهای 2011 و 2012، ژانویه سال 2016 به پرداخت 1.5 میلیون یورو محکوم شد.
 
البته خاویر ماسکرانو در این قسمت ماجرا نیز همانند مسی عمل کرده و به پرداخت جریمه نقدی اکتفا کرد.
 
اولی هوینس؛ محکوم
یکی از بزرگترین قربانیان این دست از پرونده ها، اولی هوینس رئیس باشگاه بایرن بود در سال 2014 به علت فرار 27.5 میلیون یورویی، برای 21 ماه راهی زندان شد.
 
 

 
 
اما بعد از گذشت 21 ماه و آزادی در نوامبر 2016، همه چیز به حالت سابق بازگشت و هوینس دوباره ریاست باوارایی ها را بر عهده گرفت.
 
آنخل دی ماریا؛ محکوم
رای پرونده آنخل دی ماریا، ستاره آرژانتینی و سابق رئال مادرید نیز دیروز اعلام شد تا او نیز محکوم به پرداخت جریمه ای 1.76 میلیون پوندی و یک سال زندان شود.
 
اما همانند پرونده هموطنان دی ماریا در بارسا، وی نیز راهی زندان نخواهد شد و به پرداخت جریمه بسنده خواهد کرد.
 
روماریو؛ محکوم
ستاره سابق فوتبال برزیل که یکی از عوامل اصلی قهرمانی سلسائو در جام جهانی 1994 بود، در سال 2009 توسط دادگاه ریودوژانیرو به انجام 2 سال خدمات اجتماعی و پرداخت 117 هزار دلار محکوم شد.
 
 

 
 
اما علیرغم به جای گذاشتن چنین پرونده ای، روماریو تنها یک سال رسما وارد دنیای سیاست شد و هنوز هم به این حرفه مشغول است.
 
ژوزه مورینیو؛ متهم
آقای خاص نیز مدتی است به فرار مالیاتی 3.3 میلیون یورویی در بین سالهای 2011 و 2012 متهم شده است.
 
همانند رونالدو، اتهام مورینیو نیز در دوران حضور در رئال اتفاق افتاده و وکیل هر دو سوپراستار پرتغالی، وکیلی مشهور به نام خورخه مندس است.
 
کریستیانو رونالدو؛ متهم
پرسر و صدا ترین سوژه یک هفته اخیر دنیای فوتبال مربوط به کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی لوس بلانکوس است که به فرار 14.7 میلیون یورویی متهم شده و در تاریخ 31 ژوئن باید در دادگاه خود در اسپانیا حاضر شود.
 
 

 
 
اتهام رونالدو، عدم پرداخت مالیات خود در بین سالهای 2011 تا 2014 است و همین موضوع ممکن است در نهایت باعث جدایی او از جمع کهکشانی ها شود.
 
ساموئل اتوئو؛ متهم
در نوامبر 2009، دادستانی اسپانیا حکمی معادل 10 سال زندان و 118 میلیون یورو جریمه برای فرار مالیاتی اتوئو از سال 2004 تا 2009 منتشر کرد.
 
اتوئو 3.9 میلیون یورو از مالیات خود را پرداخت نکرده بود تا پروسه ای همانند الکسیس سانچس، ستاره شیلیایی و سابق بارسا را تجربه کند.
 
نیمار؛ متهم
نیمار نیز در نوامبر 2016 با درخواست دادگاهی در اسپانیا برای 2 سال زندان و پرداخت 10 میلیون یوورو مواجه شد.
 
 

 
 
نیمار هنوز هم درگیری های فراوانی در مورد انتقال خود در سال 2013 از سانتوس به بارسا دارد و بسیاری معتقدند او حق فروش خود را پرداخت نکرده است. مشکلات نیمار در فصول اخیر به حدی بوده که بارها شایعه جدایی او نیز از بارسا مطرح شده است.
 
مارادونا؛ متهم
در سال 2005، دادگاهی در ایتالیا مارادونا را به پرداخت 37.2 میلیون یورو به علت فرارهای متعدد مالیاتی متهم کرد.
 
اما همان دادگاه در سال 2012 اعتراف کرد که اشتباهاتی در روند پرونده رخ داده است و به همین دلیل تحقیق و تفحص برای پرونده مارادونا همچنان ادامه دارد.

منبع:ورزش3
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *