يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۳
۴۸
در افتتاحیه نمایشگاه کتاب تهران

لاریجانی: مجلس با افزایش یارانه مخالف است

سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب: 515001
رئیس مجلس با اشاره به اینکه شعارهای گفته شده درباره افزایش یارانه‌ها به صلاح کشور نیست گفت: مجلس با این روش‌ها مخالف است.
لاریجانی: مجلس با افزایش یارانه مخالف است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 12 اردیبهشت ) در مراسم افتتاحیه سی امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته برای برگزاری این رویداد فرهنگی گفت: این نمایشگاه در سال‌های گذشته با توجه به وضعیت متفاوت هر سال برگزار شد و این مهم علاوه بر برگزاری نمایشگاه‌های استانی است؛ لذا این رویداد فرهنگی نشانگر تعلق خاطر ایرانیان به تعقل، تفکر و ترقی علمی است.

وی با اشاره به برخی نکات پیام رئیس جمهور ایتالیا که در مراسم افتتاحیه قرائت شد، اظهار کرد: ایران و ایتالیا کشورهای با عظمت و تاریخی هستند و این سابقه تاریخی موجب شده برخی از خصوصیات ایرانیان در سنن کشور ایتالیا مشاهده شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این رویداد فرهنگی یک ویژگی در نهان تفکر ایرانی است که نشان‌دهنده علاقه به علوم و داشتن تعامل فرهنگی با سایر کشورها است، افزود: خوشبختانه در تفکر اسلامی نیز توجه به علم بسیار زیاد است و این امر در قرآن کریم و در سایر کتب حدیثی دیگر نیز مورد توجه قرار گرفته است؛ در بسیاری از کتاب‌ها عقلانیت، علم و دانش سرآمد همه موضوعات است.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه در کتاب‌های اهل حدیث هم توجه به علم و عقل مشهود است، ادامه داد: در کتاب اصول کافی نیز می‌توان توجه به علم و عقل را به عنوان یکی از موضوعات مهم مشاهده کرد.

لاریجانی با اشاره به اینکه 3 مقوله تفکر، کتاب و زبان همیشه در هم تنیده هستند، تصریح کرد: فیلسوفان معتقدند تفکر بدون زبان ممکن نیست لذا کسانی که از قدرت زبانی برخوردارند از قدرت تفکر نیز برخوردار هستند؛ از این رو ایرانیان با توجه به قدمت زبانی، تفکر نیز در آنها ریشه‌دار است به طوری که بعد از آمدن اسلام به ایران عرصه تفکر گسترش یافت.
وی با بیان اینکه توجه به علم در بین ایرانیان و مسلمانان عمیق‌تر و گسترده‌تر شده است، گفت: کتب زیادی از متفکران ایرانی وجود دارد که نشان‌دهنده گرایش به مسائل علمی است که در واقع نشانگر این است که تأملات عقلانی در عرصه اسلامی امری ریشه‌دار و در ذات اندیشه و تفکر اسلامی قرار دارد.

رئیس مجلس افزود: می‌توان اذعان کرد تولید فکر در عرصه اسلام آنقدر عمیق بوده که در قرون وسطی و در زمانی که در غرب شاهد تاریکی علم بودیم این جریان در حال پیشرفت بود تا جایی که آثار ابن سینا به عنوان کتاب‌های مرجع در مراکز علمی اروپا مورد استفاده قرار می‌گرفت و به عبارتی یک نهضت و جریان ابن سینایی در اروپا رواج یافت.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه تعامل فکری بین ایران و غرب در مقایسه با سایر کشورهای بیشتر است، اظهار داشت: این مهم نشانگر علاقه به تعامل فرهنگی و فکری در بین ایرانیان است؛ کشورهایی که تاریخ خودشان را به خوبی بشناسند و از این بستر استفاده کنند آن وقت جهش علمی‌شان عمیق‌تر خواهد بود.

لاریجانی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی توجه به حوزه علم بیشتر شد، افزود: بر این اساس در برخی عرصه‌ها شاهد پیشرفت و جهش‌های علمی ارزشمندی بوده‌ایم که ریشه این امر به آزادی فکر و اندیشه در بین متفکران باز می گردد؛ ما هیچ‌گاه از آزادی فکر و اندیشه ضرر نکرده‌ایم بلکه بالندگی تفکر اسلامی را شاهد بوده‌ایم لذا آنجایی که جلوی آزادی گرفته شد در بالندگی نیز دچار ضرر شدیم.

وی با بیان اینکه برخلاف حرف‌هایی که برخی سیاستمداران وامانده منطقه در خصوص اینکه ایران به دنبال هلال شیعی می‌زنند، گفت: سطح جمهوری اسلامی ایران بالاتر از این است که به دنبال هلال شیعی باشد، ایران به دنبال هلال شیعی نیست، متأسفم از اینکه یکی از شاهان منطقه مکرراً این مهم را مطرح می‌کند این در حالی است که ما به همه مسلمانان ارج می‌نهیم.

رئیس مجلس با اشاره به اینکه ایران به دنبال همزیستی مسالمت‌آمیز و نوع‌دوستی است، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که ما با تروریست‌ها و افراطی‌ها مخالف هستیم زیرا آنها دست به اسلحه برده‌اند و ما نیز بر این اساس جلوی آنها ایستاده‌ایم؛ البته ستیز فکری و مقابله با این افراد از گذشته مطرح بوده است.

وی با اشاره به اینکه منطق ایران نه دیوارکشی و نه جدا کردن خود با عناوینی مانند هلال شیعی است، تصریح کرد: ما به دنبال همزیستی مسالمت آمیز با همه کشورها هستیم و بنا نداریم در تفکر اسلامی دیوار بکشیم؛ برخی از کشورها گرایش به ملیت را به معنای گرایش به دیوارکشی می‌دانند در حالی که این مهم اشتباه است.

نماینده مردم قم در مجلس  با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در صنعت چاپ گفت: امروزه بسیاری از چاپخانه‌ها فرسوده شده‌اند از این رو اگر نیاز باشد می‌توان با تعامل صندوق توسعه ملی کمک‌هایی را با فعالان این حوزه داشته باشیم.
رئیس مجلس  بابیان اینکه امروزه برخی از ناشران کتاب که در حوزه صادرات فعال هستند با مشکلات متعددی مواجه‌اند، گفت: به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد و توصیه می‌کنیم صندوق تشویق صادرات فرهنگی به منظور پشتیبانی از صادرکنندگانی فرهنگی تشکیل شود.

لاریجانی  با اشاره به اینکه مخالف یارانه دادن به حوزه نشر نیستیم اما باید توجه داشت که کلید این مسئله همواره دست دولت بوده و متأسفانه پرداخت یارانه یک روز انجام شده و یک روز انجام نشده است، ادامه داد: باید بدانیم اگر از ظرفیت یارانه برای تحرک موتور تولید استفاده کنیم بیشتر به نفع‌مان خواهد بود.

رئیس مجلس در ادامه با اشاره به شعارهایی که درباره افزایش یارانه‌ها داده می‌شود، گفت: شعارهای گفته شده در خصوص افزایش یارانه‌ها به صلاح کشور نیست زیرا منابع آن وجود ندارد؛ البته باید بدانیم که این مسئله از شئونات دولت نبوده و از شئونات مجلس تلقی می‌شود و مجلس شورای اسلامی نیز با این روش‌ها مخالف است؛ البته اکنون هم منابعی وجود ندارد زیرا اگر هم منابعی تأمین شود باید به چرخه تولید اختصاص یابد.

لاریجانی  با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب پدیده مهم و فرخنده‌ای است، خاطر نشان کرد: برگزاری این نمایشگاه همواره با استقبال رو به رشد مردم و مخاطبان همراه بوده است از این رو امیدواریم نمایشگاه امسال برای ملت آورده‌های فرهنگی همراه داشته باشد.

براساس این گزارش در آیین افتتاحیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی  از تمبر یادبود سی سالگی این نمایشگاه رونمایی  و در ادامه جوایز ناشران برگزیده سال 95 نیز اهدا شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
قابل توجه قالیباف و ریسی که با شعار افزایش یارانه دنبال رای جمع کردن هستند. انها نقش مجلس را نادیده گرفته اند
سرور
Iran, Islamic Republic of
در این زمینه لاریجانی کاره است.
کاملا مشخص است که لاریجانی در شرایط فعلی از دولت رکود و بیکاری و شعار حمایت می کند.اما وقتی روحانی رفت می شود به فکر رییس مجلس جدید هم بود.
درود بر تغییر.مرگ بر تزویر
رسووووووووووووول
Iran, Islamic Republic of
چطور تصویب برجام تو 20 دقیقه ممکنه؟!این حتما برای رضا خدا بوده نه رای اوردن تو مجلس دهم!
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
دولت کلی تلاش کرد لاریجانی رئیس مجلس بشه حالا لاریجانی داره تلاش میکنه که روحانی رئیس جمهور بشه.
قابل توجه کسانی که لاریجانی اصول گرا میدانستند!
Iran, Islamic Republic of
قابل توجه همه که چطور آقای لاریجانی حمایت هاش از روحانی رو به حد اعلا رسونده و حتی از طرف همه نمایندگان مجلس اظهار نظری می‌کنه که نتیجه‌اش کمک به پیروزی روحانی باشه غافل از اینکه رقیب روحانی، قالیباف و رئیسی نیست بلکه عملکرد تقریبا هیچ خودشه!
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی باید دست از جانبداری انتخاباتی از جریان دولت بردارد. او یک رای در مجلس بیشتر ندارد! و برخورد قیم مابانه و تصمیم گیری از طرف اکثر نماینده ها از سوی وی توهین به شان مجلس است.
Iran, Islamic Republic of
تبریک به موسوی و دفاع از او
تصویب برجام در 20 دقیقه
و حالا دفاع از روحانی
Iran, Islamic Republic of
علی برکت الله
هرمز
Iran, Islamic Republic of
این آقا باید توضیح بده چرا اینقدر شفاف حامی روحانی است؟
Iran, Islamic Republic of
مشخصه،طرفداري از روحاني در ٩٦،وطرفداري روحاني ازش در ١٤٠٠
ذاکر
Iran, Islamic Republic of
چند روز پیش وقتی به حرم حضرت معصومه سلام الله علیها مشرّف شدم، بعد از زیارت سر قبر مرحوم آیت الله میرزا هاشم آملی رفتم، فاتحه ای خواندم و با اخلاص از ایشان خواستم برای عاقبت بخیری علی آقا فرزندشان دعا کنند!
متأسفانه وابستگی و تعلّق به دنیا گاهی انسان ها را به کجا که نمی برد!
وقتی لابی گری می شود اساس زندگی انسان، گفتن این طور ... از انسان های محافظه کار تشنه ی قدرت بعید نیست...
Iran, Islamic Republic of
فرمایشات ایشون که درست نیست ازنظر بنده هم، ولی نباید تهمت وابستگی به دنیا و .. زد، ما نیت خوان نیستم برادر عزیز. خدا عاقبت هممونو ختم به خیر کنه
سرور
Iran, Islamic Republic of
الان یعنی علی لاریجانی متنبه شد؟!!
Iran, Islamic Republic of
من بودم سرمزار می گفتم
آقا جان عنایتی کنید که اعمال و رفتار ضد مردمی و ضدمحرومان و ضد... پسرتان،‌ دامن شما را نگیرد.
صبر
Iran, Islamic Republic of
اقای لاریجانی اگر حقوقت کفاف نمیده وبه سر برج نمیرسه یارانه دهک های پایین رو حذفش کن وبه حقوق خودت اضاف کن
Iran, Islamic Republic of
دیگه خیلی زشته که رئیس یه قوه برای رئیس یه قوه دیگه درای جمع کنه!

هر دوشون به چه فلاکتی رسیدن!

لاریجانی اصلاح طلب برو بیرون از مجلس

نمی دونم مردم قم کی میخوان بیدار بشن و به این اصلاح طلب رای ندن.
United Arab Emirates
کاش اصلاح طلب بود معلوم نیست چکاره است
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
جناب لاریجانی اگر مجلس با افزایش یارانه مخالف است و این امری غیر قانونی است چرا وقتی دولت وقت از فروردین یارانه سه دهک را افزایش داد کلامی از جنابعالی صادر نشد ولی اکنون که بعض نامزدها اعلام افزایش کرده اند مخالفت مینمایید در حالیکه با حذف یارنه سه دهک بالا امکان افزایش یارانه وجود دارد
Iran, Islamic Republic of
یار دوازدهم اصلاح طلبان! اهلا وسهلاً
مجید
Iran, Islamic Republic of
باز علی آقا اومد به کمک اصلاحات!
سیدرضا
Iran, Islamic Republic of
جناب اردشیر (علی آقا) فقط به کمک اصلاح طلبها نیامد بلکه به آنها پیوست. توجه داشته باشید که در انتخابات اخیر مجلس، ایشان در ائتلاف حزب اعتدال و توسعه و ائتلاف اصلاح طلبان قم قرار گرفتند...
56
Iran, Islamic Republic of
مجلس مخالف است یا جنابعالی؟!
Iran, Islamic Republic of
اسمش مجلس است. رئیس مجلس با چند نفر دیگر برایش تعیین تکلیف میکنند. چنین مجلسی بارها ثابت کرده که عصاره ملت نیست.
Iran, Islamic Republic of
یکی نیست به این ابربازنده انتخاباتها که با سندرم کی توجهی و کم اقبالی بین مردم مواجه است بگوید که مرد حسابی تو چکاره ای فعلا اینوسط که زود ساز مخالف میزنی؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
وقتی دولت می گفت یارانه ضعفا را تا سه برابر افزایش می ده مخالف نبود ول حالا که رییسی و قالیباف گفتند مخالف شد
Iran, Islamic Republic of
لاريجون يا ردوازدهم دولت 4 درصدي
یا ثارالله
United States
مجلسی که حقوق نجومی تصویب می‌کنه مسلما نه تنها اجازه افزایش یارانه‌ها رو نمیده بلکه اگه دستش برسه یارانه‌ها رو قطع هم می‌کنه. خداوند سرنوشت هیچ قومی‌ را تغییر نمیدهد مگر اینکه تغییر کنند. این مجلس توسط مردم انتخاب شده و رئیسش هم توسط نماینده‌های مردم.
علی
Iran, Islamic Republic of
هنوز اضافه دادن یارانه ها یک شعار تبلیغاتی است و شعار دهنده هنوز رای نیاورده و انتخاب هم نشده که آقای لاریجانی از طرف 270 نفر نمایندگان رای به مخالفت داده است. آقای لاریجانی تو فقط یک رای داری.
آقای قانون چند روزی مهلت بده تا آن فرد انتخاب شود و از طرف دولت لایحه بیاورد آن موقع شما مخالف دادن 100 هزار تومان به فقرا باش .
تصووووویب نشد.
Iran, Islamic Republic of
قبلا میگفتم چرا اصولگرایان اقبالی به لاریجانی ندارند
اما در این انتخابات به ماهیت وی پی بردم
M.sh
Iran, Islamic Republic of
مطمئن باشین اگر اقای رییسی یا قالیباف انتخاب شوند ، این مجلسی های اصولگرا نما و انقلابی نما، دائم سنگ اندازی میکنند .
رسول
Iran, Islamic Republic of
ايشان حق ندارد به جاي نمايندگان ولايي و متقي كه به فكر جاه و مقام خود نيستند نظر بدهد. ايشان فقط حق بيان نظر خودش را دارد(كه هماهنگ با بنفشاست)
بگو یا علی
Iran, Islamic Republic of
سلام کاندیداها پیشنهادشان افزایش یارانه دهک های درآمدی پایین از محل حذف یارانه درآمدهای بالا می باشد و این همان مصوبه بودجه سنوات گذشته مجلس است که دولت اجرا نکرده است افزایش یارانه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی نیز مصوبه برنامه ششم و بودجه ۹۶ مجلس بود نه لایحه دولت؛ همانند افزایش قرض الحسنه ازدواج به ده میلیون که علیرغم مخالفت دولت در مجلس تصویب شد ولی حالا در مناظره به عنوان فعالیت دولت گزارش شد انصاف هم خوب است
احسان
Iran, Islamic Republic of
در طول تاریخ فقط یک میرزا علی اصغر خان اتابک اعظم نداشتیم. بنا به فرمایش نورانی مولا امیر المومنین، چه بسیار است عبرت و عبرت گیرنده چه کم!!
سجاد
Iran, Islamic Republic of
لاریجانی احساس خطر کرده از اینکه کسی غیر از روحانی رای بیاره چون خودش را برای ریاست جمهوری بعد از روحانی اماده میکنه
United States
حضرت لاریجانی ایکاش یک کلمه درمخالفت باقانونی کردن حقوقای نجومی میگفتی .من یک طلبه قمی هستم استغفارمیکنم ازینکه بارهابشما رای دادم ومرتکب گناه بی لذت شدم وحماقتم برخودم ثابت شد .گرچه بعیده که جرئت انتشار این مطلبو داشته باشند واقعا باید بحال مردم ایران وانقلاب تضعیف شده اسلامیشون تاسف خودرد.ایاتاحا فکرکردی ارزش 45 تومن نسبت به اونزمان چقدره .اوصیکم بتقوی
United States
ادعا میکنی طلبه هستی اما با آیدی کشور آمریکا اومدی کامنت گذاشتی .
Iran, Islamic Republic of
صریح و روشن، طرفدار روحانی و جهانگیری. البته از تصویب بیست دقیقه ای برجام همه چیز معلوم بود.
Iran, Islamic Republic of
ایشون از اولم اصلاح طلب بودن فقط آشکار نکرده بودن .چرا نمیشه .چطور بر جام تو20دقیقه تصویب میشه اونوقت این نمیشه .میشه خوبم میشه .یکی نیست به این بگه به شما چه نظری میدی .روحانی دیگه تموم شد آقای لاریجانی کی میخوای بیدار شی.
Iran, Islamic Republic of
عجب! رئیس مجلس مانند یک نماینده است! و نمی تواند از طرف کل مجلس پیش پیش صحبت کند!!! تازه اون هم رئیس مجلسی که در حوزه ی انتخابی اش دوم شده است.
Iran, Islamic Republic of
اینکه یک نفر خود را برابر با کل مجلس بداند عین دیکتاتوری است
Iran, Islamic Republic of
کافر همه را به کیش خود پندارد حقوق خوش که بالای ده میلیون هست فکر میکنه همه ان طوریند
Iran, Islamic Republic of
علی اقا صداش از جای گرم بلند میشه . از قدیم گفتند سواره از پیاده خبر نداره سیر هم از گرسنه . داش علی خواهش میکنیم دستت را همانطور که گذاشته ای تو دست داش حسنت برای مدتی هم که شده سکانداری این مردم محروم و مستضعف راترک کنید تا عناصر واقعا اسلامی و انقلابی و دلسوز خرابکاریهای اقتصادی و برجامی و فرهنگی را بلکه بتوانند سرو سامانی بدهند .بیشتر از این خواهش میکنیم برای انقلاب ایجاد چالش و هزینه نفرمایید .
حمید
Iran, Islamic Republic of
جناب لاریجانی
عجب زمانی که برجام را در20 دقیقه تصویب کردید قانونی بوده ولی این آقایان از بطن ومتن مردم هستند شما ترسیدید .
چرا زمانی که آقای روحانی بر خلاف مواضع رهبری سخنرانی کردن مواضع انقلابی از خود نشان ندادید .
چرا حقوقو های نجومی سرسام آور که بنا به گفته معاون اول قوه قضائیه که فرمودن این اختلاس ها و حقوقهای نجومی در دولت تدبیر وامید اتفاق افتاده ساکت نشسته وحرف نزدید.
چرا مواضع روشن وانقلابی خود را نسبت به برادر خانم خود یعنی آقای علی مطهری که به ساحت مقدس امام رضا علیه السلام اهانت کرده از خود نشان ندادید .
Iran, Islamic Republic of
چگونه افزایش بودجه نهاد ریاست جمهوری و فعالیت های عمرانی مجلس ممکن است اما افزایش یارانه برای سه دهک نه!
در ضمن ایشون چیکارست مگه یه نماینده با یه رای آیا میتونه جای تمام نماینده ها تصمیم بگیره؟
یادمون نره دولت روحان سال 92 اولین کار متمم بودجه داد و بودجه ای رو که مجلس تنظیم کرده بود زیر شش ماه تغییر داد.
محمد
Iran, Islamic Republic of
این مجلس فقط با دولت حرف موافقه
لاریجانی -روحانی پیوندتان مبارک
هموطن
Iran, Islamic Republic of
علی آقا شایسته بود موقع تصویب حقوق 24 میلیونی هم مردم صدات رو می شنیدند به کجا چنین شتابان
محسن
Iran, Islamic Republic of
هر کس که موافق نظر من حرف زد داره از حق دفاع می کنه و برای خدا حرف می زنه
هر کس خلاف نظر من حرف زد لابد یه مشکلی داره، یا پول گرفته یا کمکش کردن رییس شده حالا داره بدهیش رو پس میده.
Iran, Islamic Republic of
البته لاریجانی یک اصولگرای سرمایه دار وتاجر وکاسب است طبیعی که از این دولت حمایت کند ولی انشالله با دولت جدید اینها همه باید خانه نشین شوند باید انقلابی جدید در مدیریت اجرایی کشور اتفاق بیفتد باید از دهه شصتیها وجوانان انقلابی در مدیریت کشوراستفاده شود