يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 5 May 2024
 
۰
۱
موافقان و مخالفان مبارزه با بازیکن سالاری

مشروح برنامه ۱۴ فروردین نود

سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۲
کد مطلب: 509600
اولین برنامه نود در سال ۹۶ با محوریت بررسی هفته بیست و پنجم لیگ برتر ایران و مسابقه تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مقابل چین از ساعت ۲۳ دوشنبه ۱۴ فروردین روی آنتن رفت.
به گزارش جهان نيوز به نقل از نود؛
سوال مسابقه نظرسنجی درباره دلایل عملکرد موفق تیم ملی و نقطه قوت آن پخش شد.

 خلاصه و حواشی مسابقه تیم های ایران و چین اولین بخش نود این هفته بود.(ویدیو)
آماری از تعداد بردهای رسمی سرمربیان تیم های ملی جهان مرور شد که کارلوس کی روش با ۵۲ برد با هدایت تیم های ایران، پرتغال، آفریقای جنوبی و امارات در رده پنجم قرار دارد.

 
کلیپ خلاصه ای از آنچه در برنامه امشب خواهیم دید پخش شد که شامل بخش های زیر بود:
نزدیک تر شدن تیم ملی به روسیه با پیروزی برابر چین
سومین شکست فصل پرسپولیس در آبادان و حواشی بخشیدن تماشاگران صنعت نفت
نحس یا عدد شانس، مشهورترین شماره سیزده های فوتبال
ادامه روند خوب استقلال در نیم فصل دوم همراه با درگیری نورافکن و کریمی

آنالیز عملکرد تیم ملی فوتبال ایران برابر چین، تغییرات در ترکیب تیم و عملکرد خط دفاعی و خط حمله در مسابقات مقدماتی جام جهانی در ادامه به پخش رسید.(ویدیو)




 ترین های هفته بیست و پنجم لیگ برتر پخش شد که شامل بخش های زیر بود:(ویدیو)
حرکات تکنیکی هفته: امید نورافکن، علی عبدالله زاده، مگنو باتیستا، اکبر ایمانی، حسن بیت سعید، شهرام گودرزی، آرش رضاوند، غلامرضا رضایی، محمد شادکام، پیام ملکیان، داریوش شجاعیان، عباس عسکری، روزبه شاه علی دوست، کرار جاسم، حامد شیری، غلامرضا عنایتی، جری بنگستون، سجاد عاشوری، اسماعیل شریفات، محمدزبیر نیک نفس، حنیف عمران زاده، مسلم مجدمی، حمید رضا علی عسگری، برونو
تیر دروازه هفته: سروش رفیعی مقابل صنعت نفت
موقعیت از دست رفته هفته: مهدی شریفی مقابل گسترش فولاد
پاس گل برتر هفته: کاوه رضایی مقابل فولاد
مهار برتر هفته: حسین حسینی مقابل فولاد
گل برتر هفته: گادوین منشا مقابل ماشین سازی
 
خلاصه مسابقه سپاهان ۳-۱ سایپا
سپاهان بین فصل های هشتم تا چهاردهم تنها ۵ سرمربی داشته است در حالی که در دو فصل اخیر ۵ سرمربی را به خود دیده است.

جدول لیگ و برنامه بازی ها همراه با جدول گلزنان مرور شد.

محمد فنایی به برنامه آمد و داوری مسابقه سپاهان - سایپا بررسی شد: گل اول سپاهان درست بود و آفسایدی در کار نبود. اخراج پورقاز درست بود و به دلیل ادامه خطا داخل محوطه جریمه باید پنالتی برای سپاهان اعلام می شد که خطا پشت محوطه اعلام شد. سرنگونی ترابی در محوطه جریمه سپاهان خطا نبود و بازیکن سایپا خودش کنترلش را از دست داد. گل سپاهان درست بود و کرنر به اشتباه تکرار داده شد. خالدی و خلیل زاده به دلیل درگیری باید به ترتیب با کارت زرد و کارت قرمز جریمه می شدند. خالدی به دلیل تکل بعدی باید کارت زرد بعدی را هم می گرفت. سرنگونی ترابی در نیمه دوم درون محوطه جریمه قابل تشخیص نیست.(ویدیو)

گزارش ویژه این هفته نود درباره بازیکنان شماره ۱۳ فوتبال از حسین کعبی تا شیث رضایی و حسین ماهینی از ایران و میشاییل بالاک و توماس مولر از آلمان بود و هچمنین به اتفاقات تاریخی که در روز سیزدهم ماه‌ها افتاده است اختصاص داشت.(ویدیو)
خلاصه و حواشی مسابقه نفت آبادان ۱-۰ پرسپولیس
نکته ها: پرسپولیس تنها تیم بدون تساوی نیم فصل دوم است
اولین بازی بدون گل زده پرسپولیس در نیم فصل دوم
پرسپولیس برای اولین بار در فصل برابر یکی از ۵ تیم انتهای جدول امتیاز از دست داد
تمام شکست های پرسپولیس خارج از خانه بوده است
فیروز کریمی در ۵ تقابل  آخر با پرسپولیس ۳ بار برنده شده است
 عملکرد پرسپولیس پس از بازی های تیم ملی در روزهای فیفا بررسی شد که ۴۲ درصد امتیازات ممکن را کسب کرده و عملکرد مناسبی نداشته است.

پرسپولیس همچنین بعد از اینکه گل اول را دریافت کرده عملکرد ضعیفی داشته و با کسب ۲ مساوی و ۲ باخت، ۰،۵ امتیاز در هر بازی گرفته و در جدول رده بندی دهم است.

بازیکنان تعویضی پرسپولیس هم عملکرد ضعیفی داشته اند و فقط سه پاس گل دادند و تیم های گسترش فولاد، سایپا و پرسپولیس تنها تیم هایی هستند که بازیکنان تعویضی آنها بعد از ورود به زمین گلی نزده اند.

 تا ساعت ۰۰:۱۳ یک میلیون و ۵۰ هزار نفر در نظرسنجی شرکت کردند که ۳۸،۷ درصد انضباط و مبارزه با بازیکن سالاری را نقطه قوت تیم ملی ایران عنوان کردند.
۹۰درجه با مرور طنز مسابقات هفته گذشته لیگ برتر پخش شد که شامل لحظات زیر بود:(ویدیو)
پریدن منصوریان از روی میله با کت شلوار و عواقب ناراحت کننده اش
استفاده از بازیکن های زنده یاب در خوشحالی بعد از گل سپاهان
مشخص شدن پدر جاسم کرار و نام جدیدش جاسم کمالوند
فروکش کردن عصبانیت های دایی با بوسه اکبر میثاقیان
مشکلات اهدای جوایز بسیار بزرگ به تیم های مهمان
اقدام هوشمندانه برانکو برای پرت کردن حواس کی روش از چاقی بازیکنانش
نگرانی از یورش منصوریان به داور چهارم در پایان بازی
 گادوین منشا مهاجم نیجریه ای و ۱۲ گله تیم پیکان به عنوان مهمان ویژه به استودیو برنامه آمد و گفت و گو با او انجام شد.(ویدیو)
منتخب گل های به ثمر رسیده گادومین منشا در لیگ پخش شد.(ویدیو)
گزیده ای از صحبت های منشا:
*فوتبالم را در اسپانیا شروع کردم که شرایط خیلی سختی داشت بود و آنجا رشد کردم و به ایران آمدم. در لیگ مالت هم بازی کردم و ۱۳ گل زدم و تیم را به لیگ اروپا رساندیم و پیشرفت زیادی کرد. در تست پیکان شرکت کردم و باور داشتم موفق می شوم و در فوتبال ایران به هدفم می رسم.
*در مقایسه بین لیگ فوتبال ایران با لیگ دو اسپانیا در ایران گاهی اوقات سطح بازی ها بسیار خوب است و نمی توانی به طور کامل مقایسه خوبی داشته باشی اما زمین های بازی اینجا به جز ورزشگاه آزادی واقعا کیفیت مناسبی نداشتند و اصلا با اسپانیا قابل قیاس نیست.
*من همیشه دوست دارم گل بزنم اما نمیتوانم عددی درباره گل های این فصلم بگویم، هرچقدر بتوانم گل می زنم.
*درباره خراب کردن موقعیت ها، من فکر می کنم اگر بتوانم همه موقعیت ها را گل کنم بتوانم آقای گل شوم ولی فکر نکنم بازیکنی در فوتبال بتواند همه فرصت ها را تبدیل به گل کند.
*درباره درگیری با امیرحسین صادقی در بازی پرسپولیس سطح این بازی خیلی بالا بود و من استرس داشتم و در رفتار هرکس نقطه سیاهی ممکن است وجود داشته باشد اما مهم این است بعد از اینکه اتفاق افتاد چه رفتاری از خودمان نشان دهیم.
*در فوتبال جهان به بازی لواندوفسکی علاقه دارم و استایل او را با وجود این که با من تفاوت زیادی دارد دوست دارم، ادینسون کاوانی هم همین طور. مهاجمی در فوتبال ایران مدنظرم نیست.
*فصل بعد حتما در لیگ ایران می مانم و ایران جای بسیار خوبی است و لیگ خوبی هم دارد و فکر می کنم جایی هستم که باید در  آنجا باشم و گل های خوبی می زنم و دلیلی ندارد که نمانم.

خلاصه مسابقه پیکان ۳-۱ ماشین سازی
نکته ها: پیکان تنها تیمی است که در دو بازی رفت و برگشت به یک تیم ۷ گل زده است
منشا برای پنجمین بار در این فصل دبل کرد
 
خلاصه مسابقه تراکتورسازی ۱-۱ گسترش فولاد
نکته: تراکتورسازی با دو شکست کم شکست ترین تیم لیگ است

ناکامی تراکتورسازی پس از بازگشایی ورزشگاه یادگار امام بررسی شد که در پنج بازی، یک برد و چهار مساوی کسب کرده است. پرسپولیس از همین پنج بازی خانگی ۱۵ امتیاز و استقلال ۱۰ امتیاز گرفته اند در حالی که تراکتورسازی فقط ۷ امتیاز گرفته است.
 داوری مسابقه نفت آبادان - پرسپولیس: برخورد توپ به دست مدافع نفت در محوطه جریمه قابل تشخیص نیست و به نظر می آید به سینه اش خورده است. تکل بازیکن نفت قبل از گل این تیم درست بود و بازیکن توپ را زد و خطا نبود. سرنگونی مهاجم پرسپولیس در برخورد با دروازه بان خطا نبود و دروازه بان توپ را گرفته و همزمان با مهاجم برخورد کرد که خطا نبود. سرنگونی ماهینی در محوطه جریمه اصلا قابل تشخیص نیست و نمی توان اظهار نظر کرد.

داوری مسابقه تراکتورسازی - گسترش فولاد: گل تراکتورسازی درست بود و توپ بین دو بازیکن بود و شریفی ضربه خودش را زد. گل گسترش فولاد هم درست بود و پریرا خطایی روی دروازه بان انجام نداد. سرنگونی بازیکن گسترش فولاد در محوطه جریمه در اثر هل دادن مدافع خطا نبود و هر دو بازیکن برای توپ رفتند و به هم برخورد کردند و خطایی رخ نداد.
 ویدیوی داوری دو مسابقه پخش شده
خلاصه و حواشی مسابقه استقلال ۱-۰ فولاد
نکته ها: گلزنی استقلال در ۱۹ بازی پیاپی
اولین امتیازات استقلال برای تیم های خوزستانی
استقلال بهترین تیم نیم فصل دوم شد

کاوه رضایی با ۷ گل و ۶ پاس گل در کنار ایران پوریان تنها بازیکنی است که گلها و پاس گلهایش از ۵ بیشتر است، ایران پوریان هم با ۶ گل و ۶ پاس گل دوم است.

بازی های باقی مانده مدعیان در پنج هفته انتهایی لیگ برتر بررسی شد.

از ۹۰ تا ۹۰ با مرور حواشی هفته گذشته فوتبال کشور پخش شد که شامل بخش های زیر بود:(ویدیو)
آتش گرفتن خودروی جاسم کرار در منزلش در تبریز
مهسا قربانی داور و انسیه خباز کمک داور بانوان به مسابقات آسیایی دعوت شدند
کنار گذاشتن فرزاد حاتمی به خاطر حواشی از سوی قلعه نویی و بخشش دوباره او
درگیری شدید و فیزیکی در دربی تیمهای اتحاد و صنعت ساری در دسته سوم و ادامه بازی بعد از یک ساعت تاخیر!
پل عابر مقابل ورزشگاه یادگار امام تبریز احداث شد
 
خلاصه مسابقه استقلال خوزستان ۱-۱ ذوب آهن
نکته: ذوب آهن بدون پیروزی در شش بازی اخیر خارج از خانه

خلاصه مسابقه نفت تهران ۱-۱ سیاه جامگان
نکته: اکبر میثاقیان سه بازی با سیاه جامگان سه تساوی کسب کرده
 بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال کشور در هفته گذشته در ادامه روی آنتن رفت.(ویدیو)
علیرضا منصوریان سرمربی استقلال روی خط تلفنی برنامه آمد و درباره درگیری فیزیکی امید نورافکن با امید ابراهیمی در زمین و یعقوب کریمی روی نیمکت در بازی فولاد گفت این بازیکن تا بعد از بازی با گسترش فولاد از حضور در تمرینات محروم خواهد بود و پس از آن در جلسه ای با حضور محمد خرمگاه، بهتاش فریبا و نصرالله عبداللهی درباره او تصمیم گیری می کنیم.(ویدیو)
منصوریان درباره نتایج خوبی که تیمش می گیرد گفت: پس از تلاش کادرفنی و بازیکنان این نتایج را مدیون صبر و تحمل هواداران هستیم و همچنین باید از حمایت های  آقای افتخاری مدیرعامل باشگاه هم تشکر کنم که پای من ایستاد.
سرمربی استقلال درباره درگیری دو بازیکن این تیم در بازی فولاد گفت: در این بازی اتفاقی برای نورافکن افتاد که بسیار ناپسند بود. او اعتراضی به تعویض شدن نداشت و با امید ابراهیمی در بازی دست به یقه و درگیر شد که از چشم دوربین ها دور ماند و من به همین خاطر تعویضش کردم. روی نیمکت هم یعقوب کریمی به او گفته چرا این کار را کردی و کار زشتی اشت و دوباره درگیر شده اشت. این مسئله یک پیش زمینه داشت و سه چهار روز قبل در تمرینات هم اشتباه کودکانه ای کرده بود و با ابراهیمی درگیر شده بود که با وساطت رحمتی و خسرو و خود امید ابراهیمی مسئله برطرف شد.
وی ادامه داد: این بازیکن حتما احتیاج دارد تنبیه شود و دیسیلین تیمی حفظ شود اما به وجود او هم احتیاج داریم، اگر نورافکن نتواند صحبت های بزرگانش را تحمل کند بعدا که بزرگتر تیم شد این بلا سر خودش می آید. قطعا با او برخورد می کنیم و در اختیار باشگاه قرار نگرفته اما خودمان از حضور در تمرینات محرومش کردیم تا ببینیم متوجه شده چه اشتباهی کرده است. این بازیکن تا پایان بازی با گسترش فولاد در تمرینات شرکت نمی کند و بعد از بازی با آقای خرمگاه، عبداللهی و فریبا جلسه می گذاریم و برایش تصمیم می گیریم، فکر می کنم او به جای تنبیه طولانی احتیاج به کمک دارد، در تیم ملی جوانان هم مشکل انضباطی دارد و باید خیلی به او کمک شود تا خودش را گم نکند.
 خلاصه مسابقه پدیده ۱-۰ صبا
نکته: صبا ضعیف ترین خط حمله لیگ

پرسپولیس با پیروزی در ۶ بازی پیاپی رکورددار است، ذوب آهن و استقلال با ۵ برد پس از آن قرار دارند و پدیده با ۴ برد در رتبه بعدی است.

داوری مسابقه پیکان - ماشین سازی: گل اول پیکان درست بود و آفساید نبود. پنالتی ماشین سازی درست بود و مدافع پیکان پشت پای بازیکن را زد. بازیکنان ذخیره پیکان برای شادی حق ورود به زمین ندارند ولی کارت زرد به آنها کمی سخت گیرانه بود.

داوری مسابقه استقلال - فولاد: بعد از ضربه سر کاوه رضایی توپ به دست مدافع فولاد برخورد نکرد و از بالای دستش عبور کرد.

داوری مسابقه نفت تهران - سیاه جامگان: پنالتی نفت تهران درست بود و حسینی روی مهاجم حریف در محوطه جریمه خطا کرد. کارت قرمز مستقیم اکبر صادقی اشتباه بود و کارت زرد برایش کافی بود چون توپ در صحنه بود و پایین پای بازیکن را زد. ضربه سر محمد قاضی در محوطه جریمه به دست بازیکن سیاه جامگان برخورد نکرد. 
نتایج و گلهای هفته بیست و نهم لیگ دسته اول باشگاه های کشور در ادامه روی آنتن رفت.(ویدیو)

گزارشی درباره سقوط تیم استقلال اهواز به دسته دوم تنها دو سال پس از حضور این تیم در لیگ برتر با خرید امتیاز فولاد نوین پخش شد.(ویدیو)
صالحی رئیس کمیته استیناف روی خط تلفنی برنامه آمد و درباره رای بخشش تماشاگران صنعت نفت و بازی جنجالی خونه به خونه و نساجی مازندران صحبت کرد.(ویدیو)
صالحی درباره بخشش تماشاگران صنعت نفت برای حضور در ورزشگاه و اعتراض باشگاه پرسپولیس گفت: باشگاه نفت در هفته ۲۲ مقابل پدیده مرتکب تخلف تماشاگران و فحاشی به داور و پرتاب سنگ شد و کمته انضباطی با توجه به سوابق محرومیت دو جلسه ای و ۳۰۰ میلیون ریالی در نظر گرفت. یک جلسه از محرومیت مقابل پیکان اجرا شد  و ماده ۴۴ آیین نامه می گوید اگر حکمی صادر شد حتی اگر قابل تجدیدنظر باشد لازم الاجراست. این اعتراضی که انجام شده بود بررسی کردیم، با توجه به وضعیت پرونده و سوابقی که وجود داشت و شدت و ضعفی که وجود داشته دیدیم شایسته این هستند که محرومیتشان کسر شود و بخشیده شوند.
صالحی در پاسخ به اینکه فکر نمی کنید اگر حکم زودتر رسانه ای میشه و روز بازی اعلام نمی شد این همه واکنش به دنبال نداشت گفت: بله خیلی بهتر بود و خودمان همین عقیده را داشتیم ولی پرونده ۱۰ فروردین به دست کمیته استیناف رسید و همکاران من در مسافرت نوروزی بودند، اما چون ضرورت داشت رسیدگی شود و حکم باید روز یکشنبه اجرا می شد اگر روز چهاردهم به پرونده رسیدگی میکردیم انتفاعی نداشت همکارانم زحمت کشیدند شنبه صبح حکم صادر کردند. قبول دارم دیر شده اما از حیطه اختیارات و وظیفه ما خارج بود.
رئیس کمیته استیناف درباره ملغی شدن رای پرونده خونه به خونه و نساجی گفت: پرونده خونه به خونه و نساجی از کمیته انضباطی ارسال شد اما از لحاظ شکلی و آیین دادرسی اشکال دارد. در ماده ۳۹ آیین نامه انضباطی و ۶۹ اساسنامه آمده جلسات کمیته انضباطی باید با حداقل سه نفر تشکیل شده و رسمیت پیدا می کند. جلسه ای که منجر به صدور حکم شده با حضور دو نفر عضو تشکیل شده و منتهی به صدور حکم شده و ما حکم را فاقد اعتبار دانستیم و حکم نقض شد و با توجه به اشکالاتی که از حیث شکلی بود پرونده را برگرداندیم و مجدد همان حکم را انشا کردند و به امضای سه نفر رساندند  و این حکم جدیدی است هرچند همان متن را دارد و باید به طرفین ابلاغ شود و اگر اعتراضی دارند انجام دهند و سپس به کمیته استیناف ارجاع شود. دو نفری که رای اول را دادند آقای روغنی معاون کمیته انضباطی و وثوق احمدی بودند.
وی ادامه داد : این شائبه وجود دارد که آقای وثوق احمدی در کمیته تعیین وضعیت بازیکنان حکم سرپرستی دارد و باید دید ایشان رسما سرپرست شدند و ابلاغی صادر شده یا نه. اگر حکم در این شرایط صادر شده باشد باز هم دچار مشکل خواهد بود چون عضو کمیته انضباطی نمی تواند سرپرست کمیته باشد و در این صورت حکم صادر شده نه تنها دو امضا نداشته بلکه با یک امضای معتبر صادر شده است.
ماجدی و اسدی سرپرستان تیم های خونه به خونه و نساجی و همچنین موسوی عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال هم روی خط آمدند و درباره حکم این بازی صحبت کردند.
میرشاد ماجدی معتقد بود در تمام دنیا براساس گزارشی که ناظر بازی می دهد تصمیم گیری صورت می گیرد و تماشاگران خونه به خونه اصلا در این بازی خطایی نکرده اند و شرکتی در درگیری ها نداشته اند.
از طرفی اسدی سرپرست نساجی گزارش ناظر را یکطرفه خوانده و خواستار ورود کمیته اخلاق به عملکرد ناظرها شده و خواست روی نظارت ها هم نظارت شود و گفت ۲۰۰ مورد فیلم برای کمیته انضباطی و کمیته استیناف ارسال کرده ایم که هیچ کدام در گزارش ناظر بازی نیامده است و تماشاگران نساجی بعد از این که بازی توسط ناظر قطع شده به زمین آمده اند و هیچ نقشی در تعطیلی بازی نداشته اند.
موسوی عضو کمیته استیناف هم گفت آقای صالحی مطالب کافی را گفت و این پرونده متاسفانه با سرعت رسیدگی شده و واقعیات فدای سرعت شده است. اوراق پرونده ۵ برگ بیشتر نبوده و ما وارد ماهیت رسیدگی نشدیم و فقط از لحاظ شکلی ایراد گرفتیم چون رای با امضای دو نفر صادر شده آن را رد کردیم. (ویدیو)
با پخش آخرین آمار نظرسنجی برنامه این هفته نود ساعت ۲:۲۹ بامداد سه شنبه پایان رسید. در نهایت با شرکت یک میلیون و ۵۴۵ هزار نفر در نظرسنجی، ۴۵،۳ درصد نظم و انضباط و مبارزه با بازیکن سالاری را نقطه قوت تیم ملی عنوان کردند، ۲۰،۸ به انسجام خط دفاعی و ۱۸،۷ به جوان گرایی رای دادند.
همزمان با این برنامه نظرسنجی موازی با موضوع نظر بینندگان درباره تصمیم برانکو برای اخراج رامین رضاییان از پرسپولیس در کانال برنامه نود انجام شده و عادل فردوسی پور نتایج آن را اعلام کرد که ۵۳ درصد مخاطبان با این تصمیم مخالف و ۴۷ درصد موافق بودند که تناقض نتایج این نظرسنجی با نظرات درباره تیم ملی در نوع خود جالب بود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خواجه پور
Iran, Islamic Republic of
برخورد زشت و تبعیض آمیز با مدل مو رنگ پوست فردوشی پور با گادوین منشا از سوی شما می بایست تقبیح شود و همچنین حرکت آکروباتیک و پشتک و واروی او نیز در یک برنامه ورزشی به کله معلق تعبیر شد که از سوی شما مطرح نگردید که جای اعتراض دارد!!!!!