جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

استقلال‌و پرسپولیس با دوغایب به‌میدان می‌روند

پنجشنبه ۱۰ فروردين ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۷
کد مطلب: 509213
هفته بیست و پنجم لیگ برتر فوتبال باشگاه های ایران از فردا ( جمعه) با دیدارهای حساسی چون رویارویی پرسپولیس و استقلال تهران با تیم های جنوبی و برگزاری شهرآورد حساس تبریز پیگیری خواهد شد.
استقلال‌و پرسپولیس با دوغایب به‌میدان می‌روند
به گزارش جهان نيوز؛
شانزدهمین دوره لیگ برتر باشگاه های ایران به روزهای حساس و پایانی خود نزدیک می شود، به طوری که چند تیم برای قهرمانی و کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تلاش می کنند و در پایین جدول نیز رقابت نزدیکی برای رهایی از سقوط بین پنج تیم در جریان است.
پس از عملکرد درخشان تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 مقابل قطر و چین و آماده شدن شاگردان کارلوس کی روش برای صعود به جام جهانی، اکنون بار دیگر فوتبال باشگاهی به اوج حساسیت خود رسیده است. جایی که پرسپولیس تلاش می کند با ادامه عملکرد خوب خود و تدام یکه تازی در جدول رده بندی پس از هشت سال به قهرمانی لیگ برتر برسد و تراکتورسازی و استقلال تهران نیز در انتظار لغزش صدرنشین هستند.
روز جمعه و در آغاز دیدارهای هفته بیست و پنجم تیم های پدیده مشهد و صبای قم در حالی به مصاف هم می روند که در دیدارهای اخیر نتایج خوبی کسب کرده اند و برنده این دیدار می تواند به طور کامل از منطقه خطر جدا شود.
استقلال خوزستان که با وجود مشکلات مالی توانست در ماه پایانی سال 95 با بردهای متوالی در لیگ قهرمانان آسیا و لیگ برتر به روزهای اوج بازگردد به مصاف تیم پرنوسان ذوب آهن می رود.
نفت تهران که همچنان با مشکلات مدیریتی دست و پنجه نرم می کند و این مساله و عمل نکردن به تعهدات مالی، بارها موجب اعتصاب شاگردان «علی دایی» شده است، میزبان تیم رده پانزدهمی سیاه جامگان است.
نفت به منظور نزدیک شدن به جمع تیم های بالای جدول و سیاه جامگان برای جدایی از قعرجدول باید به سه امتیاز دست یابند.
ماشین سازی قعرجدولی که با هدایت «فرهاد کاظمی» روزهای خوبی را سپری نمی کند و در انتهای جدول رده بندی جا خوش کرده است به مهمانی تیم آماده پیکان می رود.
تیم های صنعت نفت آبادان و پرسپولیس تهران آغاز کننده دیدارهای روز شنبه هستند. دو تیم با شرایط و اهداف کاملا متفاوت پای به این دیدار مهم می گذارند.
سرخپوشان پایتخت که با اختلاف 10 امتیاز نسبت به نزدیک ترین تعقیب کننده خود در صدر جدول تکیه زده اند در حالی به مهمانی آبادانی ها می روند که صنعت نفت با رای کمیته انضباطی در این دیدار خانگی هواداران متعصبش را همراه ندارد.
پرسپولیس برای سفر به آبادان به غیر از «رامین رضائیان» که همچنان مورد غضب برانکو است، تمامی نفراتش را در اختیار دارد.
سپاهان اصفهان که با وجود دگرگونی فراوان در کادر فنی و بازیکنانش نشانی از قدرت فصول گذشته نداشته است با «زلاتکو کرانچار» سرمربی جدیدش که به تازگی جانشین «عبداله ویسی» شده است از سایپا میزبانی می کند تا شاید با کسب سه امتیاز به وضعیت دور از انتظار خود در جدول رده بندی لیگ امسال پایان دهد.
تراکتورسازی رده دومی که با اتفاقات رخ داده در اواسط فصل و محرومیت از نقل و انتقالت با افت چشمگیری مواجه شد و جدال صدرنشینی را به پرسپولیس واگذار کرد در شهرآورد تبریز میزبان گسترش فولاد است. نرسیدن به برتری در این دیدار می تواند حتی جایگاه دومی شاگردان «امیر قلعه نویی» را به خطر بیندازد.
در آخرین دیدار هفته بیست و پنجم، آبی پوشان پایتخت که روی نوار موفقیت در لیگ برتر و همچنین آسیا قدم بر می دارند میزبان فولاد خوزستان هستند، اما منصوریان به خوبی می داند که استقلال در فصول اخیر نتایج خوبی مقابل فولاد کسب نکرده و نباید تیم تحت هدایت نعیم سعداوی را دست کم بگیرد.
مصدومیت «وریا غفوری» مدافع جناح راست استقلال که در دیدار تیم ملی ایران با چین رخ داد، تنها نگرانی کادر فنی آبی ها در این دیدار است.
منصوریان و شاگردان جوانش با برتری در این دیدار می توانند بیش از گذشته به رتبه دوم جدول رده بندی نزدیک شده و حتی نیم نگاهی به لغزش پرسپولیس صدرنشین داشته باشند.
**برنامه دیدارهای این هفته بدین شرح است:
جمعه 11 فروردین ماه/
پدیده مشهد - صبای قم / ساعت 17
استقلال خوزستان - ذوب آهن اصفهان / ساعت 17
نفت تهران - سیاه جامگان / ساعت 17
پیکان تهران - ماشین سازی تبریز / ساعت 17
شنبه 12 فروردین ماه/
نفت آبادان - پرسپولیس تهران / ساعت 16:30
سپاهان اصفهان - سایپا / ساعت 17
تراکتورسازی - گسترش فولادتبریز / ساعت 17:30
استقلال تهران - فولادخوزستان / ساعت 18:50
**جدول رده بندی:
1-پرسپولیس / 56 امتیاز
2-تراکتورسازی / 53 امتیاز
3-استقلال تهران / 44 امتیاز
4-ذوب آهن اصفهان / 34 امتیاز
5-نفت تهران / 33 امتیاز
6-استقلال خوزستان / 32 امتیاز
7-سپاهان اصفهان / 32 امتیاز
8-پیکان تهران 32 امتیاز
9-گسترش فولادتبریز / 31 امتیاز
10-فولادخوزستان / 30 امتیاز
11-پدیده مشهد / 28 امتیاز
12-سایپا / 25 امتیاز
13-صنعت نفت آبادان / 25 امتیاز
14-صبای قم / 22 امتیاز
15-سیاه جامگان مشهد / 19 امتیاز
16-ماشین سازی تبریز / 16 امتیاز
منبع:ایرنا
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *