جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

دو عکس ماندگار ترورهای تهران چگونه خلق شدند

دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب: 526344
عرفان کوچاری و امید وهاب‌زاده عکاسان خبرگزاری‌های تسنیم و فارس از ۲ عکس ماندگارشان در حملات تروریستی تهران می‌گویند.
دو عکس ماندگار ترورهای تهران چگونه خلق شدند

به گزارش جهان نيوز، خبرنگاران و عکاسان خبری با حضور در محل حادثه آن هم در اولین ساعات وقوع، توانستند در پوشش اخبار این دوحادثه تلخ تروریستی و آگاهی بخشی به مردم و جلوگیری از پخش شایعات نقش بسیار موثری ایفا کنند.
در بین تصاویر زیادی که از حادثه تروریستی مجلس شواری اسلامی گرفته و مخابره شد، دو عکس که یکی توسط عرفان کوچاری عکاس خبرگزاری تسنیم و دیگری توسط امید وهاب زاده عکاس خبرگزاری فارس ثبت شدند، بیش از سایر تصاویر بازتاب داشت و با واکنش‌های تحسین‌برانگیز رسانه‌ها و مردم در فضای مجازی روبرو شدند.



عکس از عرفان کوچاری- خبرگزاری تسنیم



عکس از امید وهاب‌زاده - خبرگزاری فارس
 
عرفان کوچاری عکاس خبرگزاری تسنیم:
بین جای نسبتا امنی که من مستقر بودم (هر چند اثر گلوله و جای خون در آن محل مشاهده می‌شد) و جایی که روبروی طبقه چهارم ساختمان مجلس بود و تروریست‌ها از آنجا شلیک می‌کردند یک فاصله 25 متری بود که هر کس از نیروهای امنیتی که می‌خواست روبروی آن محل برود باید این مسیر را به صورت نیم‌خیز طی می‌کرد.
در آن زمان دیدم که دو نفر از نیروهای امنیتی می‌خواهند به سمت آن محل حرکت کنند من خودم را کمی عقب‌تر آوردم و با وجود خطراتی که برایم متصور بود از نحوه دویدن آنها عکس گرفتم. واکنش‌ها و اظهارنظرها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی درباره عکس من مفید به فایده بود و خیلی پیام‌های خوبی در خصوص اجازه گرفتن برای طراحی پوستر از روی آن عکس برای من رسید.

امید وهاب‌زاده عکاس خبرگزاری فارس: 
به محض مطلع شدن از حادثه تروریستی در مجلس شورای اسلامی خودم را به آنجا رساندم و حوالی ساعت 11 بود که به محل حادثه رسیدم. هنوز حلقه‌های امنیتی کامل بسته نشده بود و توانستم به روبروی ساختمان اداری مجلس بروم. پس از آن به پارک کنار مترو بهارستان رفتم،‌ مردم در حال تردد بودند و خون روی زمین ریخته شده بود مثل اینکه از داخل ساختمان به بیرون تیراندازی کرده بودند. فکر کردم ماجرا تمام شده ضمن آنکه در آن اوایل صدای تیراندازی شدید نبود.
خودم هم مردد بودم عکس بگیرم یا نه زیرا عکاسی در اطراف مجلس ممنوع است به هر حال با یکی دیگر از عکاسان شروع به عکاسی از تکاپوی مردم و نیروهای امنیتی کردیم. سپس با یکی از فرماندهان حاضر در محل حادثه صحبت کردم و اجازه عکاسی با لنز تله از نیروهای امنیتی جلوی ساختمان مجلس را گرفتم. بیشتر عکاس‌ها سمت فضای سبز بودند و یک‌سری نیروهای امنیتی هم آن سمت خیابان ایستاده بودند. در آن لحظه دیدیم که نیروهای امنیتی مشغول شکستن یکی از پنجره‌های ساختمان مجلس هستند و احساس کردم اتفاقی در حال وقوع هست بعد از آن نیروهای آتش‌نشانی هم یک نردبان را به آن محل رساندند.
در همان لحظه بود که دیدیم نیروهای امنیتی یک بچه را از پنجره به بیرون انتقال می‌دهند پس از آن به دستور دادستانی تهران عکاسی و تصویربرداری ممنوع شد و من توانستم همان لحظات را ثبت کنم و به خبرگزاری بفرستم. پس از آن بود که این عکس توسط خبرگزاری‌های مطرح خریداری شد و فردای آن روز هم در تمامی روزنامه‌ها منتشر شد.

منبع:تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *