دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱
۱
عضو مجلس خبرگان رهبری:

کسی که زندگی اشرافی دارد نمی‌تواند حامی محرومان باشد

شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 527259
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: کسی که مدعی حرکت در مسیر امام خمینی(ره) است و با دشمنان امام راحل نشست و برخاست دارد نمی‌تواند ادعای تداوم راه امام(ره) را داشته باشد و کسی که زندگی اشرافی دارد نمی‌تواند مدعی باشد که حامی محرومان است.
کسی که زندگی اشرافی دارد نمی‌تواند حامی محرومان باشد
به گزارش جهان نيوز، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد‌ حاج‌ابوالقاسم‌ دولابی‌ ظهر امروز در مراسم ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار داشت: خیلی افراد در رکاب رسول خدا(ص) بودند اما به‌دلیل آلودگی‌های دنیا در برابر پیامبر(ص) و امام علی(ع) قرار گرفتند.

وی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: قلب انسان با گناه در می‌آمیزد و اصرار به گناه می‌کند و در نهایت گناه بر قلب چیره شده و آن را وارونه می‌کند، انسانی که گناه می‌کند از لذت مناجات محروم می‌شود.

مدیر مرکز تخصصی فقه نظام شرک را سبب نابودی انسان دانست و گفت: توحید قلعه خداوند است و انسان در این قلعه احساس امنیت دارد، اختلاف و تفرقه از آثار شرک است و کسانی که در مسیر رضای الهی هستند از انسجام برخوردارند اما شرک سبب خواری و رسوایی روز قیامت می‌شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه 33 سوره لقمان بیان کرد: خداوند فرمود ای مردم، تقوا داشته باشید چون فردای قیامت هیچ کسی بار کسی را به دوش نمی‌کشد، پدر به‌جای پسر و پسر به‌جای پدر عقوبت نمی‌شود، انسان باید مراقب باشد شیطان وی را فریب ندهد.

حاج‌ابوالقاسم با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) گفت: دنیا شما را نفریبد همان گونه که پیشینیان را فریب داد، دنیا سرای فریب است و هر روز با کسی ازدواج می‌کند و هرلحظه همسر خود را به قتل می‌رساند، دنیا همانند آب دریا است و هرچه انسان از آن بیشتر بنوشد بیشتر احساس تشنگی می‌کند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به آیه 4 سوره احزاب بیان کرد: برای انسان دو قلب در سینه قرار ندادیم، هرقدر انسان به دنیا محبت داشته باشد علاقه‌اش به خدا و اهل بیت(ع) کم می‌شود و هرچه به خدا و ائمه(ع) علاقه‌مند باشد نسبت به دنیا بی‌تفاوت می‌شود.

مدیر مرکز تخصصی فقه نظام افزود: کسی که مدعی حرکت در مسیر امام خمینی(ره) است و با دشمنان امام راحل نشست و برخاست دارد نمی‌تواند ادعای تداوم راه امام خمینی(ره) را داشته باشد، کسی که زندگی اشرافی دارد و علاقمند به زیور دنیا است، نمی‌تواند مدعی باشد که حامی محرومان است.

وی بیان کرد: کسانی که موقعیت ویژه‌ای دارند مسئولیت سنگین‌تری را عهده‌دار هستند، هرقدر موقعیت انسان حساس‌تر باشد مسئولیت وی سنگین‌تر است، مسئولین و خانواده آنها باید مراقب باشند که حوزه تأثیرگذاری آنها وسیع‌تر است و اگر رفتار پسندیده‌ای انجام دهند پاداش مضاعفی دارند و در مقابل به‌خاطر رفتار ناشایست برخورد سخت‌تری در انتظار آنها است.

منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بفرمائید در بین مسئولان مملکتی !!!؟؟؟ چه درصدی رفاه طلب نبودهونیستند !!!وقتیکه حقوق بگیر نجومی میشود ذخیره انقلاب و دختر وزیر هم با دویست میلیون واردات که مقداری اش کشف شده است !!لقب خاص میگیرد و آن دختر نجومی بگیر هم فرتی میرود مجلس و صاحب شرکتهائی صرافی است در عنفوان جوانی ؟؟؟؟!!و مستقیم میرود در کمیسیون اقتصادی عضو میشود ؟؟؟ باید مشخص شود خطوط قرمزته اشان چیست ؟؟ گیج ها متاسفانه بسیار فرق کرده است !و خط کش ها را باید عوض بفرمائید !! عنقریب باید صدقه و زکات هم برایشان جمع آوری کرد !! شک نکنید !!