شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

درآمد مردم‌ رشد کرد یادرآمد نورچشمی‌ها؟!

يکشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۱۷
کد مطلب: 512986
درآمد مردم رشد کرد یا درآمد نورچشمی‌ها و نجومی‌ها؟!
درآمد مردم‌ رشد کرد یادرآمد نورچشمی‌ها؟!
به گزارش جهان نيوز به نقل از کیهان؛ یک فعال اقتصادی نزدیک به کارگزاران می‌گوید درآمد مردم در دولت سابق کم شده بود اما دولت یازدهم توانست این شاخص را بهبود بخشد.
حسین عبده تبریزی که در حوزه‌های بانکی، بورس و ساخت و ساز فعال بوده، در مصاحبه با ایرنا مدعی شد: درآمد خانوارهای شهری در سال 1394 به میزان 18 درصد و خانوارهای روستایی به میزان 35 درصد کمتر از سال 1386 بوده که این تفاوت به عملکرد دولت قبل برمی‌گردد، اما دولت یازدهم به رغم کاهش قیمت نفت توانسته است این روند کاهشی را از سال 94 متوقف کند. عبده تبریزی یادآور شد که درآمد واقعی خانوارهای ایرانی که از سال 1374 تا سال 1386 یکسره روند صعودی طی کرده بود، در دولت قبل نرخ رشد منفی داشت و خوشبختانه دولت یازدهم در سال 1393 به 1394 توانست این شاخص را بار دیگر مثبت کند.
این ادعا در حالی است که محمد هاشمی دو هفته پیش در مصاحبه با روزنامه آرمان تصریح کرد قدرت خرید مردم نسبت به سال گذشته نصف شده؛ یعنی 50 درصد کم شده است.
هاشمی درباره آمارهای دولت گفت: «عموم مردم تا اتفاقی برای جیب‌شان نیفتد، رشدی را باور نمی‌کنند. مردم با ارقام و آمار راضی نمی‌شوند. دولت بارها از کاهش تورم و از بین رفتن رکود سخن گفته اما برای مردمی که در همین خرید نوروزی امسال، با سرمایه سال قبل تنها می‌توانند نصف آن چیزهایی را که سال گذشته خریده بودند بخرند، بدیهی است که کاهش تورم و تورم تک رقمی و افزایش رشد اقتصادی مطمئنا چیز غیرقابل باوری است چرا که می‌بینند قدرت خریدشان نصف شده است؛ تورم از نگاه آنها قدرت خریدشان است. با این دید، تورم برای مردم 50 درصد است نه تک رقمی.»
با این اوصاف احتمالا آقای عبده تبریزی رونق کسب و کار خود را در حاشیه ارتباطات ویژه با برخی مدیران دولتی، به عنوان رونق درآمد مردم جا زده است.
سال گذشته با وجود ادعای خالی بودن خزانه معلوم شد برخی مدیران نجومی  30، 80، 240 و 730 میلیون تومانی دریافت می‌کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *