پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

دستور سرهنگی دولت برای پرداخت وام ازدواج

پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۱۲
کد مطلب: 513907
با اینکه بیش از چندین ماه از منتظر ماندن متقاضیان وام ازدواج می گذرد و هنوز بانک های عامل نسبت به پذیرش آنها اقدام نکرده اند، برخی شعب از دستور پرداخت وام ها تا پایان اردیبهشت خبر می دهند.
دستور سرهنگی دولت برای پرداخت وام ازدواج
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق؛ گویی این روزها دیواری کوتاه تر از دیوار جوانان پیدا نمی شود؛ دیواری از مشکلات که سال ها بی تدبیری مقابلشان کشیده و این روزها رفع این مشکلات و شکستن دیوار مشکلات به دستاویزی برای تبلیغات تبدیل شده است. البته جوانان هنوز وعده های رئیس جمهور در ایام تبلیغات انتخابات دوره یازدهم را از یاد نبرده اند که که قول داده بود با رونق گرفتن اقتصاد و ریشه کن شدن بیکاری مقابل طلاق های ناشی از بیکاری را خواهد گرفت. رئیس جمهور آن روزها از به طلاق منتهی شدن یک ازدواج از هر پنج ازدواج گفته بود و وعده هایی دلگرم کننده برای اشتغال جوانان و دوام زندگی شان.

حال اما پس از چهار سال نه تنها وعده های انتخاباتی چهار سال قبل محقق نشده است بلکه جوانان زیادی در نوبت دریافت وام ده میلیون تومانی ازدواجشان از بانک قرار دارند. کافی است سری به شعب بانک های مختلف بزنی یا در بین دوست و آشنا سراغ زوج های جوانی را بگیری که چندین ماه است برای دریافت وام در سامانه دریافت وام ازدواج بانک مرکزی ثبت نام کرده اند، اما هنوز خبری از پرداخت وام به گوششان نرسیده است.
 
از سردرگمی هنگام ثبت نام تا انتظار چند ماهه برای تشکیل پرونده
مشکلات از همان لحظه اول گریبان زوج ها را میگیرد، وقتی برای ثبت نام در سامانه ، هر کدامشان به یک بانک متفاوت پاس داده می شوند و برای پیدا کردن ضامن و صاحب حساب درآن بانک و شعبه معرفی شده باید به تمامی آشنایان و اهل فامیل رو بزنند. شاهرخ یکی از همین جوانان است که هنگام ثبت نام در سیستم، بانک شهر به نامش افتاده و بانک قوامین نیز نصیب همسرش شده است. از تمام این مشکلات که بگذریم او و خیلی های دیگر نزدیک به ۵ماه است که در سامانه ثبت نام کرده اند و با وجود گذشت ۵ماه از ثبت نامشان، هنوز خبری از پرداخت وام به آنها نیست.

بررسی های میدانی از شعب بانک های عامل و تعداد زیادی از جوانانی که برای دریافت وام ازدواج در سامانه دریافت وام ازدواج بانک مرکزی ثبت نام کرده اند نشان از آن دارد که بیش از ۵ماه است بسیاری از متقاضیان برای دریافت وام هایشان به بانک ها معرفی نشده اند و هر روز برای مطلع شدن از سرنوشت وامشان باید به سامانه مذکور مراجعه کنند.

موج پرداخت وام ازدواج در آستانه انتخابات

اردیبهشت ۹۶تاریخ ماندگاری است برای به اتمام رساندن بسیاری ناتمام ها. از پرداخت دو تا سه برابری مستمری مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی حتی برای سه ماه، تا پرداخت وام های ازدواجی که پشت نوبتی هایشان به چند صد هزار نفر رسیده است. اما آنطور که مسئولین شعب بانک ها می گویند و برخی کاربران مشرق در خصوص آن به ما اطلاع داده اند، این روزها دولتی ها عزم خود را برای پرداخت وام های پشت نوبتی ازدواج جزم کرده اند و به زودی وام ازدواج بخش عمده ای از پشت نوبتی ها پرداخت خواهد شد. اتفاقی خوشحال کننده برای زوج های جوانی که چندین ماه است بر روی ۲۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه ازدواجشان حساب کرده اند، حتی اگر قرار باشد وام ازدواج و حل بخشی از مشکلاتشان دستاویزی باشد برای بالا بردن رای مسئول خاص.

البته بررسی ها نشان می دهد بسیاری از شعب بانک ها از جزییات این دستور جدید مطلع نیستند و صرفا اطلاعاتی مبهم و کلیاتی از این موضوع را شنیده و به متقاضیان منتقل کرده اند و با این اوصاف، حتی اگر وام زوج های جوان تا قبل از برگزاری انتخابات نرسد، حداقل مژده آن قرار است روی آراء کاندیدای مورد نظر، تاثیر مثبت بگذارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *