پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۵
۱۰
اظهارات قابل تامل درباره احمدی نژاد و اقداماتش!

احمدی‌نژاد به دنبال ملاقات با هاشمی از طریق «بقایی»/ نامه مشایی به خاتمی با نظر مستقیم احمدی نژاد + احتمال اعلام کاندیداتوری!

شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۷
کد مطلب: 509315
امیری‌فر به مفتوح بودن پرونده بقایی اشاره کرد و یادآور شد: طبیعی است که مسئولان قوه قضاییه مدارکی دارند که به خاطر آن هنوز پرونده بقایی را مفتوح نگه داشته‌اند و آقای احمدی‌نژاد هم با علم به این قضیه پشت‌سر بقایی قرار گرفته و شاید بخواهد معامله‌ای کند، هر چند صحبت‌های زیادی با احمدی‌نژاد صورت گرفت که به خاطر حساسیت‌ها، آقای بقایی را کنار بگذارد اما او به هیچ عنوان این نکته را قبول نداشت.
احمدی‌نژاد به دنبال ملاقات با هاشمی از طریق «بقایی»/ نامه مشایی به خاتمی با نظر مستقیم احمدی نژاد + احتمال اعلام کاندیداتوری!
گروه سیاسی جهان نيوز: یکی از کسانی که طی چند سال اخیر به عنوان یکی از نزدیک ترین افراد به محمود احمدی نژاد شناخته میشد، عباس امیری‌فر مشاور فرهنگی دولت دهم است.
اما اینک رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست معتقد است، احمدی‌نژاد از «احمدی‌نژاد» انقلابی تهی شده است.

به گزارش جهان نيوز، این در حالیست که پس از انتشار نامه مشایی به خاتمی و حمایت احمدی نژاد از بقایی، عباس امیری‌فر مشاور فرهنگی و از نزدیکان احمدی‌نژاد در دولت دهم با صدور اطلاعیه‌ای از وی اعلام برائت کرد.

امیری‌فر در گفت‌و‌گوی مشروح با فارس به بیان دلایل اصلی این اعلام برائت و برنامه جریان احمدی‌نژاد در روزهای آتی همزمان با برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری و چرایی قرابت سیاسی آنها با جریان اصلاحات و خاتمی پرداخت که مشروح این مصاحبه در ادامه آمده است:

حجت‌الاسلام عباس امیری‌فر رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در این گفت‌وگو با اشاره به اعلام برائت اخیرش از جریان احمدی‌نژاد در خصوص نامه مشایی به خاتمی و تغییر گفتمان احمدی‌نژاد و تهی شدن وی از شعارهای انقلابی، اظهار داشت: تغییر رویکرد آقای احمدی‌نژاد بعد از اینکه نهی رهبری در جلسه خصوصی به او ابلاغ شد، اتفاق افتاد و بنده اولین نفری بودم که این افشاگری را انجام دادم و بعد از ما این بحث را ادامه دادند.

* تبعیت از ولایت فقیه نظر امام است

امیری‌فر ادامه داد: ولایت مطلقه فقیه ناشی از اعتقادات ماست و احمدی‌نژاد که مدعی تبیین اندیشه‌های امام است باید بداند نظریات ولایت فقیه باید عملی شود اما متأسفانه او برای موضع‌گیری‌های خود با مشایی و بقایی مشورت می‌کند و زمانی که ما در دولت حضور داشتیم این نکته را مشاهده می‌کردیم و آنها پیش از این ادعا می‌کردند که نظرات رهبر انقلاب برای‌شان  حجت است.

* رگه‌های این انحراف از دولت دهم آغاز شد

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری زاویه گرفتن احمدی‌نژاد با ولایت را ناشی از مشورت با افرادی همچون مشایی و بقایی برشمرد و درباره خانه‌نشینی احمدی‌نژاد که خیلی‌ها آن زمان را نقطه فاصله گرفتن او از رهبری عنوان می‌کردند، تصریح کرد: بله می‌توان رگه‌های این انحراف را از دولت دهم به بعد ارزیابی کرد اما آن زمان چون در حاکمیت نقش داشتند نمی‌توانستند نقش اپوزیسیون داشته باشند و مخالفت علنی کنند؛ زمانی که ما از آنها سؤال می‌کردیم چرا برخی کارها را انجام می‌دهید، آنها توجیهات مختلفی می‌آوردند و می‌گفتند نظر آقا در جلساتی که ما با ایشان داریم این نیست و در واقع سعی می‌کردند ظاهر را حفظ کنند.


* احمدی‌نژاد می‌گفت ابوترابی خودسرانه نامه انتصاب مشایی به معاون اولی را منتشر کرده‌‌ است

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که بنده درباره آن از احمدی‌نژاد سوال کردم، نامه معاون اولی آقای مشایی بود که ایشان به من می‌گفت دفتر و آقای ابوترابی خودسرانه نامه انتصاب مشایی به معاون اولی را منتشر کرده‌‌اند؛ من این موضوع را باور کرده بودم تا اینکه بعدها این موضوع را از آقای ابوترابی جویا شدم که ایشان گفت ما نمی‌توانستیم بدون اجازه رهبر انقلاب این نامه را منتشر کنیم. 

* احمدی‌نژاد دچار چرخش 180 درجه سیاسی شده است

امیری‌فر با اشاره به توجیهات احمدی‌نژاد پیرامون 11 روز خانه‌نشینی خود اظهار داشت: آقای احمدی‌نژاد آن زمان این‌طور توجیه می‌کرد که ما کارها را امضا می‌ کنیم و دستورات را می‌دهیم، در واقع آنها ظاهر را حفظ می‌کردند و دفتر رهبری را از شخص رهبر انقلاب جدا می‌کردند. 

*احمدی‌نژاد شدیداً مخالف اصلاح‌طلبان بود

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در ادامه در خصوص نامه مشایی به خاتمی و اصلاح‌طلب معرفی کردن احمدی‌نژاد در این نامه و چرایی پیوند جریان احمدی‌نژاد و تمایل آنها به سمت جریان اصلاحات و خاتمی، اظهار داشت: ما از این نامه تعجب کردیم چرا که وقتی ما در دولت حضور داشتیم این گونه نبود و آنها شدیداً با اصلاح‌طلبان موضع داشتند، لذا تعجب ما از همین چرخش 180 درجه سیاسی است چرا که رویکرد آقای احمدی‌نژاد شدیداً مخالف اصلاح‌طلبان بود. 

*نامه مشایی به خاتمی با نظر احمدی‌نژاد نوشته شده

وی با اشاره به اینکه نامه مشایی به خاتمی کاملاً با نظر احمدی‌نژاد نوشته شده و قابل شک نیست، گفت: آقای احمدی‌نژاد تمام کارهای خود را با مشورت آقای مشایی انجام می‌دهد و به هیچ وجه در این شک نکنید، خود آقای احمدی‌نژاد اگر بود این نظرات را نداشت لذا او نگاه می‌کند تا ببیند مشایی چه می‌گوید.

*تحلیل چرایی قرابت احمدی‌نژاد به خاتمی/ اصلاح‌طلبان چنین تغییری را از جریان احمدی‌نژاد نپذیرفته‌اند

امیری‌فر در پاسخ به این سؤال که برخی معتقدند احمدی‌نژاد به دلیل از بین رفتن دوقطبی «احمدی‌نژاد، هاشمی» سعی دارد به جریان اصلاحات نزدیک شود، درباره نتایج این نوع رفتارهای سیاسی در دو قشر حزب‌اللهی و جریان اصلاحات تصریح کرد: اولاً خود اصلاح‌طلبان چنین چیزی را از جریان آقای احمدی‌نژاد نپذیرفته‌اند و آنها غالبا سکوت کرده‌اند و برای این کار خود نیز دلیل دارند چرا که می‌گویند شما با رهبر انقلاب زاویه پیدا کردید و قطعاً با ما نیز در آینده دچار زاویه خواهید شد.

* احمدی‌نژاد از طریق «بقایی» به دنبال ملاقات با مرحوم هاشمی‌رفسنجانی بود/ می‌خواهند بخشی از طرفداران جریان هاشمی و خاتمی را به طرف خود جذب کنند

وی معتقد است: جریان احمدی‌نژاد در ظاهر اعلام می‌کرد که با جریان هاشمی مخالف است اما شواهدی دارم که آنها از طریق آقای بقایی به دنبال ملاقات با مرحوم هاشمی رفسنجانی بودند اما هاشمی نیز با همین دیدگاه که وقتی شما حرف رهبر انقلاب را نمی‌پذیرید قطعاً ما نمی‌توانیم اعتماد کنیم، آنها را نپذیرفت؛ بنابراین جریان احمدی‌نژاد نیز این مسأله را می‌داند اما می‌خواهند بخشی از طرفداران جریان هاشمی و خاتمی را به طرف خود جذب کنند. 

امیری‌فر درباره اینکه این مسأله باعث ریزش رأی در پایگاه مردمی و مذهبی احمدی‌نژاد خواهد شد، یادآور شد: استدلال آنها همین است که می‌گویند جمعیت حامی حزب‌اللهی ما 20 درصد و جریان اصلاح‌طلب حامی ما نیز 20 درصد است و بقیه قشر خاکستری هستند. بنابراین تصور و هدف‌گذاری آنها جذب همین قشر خاکستری است.

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در همین زمینه به انتشار عکس احمدی‌نژاد و همسرش در فضای مجازی اشاره کرد و آن را یک امر بی‌سابقه‌ای دانست و گفت: این در حالی است که آقای احمدی‌نژاد حتی مخالف این بود که یک خانم مشاور او شود. 

*تناقض‌های احمدی‌نژاد در انتخابات ادامه خواهد داشت/ ممکن است در لحظه آخر خودش کاندیدا شود

وی درباره تهی شدن احمدی‌نژاد از گفتمان اصلی انقلاب پیرامون حمایت احمدی‌نژاد از بقایی و تناقض این حمایت با بیانیه اول او مبنی بر اینکه از هیچ کاندیدایی حمایت نخواهد کرد، خاطرنشان کرد: متأسفانه این نیز ناشی از تغییر نظری است که در آینده هم قابل احتمال است چرا که وقتی ایشان می‌گوید اگر فردی از خانواده من هم کاندیدا شود من از او حمایت نخواهم کرد اما یکباره تغییر موضع می‌دهد و از بقایی حمایت می کند پس ممکن است در لحظه آخر نیز خودش کاندیدا شود. 

*احمدی‌نژاد از الهام، حسینی و خلیلیان خواسته کاندیدای ریاست‌جمهوری شوند

امیری‌فر با بیان اینکه بنده اخباری شنیدم که احمدی‌نژاد به اطرافیان خود از جمله آقای الهام و حسینی وزیر سابق اقتصاد و خلیلیان وزیر سابق کشاورزی گفته است که برای انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کنند، به تحلیل این رفتار سیاسی احمدی‌نژاد پرداخت و گفت: با این تغییر نظری که هر روز در احمدی‌نژاد شاهد هستیم به نظر من او خودش در لحظه آخر ممکن است برای انتخابات بیاید و این با وجود آگاهی از احتمال رد صلاحیت است.

* جریان احمدی‌نژاد می‌گوید اگر شورای نگهبان ما را ردصلاحیت کند بین لایه‌های خاکستری جامعه محبوب می‌شویم

«متأسفانه یک خط فکری خطرناکی در بین اطرافیان آقای احمدی‌نژاد وجود دارد که می‌گویند اگر شورای نگهبان ما را رد کند بین لایه‌های خاکستری جامعه محبوب می‌شویم و در واقع این تصور غلط در انحراف اطرافیان آقای احمدی‌نژاد دیده می‌شود؛ بنابراین رد صلاحیت برای ‌آنها با نگاه محبوب شدن در بین قشرهای خاکستری اهمیتی ندارد».

امیری‌فر با اشاره به مفتوح بودن پرونده قضایی بقایی و اطمینان از رد صلاحیت او توسط شورای نگهبان در خصوص برنامه این جریان با رد صلاحیت بقایی، اظهار داشت: در صورت رد صلاحیت بقایی برنامه جریان احمدی‌نژاد مقابله خواهد بود.

*نیروهای ارزشی این جریان هر روز در حال ریزش است

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، درباره مصادیق این نوع مقابله، ادامه داد: آنها برای اینکه بگویند ما هستیم اقداماتی انجام می‌دهند اما قطعاً در حد اردوکشی خیابانی نیستند چرا که نیروهای آنها هر روز در حال ریزش است و نیروهای ارزشی در تماس‌های مکرر با ما نسبت به این موضوع انتقاد دارند؛ به طور مثال علی‌رغم تبلیغات فراوان برای سفر خوزستان کسی برای استقبال از آقای احمدی‌نژاد نرفته بود، بنابراین اگر همین روند ادامه پیدا کند حتی ممکن است برخی به عنوان مخالف، جلسات را بر هم بزنند.

*احمدی‌نژاد از «احمدی‌نژاد» انقلابی تهی شده است

وی در ادامه گفت‌وگو با فارس با یادآوری این نکته که مقام معظم رهبری از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی نهی فرموده‌اند اما با اینکه هنوز ثبت‌نام‌ها صورت نگرفته است ما شاهد سفر استانی احمدی‌نژاد به همراه فردی هستیم که اعلام کاندیداتوری کرده است و این خلاف شرع و قانون است، تاکید کرد: احمدی‌نژاد از «احمدی‌نژاد» دولت نهم و انقلابی تهی شده است.

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و مطالبه اقتصادی رهبر انقلاب از دولت یازدهم در خصوص چرایی بی‌تفاوتی احمدی‌نژاد نسبت به این مسائل و پرداختن به موضوعاتی همچون هجمه به شورای نگهبان و مباحث سیاسی، اظهار داشت: وقتی که معیار برای انسان ولایت نباشد قطعاً هر روز از مطالبات مردم دور خواهد شد به ویژه با مشورت این دو نفر «مشایی و بقایی» این فاصله بیشتر خواهد بود و طبیعی است که صحبت‌هایی را درباره تضعیف شورای نگهبان مطرح می‌کنند.

«بنده از آقای احمدی‌نژاد سؤال دارم که چرا شما با وجود اینکه در دولت نهم آنقدر خوب و انقلابی عمل کردید اما امروز شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برید. در حالی که حضرت امام فرمود ایستادن در مقابل نظر شورای نگهبان بزرگترین انحراف است. چرا دوباره سال 92 را مطرح می‌کنید. آن هم در صورتی که 6 فقیه شورای نگهبان چنین رأی‌ای را صادر کرده بودند.»

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه آقای احمدی‌نژاد تغییر کرده است و اگر به ما خرده می‌گیرند که چرا از احمدی‌نژاد انتقاد می‌کنید بنده می‌گویم که اگر ما از او حمایت می‌کردیم به خاطر نزدیکی و همراهی او با ولایت بود همانطور که رهبر انقلاب نیز فرمودند در 100 سال اخیر چنین دولتی که شعارهای انقلاب را دنبال کند نداشتیم.

*مذاکره الهام و ثمره هاشمی با احمدی‌نژاد برای بازگشت او/ «الهام» موضع شدیدی درباره مشایی و بقایی دارد

امیری‌فر با بیان اینکه برخی از دوستان هنوز با آقای احمدی‌نژاد مذاکره می‌کنند که شاید راهی برای بازگشت او وجود داشته باشد، درباره افرادی که مشغول مذاکره با احمدی‌نژاد هستند، گفت: برخی از دوستان همچون روح‌الله احمدزاده و حتی آقای الهام و ثمره هاشمی با اینها همراهی نمی‌کنند و هیچ اظهارنظری از آنها نیست. 

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری درباره اینکه چرا افرادی همچون الهام و ثمره از احمدی‌نژاد اعلام برائت نمی‌کنند، یادآور شد: این انتقاد بنده نیز است، آنها به آقای احمدی‌نژاد انتقاد دارند اما نمی‌گویند و من زمانی که خصوصی با آقای الهام صحبت کردم دیدم که آقای الهام نیز موضع شدیدی درباره مشایی و بقایی دارد اما نمی‌دانم سکوت او به چه علت است.

وی درباره کاندیداتوری الهام تصریح کرد: ولایتمداری آقای الهام برای همه مشخص است شاید امیدی باشد و احتمال رد صلاحیت الهام کمتر است اما درباره کاندیداتوری خود احمدی‌نژاد باید گفت که تفکر انحرافی همین است که می‌گوید مخالفت کن تا محبوب شوی و بتوانی رأی خاکستری را به دست آوری.


 
* مشایی و بقایی سقوط کرده‌اند و احمدی‌نژاد را نیز به سمت خود می‌کشند

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری، تصریح کرد: تفکری که بقایی و مشایی و احمدی‌نژاد القا می‌کنند این است که اگر در صحنه هم نیستی باید محبوب شوی و همه اقداماتی که صورت می‌گیرد ناشی از همین تفکر است؛ متأسفانه آقای مشایی و بقایی سقوط کرده‌اند و دارند احمدی‌نژاد را نیز به سمت خود می‌کشند، در حالی که احمدی‌نژاد متوجه نیست هر چند که او فردی تیزهوش و زرنگی است اما با این وجود آینده سیاسی خود را به خاطر این دو نفر تخریب کرده است.

وی با اشاره به موارد مشابه سکوت بزرگان از صدر اسلام تا یاران حضرت امام (ره)، یادآور شد: این در حالی است که آن افراد لایه‌های حمایت مردمی و حتی برخی از مراجع را داشتند در حالی که جریان احمدی‌نژاد در همین حد هم نیست و هیچ فرد روحانی شاخصی پشت‌سر این جریان قرار ندارد که روحانی مشهور و باسابقه و انقلابی محسوب شود. 

* مشایی و بقایی ذره‌ای اعتقاد به روحانیت ندارند

امیری‌فر با اشاره به مشی اسلام منهای روحانیت در این جریان تأکید کرد: جریان احمدی‌نژاد روحانیت را ابزار می‌داند و آقای مشایی و بقایی ذره‌ای اعتقاد به روحانیت ندارند و اگر همین امروز آقای شریف‌زاده کوچک‌ترین مخالفتی کند او را نابود خواهند کرد.

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری در همین زمینه به لجاجت موسوی در سال 88 اشاره کرد و یادآور شد: اگر موسوی در  انتخابات 88 به نظر مردم و رهبر انقلاب تمکین می‌کرد در دور بعد رئیس جمهور می‌شد؛ بنابراین آقای احمدی‌نژاد نیز 8 سال در قدرت حضور داشته است و اگر کمی صبر می‌کرد مردم با عملکرد این دولت دوباره به سراغ احمدی‌نژاد می‌رفتند. 

*هدف جریان احمدی‌نژاد پیروزی روحانی است تا ادعا کنند فقط ما می‌توانیم وضع کنونی را اصلاح کنیم

وی در ادامه گفت‌وگو با فارس، در خصوص این تحلیل که برخی معتقدند احمدی‌نژاد با علم به رد صلاحیت می‌خواهد این ظرفیت را حفظ کرده و نیروهای ارزشی را به این نقطه برساند که هیچ کس جز او نمی‌تواند منجی اصلاح وضع موجود باشد، گفت: بله،‌ دقیقاً‌ همین است؛ شما به مطلب اخیر آقای داوری نگاه کنید که می‌گوید اگر کاندیدای ما در انتخابات ریاست جمهوری رد صلاحیت شود ما پشت‌سر روحانی قرار می‌گیریم؛ آقای احمدی‌نژاد که برای کوچک‌ترین چیزی موضع می‌گیرد چرا در مقابل این حرف سکوت کرد؟

امیری‌فر با بیان اینکه هدف این جریان این است که روحانی به پیروزی برسد تا اینها بتوانند ادعا کنند فقط ما می‌توانیم وضع کنونی را اصلاح کنیم، درباره کنار گذاشته شدن احمدی‌نژاد از مجمع،‌ اظهار داشت: اگر امروز آقای احمدی‌نژاد زنده است و حیات سیاسی دارد به خاطر آن است که از مقام معظم رهبری حکمی دارد لذا به نظر بنده به احتمال زیاد در دور جدید او در مجمع نخواهد بود مگر اینکه روش خود را اصلاح کند اما او متأسفانه هر روز دست به حرکات عجیب و غریب و جدیدی می‌زند. 

رئیس سابق شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری افزود: حرف‌هایی که در خوزستان از سوی احمدی‌نژاد مطرح شود خوب و واقع‌گرایانه نبود؛ به هر حال ما از این وضعیت بسیار متأثریم که احمدی‌نژادی که روزی مورد حمایت رهبری بود به اینجا رسیده و کاملاً تغییر کرده است و به نظر ما سررشته این تغییرات به مشایی و بقایی بازمی‌گردد.

وی با بیان اینکه من معتقدم که این آقای بقایی است که مشایی را سِحر کرده است و این سه نفر کاملاً با یکدیگر هماهنگ هستند، گفت: آقای احمدی‌نژاد تماماً تحلیل‌های این دو نفر را اجرایی می‌کند و تا او را به سقوط نکشانند وی را رها نخواهند کرد. 

امیری‌فر به مفتوح بودن پرونده بقایی اشاره کرد و یادآور شد: طبیعی است که مسئولان قوه قضاییه مدارکی دارند که به خاطر آن هنوز پرونده بقایی را مفتوح نگه داشته‌اند و آقای احمدی‌نژاد هم با علم به این قضیه پشت‌سر بقایی قرار گرفته و شاید بخواهد معامله‌ای کند، هر چند صحبت‌های زیادی با احمدی‌نژاد صورت گرفت که به خاطر حساسیت‌ها، آقای بقایی را کنار بگذارد اما او به هیچ عنوان این نکته را قبول نداشت.
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


کاظم
Iran, Islamic Republic of
مرگ بر ضد ولایت فقیه.
Iran, Islamic Republic of
............
یا احمدی نژاد میدونه و به اشتباه داره این ها را مثلا مدیریت میکنه
یا دیگه داره دیر میشه و هر چه زودتر باید از اینها جدابشه.
ايراني
Iran, Islamic Republic of
احمدي نژاد تا زماني عزيز بود كه با ولايت فقيه و حضرت آقا زاويه نداشت. از اون به بعد نه تنها ايشان بلكه هر فرد ديگري كه از آقا تبعيت نداشته باشد ، دوزار ارزش ندارد...
Iran, Islamic Republic of
دقیقا
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد بعد از خانه نشینی برای ما تمام شد اما رفتارهای اخیر دکتر احمدی نژاد برای برگشت به قدرت آدمو به یاد مرحوم هاشمی میندازه :)آقای احمدی نژاد با اعتماد ما چیکار کردید حالا کار به جایی رسیده که با خاتمی میبندید؟به کجا چنین شتابان دکتر؟
Iran, Islamic Republic of
آقای احمدی نژاد یقینا میدونه که شورای نگهبان جناب بقایی رو بابت پرونده ای که در قوه قضائیه داره رد صلاحیت میکنه اما نیتی که از این رفتارها داره بصیران دانند ....... تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
Iran, Islamic Republic of
همه شان برعلیه انقلاب ورهبری بسیج شدند تا فتنه بزرگ همان فتنه خواص رقم بخورد
Iran, Islamic Republic of
این ها نوفرقانیست هستند حالا کی دست به آشوب بزنند، معلوم نیست.
Iran, Islamic Republic of
" هدف جریان احمدی‌نژاد پیروزی روحانی است تا ادعا کنند فقط ما می‌توانیم وضع کنونی را اصلاح کنیم "
احسنت ، دقيقا همينه ... اما زهي خيال باطل
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد چرا از رحیمی دفاع نکرد هر کس در جمهوری اسلا می خلاف می کند باید مجا زات شود هیچ کس مخا لف نیست ولی طبق معمول آنها را جدا نگهداری کنید که بغیه آلوده نشوند چون بعد سنگ روی سنگ بند نمی شود