پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
آشتیانی:

۶۰ درصد از کارخانه‌های کشور تعطیل‌ شده است

پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۵
کد مطلب: 513911
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هنگامی‌که می‌بینیم ۶۰ درصد کارخانه‌ها تعطیل‌شده و ۴۰ درصد دیگر از سه شیفت به دو نوبت و از دو نوبت به یک نوبت رسیده‌اند جای نگرانی است که باید آن‌ها را درست کرد.
۶۰ درصد از کارخانه‌های کشور تعطیل‌ شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی ظهر امروز در  نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در شبستان حضرت نجمه حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: افرادی که بستر علم و دانش را فراهم می‌کنند مخاطب نخستین آیه‌ای هستند که بر پیامبر گرامی اسلام(ص) نازل شد.
 
وی افزود: اگر خیرین در نظام اسلامی وجود نداشتند شاید عده بسیار زیادی نمی‌توانستند در زمینهٔ علم و دانش موفق شوند بنابراین افرادی که برای ساختن مدارس پا به این عرصه می‌گذارند یقیناً نوری در دل آن‌ها تابیده‌شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم  با اشاره به اینکه افرادی مانند سردار سلیمانی از برکات انقلاب است، تصریح کرد: چه انسان‌هایی وجود دارند که دم از انسانیت می‌زنند اما بویی از انسانیت نبرده‌اند اکنون می‌بینیم دشمنان اسلام چه ضربه‌هایی را به دین اسلام وارد می‌کنند.

وی بابیان اینکه باید اندوخته‌های خود را صرف علم و دانش کنید، خاطرنشان کرد: مال و ثروت میوه جان هر انسانی است ولی باید توجه داشت که در راه علم و دانش صرف شود.

 آشتیانی با اشاره به اینکه معلمان در مدارس نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند، بیان کرد: معلمان باید در تحقق بخشیدن به بیانات نبی مکرم اسلام(ص) در تعلیم به دانش آموزان کوشا باشند.

وی بابیان اینکه همه مسئول هستیم کاری کنیم که مدیریت کشور لایق و به سمت تحقق بخشیدن به بیانات مقام معظم رهبری پیش رود، عنوان کرد: هنگامی‌که می‌بینیم 60 درصد کارخانه‌ها تعطیل‌شده و 40 درصد دیگر از سه نوبت به دو نوبت و از دو نوبت به یک نوبت رسیده‌اند جای نگرانی است که باید آن‌ها را درست کرد.
رئیس مجمع خیرین استان قم تأکید کرد: نباید به بیگانگان چشم دوخت اگر می‌خواهیم وضع اقتصادی خوب پیش رود نباید چشممان به دست بیگانگان باشد.

وی بیان کرد: 500 روحانی در مدارس نماز ظهر خود را با دانش آموزان به جماعت می‌خوانند که این کار برای تربیت دانش آموزان بسیار ارزشمند است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *