چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
دکتر رزاقی:

مفسدان مالی خود را در دولت مخفی می‌کنند

کرباسچی تخلفات بزرگی در خصوصی‌سازی امکانات دولتی انجام داد
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۹
کد مطلب: 525841
دکتر رزاقی با بیان اینکه کرباسچی تخلفات بزرگی در خصوصی‌سازی امکانات دولتی انجام داده است، گفت: امروز مفسدان مالی خود را در دولت مخفی می‌کنند.
مفسدان مالی خود را در دولت مخفی می‌کنند
به گزارش جهان نيوز، ابراهیم رزاقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری فارس استان سمنان در مورد وضع اقتصاد و عملکردهای دولت اظهار کرد: بنیان سرمایه‌داری نوین از چند دهه پیش در قالب سرمایه‌داری آمریکایی معنا گرفت.
وی ادامه داد: کسب حداکثر سود و ثروت و لذت از محتوای سرمایه‌داری آمریکایی است که دولت‌های پیشین از آن در حوزه اقتصاد کشور استفاده کردند و این جریان خارج از محدودیت‌های دینی، اخلاقی و منافع ملی بوده و تنها قانون نقش بازدارنده برابر این جریان داشته است.

عضو هیأت علمى دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با تأکید بر اینکه وقتی حداکثر سود در تولید نباشد، تولید ملی ورشکسته می‌شود، در تشریح عوامل مهم در حمایت از تولید در کشورهای پیشرفته تصریح کرد: مالیات از عواید مسکن در حوزه تولید ملی در آمریکا با رقم 80 درصد و در انگلیس با رقم 90 درصدی اعمال می‌شود و متأسفانه این مهم در ایران دیده نمی‌شود.

رزاقی با اشاره به اینکه تعداد افرادی که با راه‌های آسان در کشور مانند واردات کالاهای تولیدی دارای مشابه داخل با دلار ارزان دنبال ثروت‌اندوزی هستند، زیاد است، افزود: این پدیده برای تولید ملی یک تهدید محسوب می‌شود.
وی با بیان اینکه اوایل انقلاب اسلامی مسؤولان وقتی می‌دیدند تخلفی توسط افراد نزدیکشان صورت گرفته است، آن‌ها را به دستگاه قضا معرفی می‌کردند، تصریح کرد: امروز شاهدیم در دولت مفسدان مالی خودشان را مخفی می‌کنند.

این اقتصاددان با تأکید بر اینکه کرباسچی و دادگاه‌های وی به خاطر مفاسد اقتصادی فراموش نمی‌شود، اضافه کرد: ارائه مدلی ویژه از خصوصی کردن امکانات دولتی از جرائم و تخلفات بزرگ کرباسچی در آن زمان بوده است.
رزاقی با اشاره به اینکه متأسفانه فساد مالی در سال‌های اخیر در کشور عادی شده است، تصریح کرد: متأسفانه کسی را که اهل فساد نیست، بی‌عقل معرفی می‌کنند.

این کارشناس اقتصادی کشورمان با بیان اینکه وضع مدیریتی در کشور بغرنج شده است، اضافه کرد: به مبارزه ریشه‌ای با ساختار قوی برای مطالبه‌گری و برخورد با مدیران فاسد نیاز داریم.
رزاقی با بیان اینکه 16 میلیون کودک در آمریکا زیر خط فقر هستند، تصریح کرد: آن‌ها در حل مشکلات کشورشان ناتوان هستند و امروز می‌خواهند مشکلات ما را حل کنند.

وی با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم باید تعرفه واردات را تغییر دهد، اضافه کرد: دولت دوازدهم نباید روش دولت یازدهم در دادن دلار ارزان به واردکنندگان را در پیش گیرد؛ تعرفه واردات باید در کشور گران شود.
عضو هیأت علمى دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه ساماندهی واردات و برخورد با واردات کالاهایی که تولید مشابه آن در داخل کشور وجود دارد، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده، اظهار کرد: این امر یک اصل مهم در راستای حمایت از تولید ملی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *