جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲۷
۱۵
پرویز امینی مطرح کرد:

کاندیداتوری رئیسی قطعی است/ مزیت‌های «ابراهیم رئیسی» برای انتخابات ریاست جمهوری

دوشنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۵۲
کد مطلب: 509397
شواهد و قرائن نشان می‌دهد که کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری قطعی است و این کاندیداتوری به طور طبیعی بر محیط و فضای کلان انتخابات موثر است.
کاندیداتوری رئیسی قطعی است/ مزیت‌های «ابراهیم رئیسی» برای انتخابات ریاست جمهوری
به گزارش جهان نيوز، پرویز امینی تحلیل گر مسائل سیاسی در یادداشتی درباره گزینه های احتمالی نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری نوشت:

شواهد و قرائن نشان می‌دهد که کاندیداتوری سید ابراهیم رئیسی برای انتخابات ریاست جمهوری قطعی است و این کاندیداتوری به طور طبیعی بر محیط و فضای کلان انتخابات موثر است. فعلا برخی پیامدهای مثبت و اولیه آن را می‌توان به شرح زیر فهرست کرد:

 ۱ - توانایی رئیسی در جذب بدنه ایدئولوژیک منتقد و مخالف روحانی که نقش درجه اول در رقابت‌های انتخاباتی دارند. چرا که نیروهای ایدئولوژیک به عنوان نیروهای خودجوش و داوطلب و پرتکاپوی سیاسی، علاوه بر رأی، دارای توانایی تولید فضای اجتماعی و سیاسی و گسترش پایگاه رأی هستند. این پایگاه نقش درجه اول در پیروزی احمدی‌نژاد در سال ۸۴ خصوصا در مرحله اول داشت.

 ۲ - همین ظرفیت به وی امکان می‌دهد که بتواند شکاف‌های درون جمنا را ترمیم کند. شکاف‌هایی که به آن اجازه نداده بود بتواند حتی ۱۰ نامزد اولیه را معرفی کند و مجبور شد ۱۴ نفر را معرفی کند.

 ۳ - همین ظرفیت به رئیسی امکان می‌دهد که بتواند شکاف جمنا با دیگران مثل پایداری و هواداران جلیلی و حتی بخشی از بدنه متعلق به احمدی‌نژاد را نیز ترمیم و پر کند.

 ۴ - همین موقعیت اجتماعی رئیسی این استعداد را دارد که یک چالش در بین رقبای روحانی به نام تعدد نامزدها را نیز تا حد زیادی تعدیل کند. با کاندیداتوری وی، به طور طبیعی بخش اعظم نامزدهای کنونی از میدان رقابت کنار خواهند رفت.

 ۵ - رئیسی جایگاهی دارد که علاوه بر توانایی در تعدیل تکثر نامزدهای رقیب روحانی، می‌تواند نظر نامزدهای ظرفیت‌دار و حتی غیرنامزدهای توانمند را برای حضور در کابینه احتمالی خود جلب کند و در انتخابات نه به عنوان یک فرد، بلکه به عنوان یک دولت با دولت روحانی رقابت کند.

 ۶ - بکر و مصرف نشدگی رئیسی در فضای اجتماعی و سیاسی از دیگر مزیت‌های اوست که اولا به وی امکان می‌دهد تا از ظرفیت بهتری برای تصویرسازی مناسب از خود در جامعه برخوردار باشد و ثانیا تا حد زیادی مانع تصویرسازی منفی اجتماعی رقیب از او شود.

 ۷ - نداشتن تجربه منفی و بازدارنده اجتماعی در اقبال به او در حوزه «اقتصاد و فساد»، به عنوان کانون ضعف‌های روحانی و نیز مسائل عمده جامعه نیز مزیتی است که به امکانات او در انتخابات ریاست جمهوری می‌افزاید.

 ۸ - کاراکتر رئیسی و رویکرد مردمی و محرومیت نوازی او در مسئولیت کنونی‌اش در آستان قدس رضوی به وی اجازه می‌دهد در طبقات ضعیف و مستضعف اجتماعی که گسترده‌ترین طبقات ناراضی از روحانی را تشکیل می‌دهد، استعداد اولیه برای جلب نظر آنها را دارا باشد که ظرفیت بزرگی است چرا که تقریبا بزرگترین گروه اجتماعی رأی دهنده در انتخابات ایران را داراست.

 البته عمده مزیت‌های بیان شده برای رئیسی در حالت «امکان و استعداد» است و بالفعل شدن آنها تاحد زیادی تابع کیفیت سیاست‌ورزی اوست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


دبیر
Iran, Islamic Republic of
ان شا الله با امدن ایشان ملت امیدی دوباره وتمام نشدنی نسبت به نظام مقدس اسلامی وارمان های ان پیدا کند وملل مستضعف جهان نیز در پی الگوشدن ایران خود واقعیشان را باز یابند وزمینه ظهور امام غائبمان فراهم گردد
افشین
Iran, Islamic Republic of
اگر ایشان کاندید شوند و برنامه ارائه نمایند با کمال میل از ایشان حمایت و پشتبانی میکنیم
Iran, Islamic Republic of
به فضل الهي اين سيدبزرگوارمقتدرانه پيروزخواهدشد
Iran, Islamic Republic of
ایشان هم تشریف بیاورند تا سنگ محکی باشد برای اصولگرایان تا بتوانند میزان محبوبیت خود رادر میان مردم سنجش نمایند.
Iran, Islamic Republic of
سنگ محک و از این تعابیر مال اصولگرها نیست
وظیفه محوران هیچگاه شکست ندارند چه انتخاب شوند و چه انتخاب نشوند
در صورت عدم انتخاب ثواب حضور در صحنه را دارند بدون بار مسئولیت افزون
جهاد تنها نظامی نیست
در تمامی جبهه های سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی و ...باید همان نگاه جبهه نظامی دنبال شود که پست و مقامها ارزش زا نیستند ، ارزش در گرو اطاعت از خداست و بس .
Iran, Islamic Republic of
رییسی خود را در مقابل روحانی قرار نمی دهد چرا که خوشبینانه فقط می تواند رای قالیباف را برای خودش جمع کند.
Iran, Islamic Republic of
البته اشکالی نداره ، در عالم خیال بمانید .
Iran, Islamic Republic of
باید با یک رأی 75 درصدی پیروز بشه (چه رئیسی چه هر کاندیدای دیگری از جریان انقلاب)
با این رأی کمر غربگرایی و اصلاحات لجوج برای حداقل دو دهه شکسته.
سبد رأی روحانی و کاندیداهای ضربه گیرش الان فقط عقبه اجتماعی اصلاحاته که بین 20 تا 26 درصدند.
نکات دیگه ای هم هست که ...
Iran, Islamic Republic of
آیت اللّٰه رئیسی با توجه به سابقه ده ساله ریاست بازرسی کل کشور ، ان شاء اللّٰه بتوانند از این تجربه در جهت نظارت قوی و پیشگیرانه برای مبارزه با مفاسد بهره ببرند .
یکی از معضلات مهم کنونی مفاسد اقتصادیست .
Iran, Islamic Republic of
ایت الله رییسی فوق اصولگرایان دیگر و جمنا هستند تا چه رسد به اصلاح طلب ها و دولتی ها
Iran, Islamic Republic of
لطفااین آقا سیدبزرگوار را برای اصولگراها خرج نکنید؛خودشون فرمودند من از طیف خاصی نیستم وفرا جناحی عمل میکنم؛(با قریب30سال سابقه در قوه قضائیه که10سال آن درسازمان بازرسی کل کشوربوده؛ حتما برای بستن راه فساد، رانتها و قاچاق ؛؛ و برای ایجاد گشایشهای اقتصادی تجربه وعلم کافی را دارد.
وحدتی
Iran, Islamic Republic of
بزرگترین مزیتهای آقای ریسی فراجناحی بودن؛ سابقه طولانی رئیس سازمان بازرسی کل کشور ؛ گرفتن حکم تولیت آستان مقدی رضوی ازمقام معظم رهبری؛سابقه شفاف ودرخشان، کارنامه انقلابی و منطقی عمل کردن ایشان است.
بهنام شهروند
Iran, Islamic Republic of
وجود آقاي رئيسي در انتخابات رياست جمهوري قطعا شانس برد آقاي دكترروحاني را در انتخابات بيشتر خواهد كرد.يا حق
ميري
آره روحاني ميبره اما خبر شكستش به خونه را
Iran, Islamic Republic of
....