يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
صعود شاگردان الگری به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا

یوونتوس 1-0 پورتو؛ مطمئن مثل یوونتوس در تورین

چهارشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۱۸
کد مطلب: 507733
پورتو در بازی برگشت نیز حرفی برای گفتن نداشت و یوونتوس بدون گل خورده از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان عبور کرد.
یوونتوس 1-0 پورتو؛ مطمئن مثل یوونتوس در تورین
به گزارش جهان نيوز؛
در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، امشب یوونتوس میزبان پورتو بود که موفق شد با نتیجه 1-0 حریف پرتغالی خود را شکست داده و در مجموع با نتیجه 3-0 به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان راه یابد. 
 
ترکیب تیم ها

یوونتوس (1-3-2-4): بوفون، بونوچی، بن عطیه (بارتزالی)، دنی آلوز، الکس ساندرو، خدیرا، مارکیزیو، کوادرادو (پیاتسا)، دیبالا (رینکون)، مانژوکیچ، هیگواین
پورتو (2-3-1-4): کاسیاس، مارکانو، فلیپه، مکسی پریرا، لایون، دنیلو پریرا، آندره آندره، اولیور تورس (اوتاویو)، براهیمی (یوتا)، تیکینیو، آندره سیلوا (بولی)
 
گزارش بازی

بازی توسط پورتو هجومی آغاز شد و آن ها توسط شوت های از راه دور سعی داشتند به گل برسند که بوفون چند مهار خوب انجام داد. در ادامه، یوونتوس با استفاده سانتر از جناحین توسط کوادرادو و دنی آلوز چند مرتبه خطرساز شد. کاسیاس ابتدا ضربه سر مانژوکیچ را به خوبی دفع کرد و سپس مانع گلزنی هیگواین با ضربه سر شد. یوونتوس به شدت حملات خود افزود و با حملات دیبالا و هیگواین از کناره ها توپ را به محوطه جریمه می رساند اما بازیکنان حاضر در محوطه موفق به استفاده از فرصت ها نشدند. یوونتوس در دقیقه 40 روی ارسالی خطرناک، با ضربه سر خوب مانژوکیچ فرصت گلزنی داشت اما با دفع ناقص کاسیاس شوت هیگواین به دستان مکسی پریرا برخورد کرد و ضمن اعلام پنالتی، این مدافع پورتو اخراج شد. پائولو دیبالا موفق شد تا این ضربه پنالتی را تبدیل به گل کند. نیمه اول مسابقه با نتیجه 1-0 به سود یوونتوس خاتمه یافت.



با آغاز نیمه دوم، خوان کوادرادو که بارها توسط بازیکنان پورتو با خطا متوقف شد جایش را به مارکو پیاتسا داد. ویلی بولی نیز به جای آندره سیلوا برای پورتو به میدان آمد. نیمه دوم طوفانی آغاز شد، سانتر یوونتوسی ها از کناره ها باعث شد تا دنیلو پریرا با ضربه سر به اشتباه دروازه خودی را هدف گیرد اما کاسیاس مهاری عالی انجام داد، در برگشت و یک ضدحمله اشتباه بن عطیه باعث شد تا تیکینیو با بوفون تک به تک شود اما ضربه این مهاجم به شکلی خطرناک به بیرون رفت. بازی در ادامه آرام تر دنبال شد گرچه بازیکنان یوونتوس در میانه میدان کمی ناهماهنگ عمل کردند. در دقیقه 60 پاس زیبای مانژوکیچ در محوطه جریمه به پیاتسا رسید اما این مهاجم جوان کروات نتوانست ضربه ای درون چارچوب بزند. اندره آ بارتزالی به جای بن عطیه وارد بازی شد.
در دقیقه 65 هیگواین در محوطه جریمه با چرخشی خوب شوتی روانه دروازه کاسیاس کرد اما شوت او به بیرون رفت. دقایقی بعد نیز دیبالا نتوانست از سانتر خوب ساندرو استفاده کند. در آخرین تعویض پورتو، اوتاویو به جای تورس به میدان آمد. تعویض دیبالا و به میدان آمدن رینکون نیز آخرین تعویض بازی بود. در دقیقه 80 پورتو در یک ضدحمله خطرناک، موقعیتی مناسب داشت اما بوفون زاویه را به خوبی تنگ کرد و ضربه چیپ مهاجم پورتو به بیرون رفت. در پایان یوونتوس موفق شد تا با حفظ پیروزی 1-0 خود برابر پورتو و با توجه به نتیجه بازی رفت در مجموع 3-0 پورتو را از گردونه مسابقات حذف کند و به یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا راه یابد.
 
شرح گل 

دقیقه 42 (یوونتوس): پائولو دیبالا از روی نقطه پنالتی با ضربه ای دقیق، در خلاف جهت حرکت کاسیاس توپ را به گوشه دروازه پورتو فرستاد.

 
آمار بازی


منبع:طرفداری
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *