کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نظرسنجی‌ها درباره آرای روحانی چه می‌گویند؟

20 ارديبهشت 1396 ساعت 11:25

سبد اصلی رای روحانی در مراکز استان‌ها 17 میلیون نفر است که با احتساب مشارکت در این شهرها، سبد رای وی حدودا 7 میلیون می‌شود.


به گزارش جهان نیوز؛ رضا سراج کارشناس مسایل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:
 
مردم به روحانی می‌گویند؛ برو
در سه نظر سنجی که توسط سه مرکز مجزا از یکدیگر انجام شده، آرای روحانی بین 31 تا 33 درصد (میانگین 32%) است. دو نظر سنجی از سه نظر سنجی مذکور، فقط شامل مراکز استان‌ها است و در نظر سنجی‌ سوم علاوه بر مراکز استان‌ها، از شهرهای کوچک و مناطق روستایی نیز پیمایش انجام شده است. معناداری و تحلیل یافته‌های این سه نظر سنجی چیست؟

سبد اصلی آرای روحانی عمدتا شامل کلان شهرها و شهرهای بزرگ است. آنگاه که دامنه نظر سنجی به شهرهای کوچک و مناطق روستایی کشیده می شود؛ آرای روحانی کاهش (31%) و آرای رقبای وی (بویژه آقای رئیسی) که خواهان تغییر وضع موجود هستند، افزایش می‌یابد. نکته بسیار مهم، میانگین مشارکت در کلان شهرها 40% شهرهای متوسط و کوچک 60% و مناطق روستایی 90% است.

سبد اصلی رای روحانی در مراکز استان‌ها 17 میلیون نفر است که با احتساب مشارکت در این شهرها، سبد رای وی حدودا 7 میلیون می‌شود. سبد آرای رقبای روحانی در شهرهای متوسط و کوچک 17 میلیون و در مناطق روستایی 18 میلیون نفر است. با احتساب مشارکت، سبد رای در شهرهای متوسط و کوچک حدودا 10 میلیون و در مناطق روستایی 16 میلیون نفر می‌گردد. بنابراین سبد آرا و تحلیل یافته‌های سه نظر سنجی، عملا تکلیف روحانی را مشص می‌کند.


کد مطلب: 517270

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/517270/نظرسنجی-ها-درباره-آرای-روحانی-می-گویند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com