جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

رکورد سرشماری در کشور ژاپن 27 در ایران 48

يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۲۳
کد مطلب: 507150
رئیس مرکز آمار ایران گفت: بر‌اساس شاخص‌ها صحیح و بهترین سرشماری کشور در دوران پس از انقلاب سرشماری اینترنتی بوده که رکورد تاریخی ۴۸.۴ درصد ایجاد کرده است.
رکورد سرشماری در کشور ژاپن 27 در ایران 48
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم امید علی پارسا امشب در مراسم تجلیل از فعالان سرشماری عمومی نفوس و  مسکن مازندران اظهار داشت: وظیفه خود دانسته که خدمت مردم مازندران و نمایندگان مردم برسم و تقدیر سپاس بی‌نهایت خود را به واسطه برگزاری سرشماری موفق اعلام کنم.
وی افزود: مردم ایران در سرشماری نفوس و مسکن عالی عمل کردند و اطلاعات و آمار ارائه داده آنها بر‌اساس شاخص‌ها صحیح و بهترین سرشماری کشور در دوران پس از انقلاب سرشماری اینترنتی بوده که رکورد تاریخی 48.4 درصد ایجاد کرده است.
پارسا با بیان اینکه این رکورد سرشماری در کشور ژاپن 27 درصد بو‌ده است، افزود: ناظران بین‌المللی باور نکرده بودند که 48.4 درصد مردم در سرشماری اینترنتی شرکت کردند که به شدت مورد توجه و تشویق بسیاری از کشورها در مجمامع بین‌المللی قرار گرفتیم.
وی یادآور شد: سرشماری عمومی نفوس و مسکن با همکاری قوای سه‌گانه، وزارتخانه‌ها، صدا‌و‌سیما و رسانه‌ها فرآیند مطلوبی داشته و این همکاری در مازندران بسیار بالا بوده است.
رئیس سابق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران با بیان اینکه مردم مازندران نسبت به استان‌های دیگر کشور در ارائه شاخص‌های دقیق سرشماری موفق‌تر بودند، گفت: باید به سمتی برویم که سرشماری‌ها و داده‌های آماری از حالت پیمایش مبنا به سمت نظام آماری ثبتی مبنا سوق یابند.
پارسا یادآور شد: رشد شاخص اقتصادی مازندران از متوسط کشور بیشتر بوده و سهم جمعیتی این استان نیز رشد داشته و جمعیت مازندران براساس سرشماری اخیر نفوس و مسکن به عدد 3 میلیون و 283 هزار و 502 نفر رسیده است.
وی با بیان اینکه آمار سرشماری عمومی نفوس و مسکن فردا به اطلاع رئیس جمهور خواهد رسید، گفت: شاخص باسوادی مازندران از متوسط کشور بهتر و رو به افزایش است و در بعد خانوار استان‌های شمالی و تهران از متوسط کشور پایین‌تر شده است.
پارسا گفت: رشد اقتصادی کشور بدون نفت 6.4 درصد ولی در مدت 9 ماهه با احتساب فروش نفت 7.2 درصد و بدون نفت 5 درصد بوده است.
وی با بیان اینکه مازندران در همه شاخص‌های اقتصادی بر‌اساس سرشماری رشد داشته است، تصریح کرد: در نظام آماری سطحی ثبتی مبنا، آمارها به صورت لحظه ای تبیین و طراحی می‌شود.
رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به اینکه مازندران جایگاه خوبی در آمار و اطلاعات دارد، افزود: امیدواریم اطلاعات طرح‌های آماری دقیق تر شود.
پارسا یادآور شد: مرکز آمار ایران یگانه مرجع مورد تایید مردم و متخصصان بوده و قرار است در آسیا سرآمد باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *