پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
صورتجلسه شمارش آرای تمام صندوق‌ها در دسترس عموم قرار گیرد

مجتبی شاکری: ۱۰درصد صندوق‌ها بازشماری شود

سه شنبه ۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
کد مطلب: 520963
رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران با اشاره به وقوع تخلفات گسترده در انتخابات شورای شهر تهران درخواست کرد مانند سال ۸۸ صورتجلسه شمارش آرای تمام صندوق ها در سایت فرمانداری منتشر و ۱۰ درصد صندوق ها نیز بازشماری شود.
مجتبی شاکری: ۱۰درصد صندوق‌ها بازشماری شود
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم؛ مجتبی شاکری در تذکر پیش از دستور خود در سیصد و چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه حقوق شهروندی مردم باید در مورد رفع شبهات پیرامون انتخابات رعایت شود، گفت: با وجود گزارش‌های مستند از تخلفاتی که صورت گرفته است، فرمانداری به دلایل مختلف از رسیدگی به موضوع طفره می‌رود.

وی ادامه داد: سال 88 که شبهاتی در مورد صحت انتخابات مطرح شد، تمام صورتجلسات شمارش آرای صندوق‌ها در سایت منتشر شد. اکنون هم پیشنهاد می‌کنم فرمانداری در مورد انتخابات شوراها همین برنامه را در پیش بگیرد و با توجه به شکایات مطرح شده، 10 درصد از صندوق ها بازشماری شود.

شاکری خاطرنشان کرد: نه تنها لیست خدمت بلکه حتی برخی دوستان اصلاح‌طلب ما باور ندارند که یک لیست مشخص صدر تا ذیل کرسی‌ها را با اکثریت قاطع از آن خود کند. تنها در یک مورد از تخلفات از 3100 فقره رأی موجود در یک صندوق، همه بدون استثنا به 21 نفر لیست امید رای دادند.

وی با بیان اینکه تخلفات ریاست جمهوری هم از جاهای مختلف گزارش شده که باید مورد رسیدگی قرار گیرد، اظهار کرد: امکان ندارد که مردم فردی مانند مهدی چمران را نشناسند؛ اگر نفس محمد خاتمی تا این حد کارساز است که برای یک نفر یک میلیون و 700 هزار رأی می‌آورد، چرا برای جمع کردن جمعیت در همایش انتخاباتی آقای روحانی چنین نکرد؟ نکته قابل توجه این است که حتی برخی از چهره‌های شناخته شده اصلاح‌طلب رای محدود دارند اما یک عده چهره جدید رأی بالا دارند. با وجود اختلافاتی که با اصلاح‌طلبان دارم اما فردی مانند احمد دنیامالی و محسن سرخو را برای تصمیم‌سازی در حوزه‌های عمران، حمل و نقل و ترافیک مناسب‌تر می دانم تا خانم یا آقایی از لیست امید که هیچ رزومه‌ای ندارد. آیا واقعا خانه کارگر طرفداران کمتری دارد؟

رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در بخش دیگر سخنانش ضمن گرامیداشت سالگرد شهادت شهید بروجردی، گفت: این شهید جزو چریک‌های قبل از انقلاب بود که وقایعی مانند واقعه خان‌سالار و مبارزه با امریکا را رقم زد. در آن سالها من هم عضو گروه توحیدی صف بودم که شهید بروجردی نیز به نوعی عضو آن بود.

شاکری افزود: شهید بروجردی و خانواده‌اش در محله‌ای محروم زندگی می‌کردند و واقعا مدافع محرومان بودند و قهر و مهر آنها برگرفته از خط قرمزهای مکتب امام راحل بود. این شهید بزرگوار تا آخرین نفس پای حق ایستاد و جان خود را در این راه فدا کرد.

وی با اشاره به فعالیت یک نانوایی در منطقه 4 در یک آپارتمان مسکونی، گفت: با وجود تذکری که قبلا در این رابطه مطرح کردم، شهرداری منطقه از اجرای طرح قلع و قمع خودداری می‌کند و تنها یک نیوجرسی در آنجا گذاشته که مشکلی برای نانوایی ایجاد نکرده است. ساکنان این آپارتمان بسیار گلایه‌مند و خواستار رسیدگی فوری به موضوع هستند.

شاکری همچنین از تبدیل بخشی از پیاده‌روی محدوده چهارراه گلوبندک به پارکینگ موتورسیکلت انتقاد کرد و افزود: از شهروندان بابت حق پارکینگ نیز 2000 تومان دریافت می شود در حالی که تعرض به پیاده‌رو پایمال کردن حقوق مردم است و باید از آن جلوگیری شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
آقای شاکری به قول چپاولگرا ی انتخابات یک میلیون رای را به آقای رییسی در تهران قبول کردند پس رای شورا چه شد اینهایی که به آقای رییسی رای دادند به لیست خدمت هم رای دادند تازه به ما می گفتند دبیر را خط بزنید اصلاح طلب است اگر رای شورای نگهبان باشد یک امیدی است یا اگر فرمانداری یا وزارت کشور باشد فقط واگذار کن به بی دست کربلا