جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

نقش زنان طبس در خطه کویر مغفول مانده است

دوشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۳
کد مطلب: 513360
در واقعه بزرگ تاریخی طبس، سهم اثرگذار و مغفول مانده زنان طبس را در کنار دلاورمردان این خطه کویر نباید نادیده انگاشت. این موضوع خود نیازمند پژوهشی وسیع و اطلاع‌رسانی درست و مناسب است.
نقش زنان طبس در خطه کویر مغفول مانده است

به گزارش جهان نيوز، «حکیمه رحمتی راد» کارشناس مددکاری اجتماعی و سرپرست دفتر نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس استان خراسان جنوبی به مناسبت سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس یادداشتی را در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داده است، که آن را در ادامه می‌خوانید:
پنجم اردیبهشت ماه، سالروز شکست نظامی آمریکا در صحرای طبس از جمله رسواترین و مفتضحانه ترین توطئه های شکست خورده آمریکای جنایتکار علیه نظام مقدس و الهی جمهوری اسلامی ایران است.

بدون شک ماجرایی که در طبس به وقوع پیوست و با شکست مزدوران آمریکایی مواجه شد، یکی از معجزات بزرگ قرن به حساب می‌آید؛ چراکه شیطان بزرگ – آمریکا باهمه توان، با بهره گیری از دقیقترین و پیچیده ترین امکانات نظامی و تدارک همه جانبه و هماهنگی کلیه عوامل داخلی و خارجی به بهانه آزادی جاسوسان خود در ایران، اما در حقیقت به قصد درهم شکستن انقلاب و نابود ساختن نظام جمهوری اسلامی ایران، هجوم ناجوانمردانه خود را در پنجم اردیبهشت ماه 1359 آغاز کرد؛ غافل از اینکه وقتی نظامی و مردمی با تکیه بر اسلام مورد عنایات باریتعالی و اراده الهی باشد، ریگ‌های بیابان هم می توانند پیشرفته ترین ماشین های جنگی ابرقدرت ترین کشور جهان را در هم بکوبد و منهدم سازد؛ در آن روز در اوج حیرت و ناباوری ها با وقوع توفان شن و برخورد بالگردهای متجاوز به یکدیگر، شکست سنگین و غیر قابل تصوری را متحمل و سرانجام با لغو عملیات مجبور به فرار از خاک ایران شدند.

خیانت برخی از مسئولان و عناصر داخلی نفوذی و باقیمانده رژیم شاه خائن در بمباران بقایای هواپیمای منهدم شده آمریکایی در صحرای طبس که منجر به از بین رفتن تعدادی از اسناد و مدارک به جا مانده و شهادت یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد، هرگز از خاطر ملت رشید ایران نخواهد رفت. شکست بدون جنگ در ایران، برای کشوری که همواره بر اقتدار و توانایی نظامی و اطلاعاتی خود می بالید، قابل تحمل نبود. به همین دلیل، در روز اول خرداد 1359، آمریکا و بازار مشترک اروپا، ایران را تحریم اقتصادی کردند؛ اقدامی که با مسدود کردن دارایی های ایران در 14 تیر 1359 ادامه یافت. یک هفته بعد و در 21 تیر، کودتای نوژه، کشف و یک روز قبل از اجرا خنثی شد.
قطعا در این واقعه بزرگ تاریخی سهم اثرگذار و مغفول مانده زنان طبس را در کنار دلاورمردان این خطه کویر نباید نادیده انگاشت که این موضوع خود نیازمند پژوهشی وسیع و اطلاع رسانی درست و مناسب است.

با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سرافراز این واقعه، سردار شهید اسلام محمد منتظر قائم، با روح او و ارواح طیبه همه شهیدان انقلاب اسلامی میثاق می بندیم که در ادامه راهشان لحظه ای غفلت نکنیم و با همه توان در سربلندی و شکوفایی این سرزمین بکوشیم.

منبع: دفاع پرس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *