دوشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۳ - 27 May 2024
 
۱
آیت‌الله علوی گرگانی:

کاندیداها حق تخریب دیگران را ندارند

پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۲۲
کد مطلب: 517563
مرجع تقلید شیعیان گفت: کاندیداها حق تخریب همدیگر را ندارند و وظیفه آن‌ها این است که برنامه‌های خود را در اختیار مردم قرار دهند تا مردم با تبیین و بررسی آن‌ها به انتخاب برسند.
کاندیداها حق تخریب دیگران را ندارند
 
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از مبلغان قرارگاه گفتمان انقلاب اسلامی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: همه باید سعی کنیم تا سبب آبرو و عزت اهل‌بیت(ع) باشیم.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم افزود: هر حرکتی که انسان انجام می‌دهد چه اینکه در بعد اجتماعی باشد و یا در بعد فردی، اگر به  نیت الهی باشد  دارای اجر و قرب در مظهر الهی است چراکه خداوند اعمال انسان را دنبال می‌کند.

وی بابیان اینکه حفظ اخلاص درحرکت‌های اجتماعی  و جمعی به‌مراتب  سخت‌تر از حرکت‌های فردی است گفت: در این‌گونه اقدامات فشارها و نفوذهایی ممکن است از بیرون از مجموعه به کیفیت کارهای جمعی و گروهی تأثیر بگذارد که باید این عوامل را رصد کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه تبلیغات درزمینه انتخابات را مورد توجه قرار داد و تأکید کرد: در زمینه تبلیغات انتخاباتی باید توجه کنیم که با تبلیغ فردی خاص که نزدیکی بیشتری به طرز فکر و عقیده ما دارد  سبب تضعیف حق فرد دیگری نشویم که فردا باید پاسخگوی این قبیل کارهایمان باشیم.

وی ادامه داد: برای اینکه  در زمینه تبلیغات با حرف‌ها و موضع‌گیری‌هایی که می‌کنیم حقی از کسی ضایع نشود باید تنها معیارها را بگوییم و به‌حق  انتخاب  مردم احترام بگذاریم .

آیت‌الله علوی گرگانی بابیان اینکه در زمینه  انتخابات اصل مردمی بودن فرد منتخب مهم‌تر از بسیاری از عوامل دیگر است تصریح کرد: نباید با تبلیغات غلط  و دادن کدهای اشتباه سبب سرگردانی مردم شویم .

وی با اشاره به رعایت اخلاق انتخاباتی توسط کاندیداها خاطرنشان کرد: کاندیداها حق تخریب همدیگر را ندارند و وظیفه آن‌ها این است که برنامه‌های خود  را در اختیار  مردم قرار دهند تا مردم با تبیین و بررسی آن‌ها  به انتخاب برسند

مرجع تقلید شیعیان بابیان اینکه باید به‌حق انتخاب مردم ارج نهاد ابراز کرد : در بیان معیارها فقط  باید به گفتن کلیات بسنده شود  و از پرداختن به جزئیات و مشخص کردن مصداق دوری کرد و کاری نکنیم  که به خاطر دنیای دیگران آخرت خودمان را  بسوزانیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *