جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

توصیه آیت‌الله مکارم‌ شیرازی به طلاب‌

يکشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۵۹
کد مطلب: 506161
مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه افراد بی‌برنامه و بی‌هدف مشکلات بسیاری به برای جامعه به وجود می‌آورند، گفت: رعایت نظم و برنامه برای همه افراد، به‌خصوص برای طلاب الزامی است و موجب رسیدن به موفقیت‌های بسیار می‌شود.
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام صادق(ع) بجنورد که در مدرسه علمیه امیرالمؤمنین(ع) قم برگزار شد، با اشاره به‌ضرورت توجه به مقوله برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری، اظهار داشت: بنابر روایتی از امام علی(ع)، انسان‌ها به سه دسته علمای ربانی، حرکت‌کنندگان در مسیر علما و افراد بی‌برنامه تقسیم می‌شود.

وی بابیان اینکه افراد بی‌برنامه و بی‌هدف مشکلات بسیاری به برای جامعه به وجود می‌آورند، افزود: رعایت نظم و برنامه برای همه افراد، به‌خصوص برای طلاب الزامی است و موجب رسیدن به موفقیت‌های بسیار می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی با تأکید براینکه طلاب در مسیر سربازی امام زمان(عج) قرار دارند، تصریح کرد: نخستین رمز موفقیت طلاب، پشتکار است، و سربازی امام زمان(عج) توفیق بزرگی است که باید شکر آن را به‌جا آورند.

وی با اشاره به اینکه طلاب حوزه‌های علمیه افتخار شاگردی امام صادق(ع) را دارند، ادامه داد: نظم، پشتکار و خلوص نیت، عوامل موفقیت طلاب در امور مختلف است که باید موردتوجه قرار گیرد.

مرجع تقلید شیعیان اهتمام به اقامه نماز اول وقت را برای طلاب الزامی دانست و عنوان کرد: طلاب باید از مجالس آلوده به گناه و کسانی که آن‌ها را از راه خدا بازمی‌دارند، دوری کنند و همواره به یاد خدای متعال بوده و به دیگران کمک کنند، تا رستگار شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *