شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
امیرعبداللهیان:

فلسطین مسئله اول جهان اسلام است

دوشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۹
کد مطلب: 520797
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با تأکید بر اولویت موضوع فلسطین در جهان اسلام، گفت: فلسطین مسئله اول جهان اسلام است و جهان اسلام نباید اجازه دهد از اهمیت و اولویت این موضوع کاسته شود.
فلسطین مسئله اول جهان اسلام است

به گزارش جهان نيوز، «صلاح زواوی» شیخ‌السفراء و سفیر فلسطین در تهران ظهر امروز دوشنبه (اول خردادماه) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.
امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به سفر ترامپ به ریاض و تل آویو و تأکید بر اولویت موضوع فلسطین در جهان اسلام، گفت: فلسطین مسأله اول جهان اسلام است و جهان اسلام نباید اجازه دهد از اهمیت و اولویت این موضوع کاسته شود.
دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل در ادامه با اشاره  به بحران‌های موجود در منطقه، خاطرنشان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره به دنبال ایجاد بی‌­ثباتی و ناامنی در کشورهای اسلامی بوده  و سیاست تجزیه و تضعیف توان کشورهای اسلامی را پیگیری می­‌کنند.
امیرعبداللهیان یکی از ابعاد سفر ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به منطقه را در  راستای تلاش برای تضمین امنیت تل‌آویو و تقویت رژیم اشغالگر قدس ارزیابی و تصریح کرد: از اهداف سفر منطقه‌ای ترامپ جلب حمایت هر چه بیشتر از رژیم صهیونیستی و اعمال فشار به کشورهای اسلامی برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی می‌­باشد.
وی در همین بخش افزود: کاخ سفید و سعودی با تحلیل نادرست از اوضاع منطقه، رویکرد تشدید اقدامات نظامی را کماکان دنبال می‌کنند و با این رویکرد  سفر ترامپ نه تنها هیچ کمکی به حل بحران‌های منطقه نخواهد کرد  بلکه باعث تشدید بحران‌­های جاری و کشتار و ویرانی بیشتر خواهد شد.
امیرعبداللهیان با تأکید بر روابط سازنده تهران با کشورهای منطقه تأکید کرد که یمن، لیبی و سوریه صرفاً راه کار سیاسی دارد.
امیرعبداللهیان همچنین با محکومیت رأی دادگاهی علیه آیت‌الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین توسط دولت بحرین گفت : همزمانی اعلام رأی علیه شیخ عیسی قاسم با دیدار امیر بحرین و ترامپ در ریاض نشاندهنده ترس دولت بحرین از اعتراضات مردمی و اتکاء به آمریکا می‌باشد.
وی در پایان قراردادهای تسلیحاتی آمریکا و عربستان سعودی را کمک به کارخانجات تسلیحاتی و اقتصاد و اشتغال آمریکا خواند و اضافه کرد: عدم بکارگیری تسلیحات فروخته شده علیه رژیم صهیونیستی از مفاد مهم قرارداد نظامی میان آمریکا و عربستان است.
در ادامه این دیدار «صلاح زواوی» شیخ‌السفراء و سفیر فلسطین در تهران با قدردانی از حمایت­‌های جمهوری اسلامی ایران از ملت مظلوم فلسطین، گفت: انقلاب اسلامی ایران از فراموشی آرمان‌های فلسطین جلوگیری نموده و توطئه‌های رژیم صهیونیستی و حامیانش را نقش بر آب کرده است.
سفیر فلسطین ادامه بحران در منطقه را موجب تضعیف همه کشورهای اسلامی دانست و افزود: تداوم جنگ و کشتار ملت‌های مسلمان باعث تشدید ناامنی و تضعیف امت اسلامی و تقویت رژیم صهیونیستی خواهد شد.
«صلاح زواوی» در پایان بر ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی و اتحاد میان گروه‌های مبارز فلسطینی در برابر رژیم صهیونیستی تأکید کرد و افزود: علمای شیعه و اهل سنت می‌توانند به تقویت اتحاد و برادری میان مسلمانان و پیگیری آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین کمک فراوانی کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *