جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۰
۲۴
زاکانی در واکنش به مصوبه مجلس درباره حقوق مدیران دولتی:

رئیس جمهور حقوق خود را همسان معلمان قرار بدهد

در مواجه با این بی عدالتی نباید ساکت نشست
جمعه ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 505681
قطعا اکثر مدیران تمایل به دریافت سقف حقوق یعنی 20 میلیون تومان را دارند و این در حالی است که مدیران معمولا از امکانات و مزایای دیگری چون مسکن و ماشین و ...برخوردار هستند و این در حالی است که کارمندان و بدتر از آنها کاگران بعنوان اقشار ضعیف جامعه باید با حقوق های ناکافی زندگی کنند و وقتی قرار است سال به سال مثلا حقوقشان چند ده هزار تومان اضافه بشود، دولت و دستگاه های مربوطه کلی بهانه می آورند که امکان پذیر نیست ولی وقتی به مسئولان می رسند چشم خود را بر واقعیت ها بسته و این گونه حکم نموده و قانون گذاری می کنند.
رئیس جمهور حقوق خود را همسان معلمان قرار بدهد
گروه سیاسی جهان نيوز: دکتر علیرضا زاکانی نماینده سابق مردم تهران در واکنش به مصوبه اخیر مجلس درباره حقوق مدیران دولتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

"مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص حقوق مدیران در ماده ۳۸  لایحه برنامه ششم مقرر می دارد که مدیران و مسئولان می توانند با پیشنهاد روسای قوا و وزرا و اجازه شورای حقوق و دستمزد ۱۴ برابر حداقل پایه حقوق بعلاوه ۶۰ درصد این میزان دریافت کنند!!!

نگاه غلط به مسئولیت ها و دور شدن فرهنگ خدمتگذاری مدیران کشور خلاف حق و عدالت است و جایگاه خدمت را به موقعیت تامین منافع شخصی و جایگاه غارت تبدیل می نماید.

قطعا اکثر مدیران تمایل به دریافت سقف حقوق یعنی 20 میلیون تومان را دارند و این در حالی است که مدیران معمولا از امکانات و مزایای دیگری چون مسکن و ماشین و  ...برخوردار هستند و این در حالی است که کارمندان و بدتر از آنها کاگران بعنوان اقشار ضعیف جامعه باید با حقوق های ناکافی زندگی کنند و وقتی قرار است سال به سال مثلا حقوقشان چند ده هزار تومان اضافه بشود، دولت و دستگاه های مربوطه کلی بهانه می آورند که امکان پذیر نیست ولی وقتی به مسئولان می رسند چشم خود را بر واقعیت ها بسته و این گونه حکم نموده و قانون گذاری می کنند.

این ظلم به اقشار ضعیف و کارگر و کارمند که بعضا زیر خط فقر هستند دل مردم و قشر آسیب پذیر و ضعیف جامعه را  می شکند و سبب بی عدالتی شده و تبعیض را در جامعه نهادینه و احساس عدالت را در آحاد مردم منکوب و نابود می نماید.

حس عدالت مهمتر از  اصل آن در نظر مردم است، برای تجدید این حس بسیار خوب راهی جز این نیست که مسئولان گذشت و ایثار پیشه کنند و مسابقه خدمت را بجای کسب قدرت برای دنیاطلبی و رفاه جویی در پیش گیرند.

معتقدم رئیس محترم جمهور باید حقوق خویش را همسان با معلمان نموده و دریافتی افراد کابینه خود را حداکثر مثل اعضاء هیات علمی دانشگاه ها قرار دهد تا حس عدالت در محیط تعلیم و تربیت زنده شده و به جامعه تسری یافته و جامعه را احیاء کند و مسیر نادرست ترسیم شده و نگاه طعمه وار به مسئولیت ها از کشور رخت بندد.

به هر حال این مصوبه بسیار تلخ نقطه سیاهی بر کارنامه مجلس دهم خواهد بود و آموزه بسیار غلطی را برای جامعه خواهد داشت چرا که " الناس علی دین ملوکهم "

معتقدم در مواجه با این بی عدالتی نباید ساکت نشست، باید بر آن شورید و این شیوه تفکر دنیاطلبی را منکوب کرد و جامعه را از این غده سرطانی و نگاه نادرست خلاص نمود. ان شاءالله
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسین
Netherlands
حقوق را سر و سامان دادی ، با بازیهای لابی گری (امربمعروف ) چه می کنی؟
باید انسان ساخت ، انسان با ایمان.
United Kingdom
آیا منظور شما از لابی گری(امر به معروف) لایحه معروف "سوال کن برو زندان" اصلاح طلبان است؟!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
مجلس با این تصمیم متهیت اشرافی خود را نشان داد
Iran, Islamic Republic of
در مواجهه با این بی عدالتی بعضی بازهم به انهایی که نباید رای بدهند رای خواهند داد . این عده جند دسته اند . یک عده ای که با نیت خوب ولی خوش بینی مفرط هنوز امیددارند که این جریان می تواند با کرشمه و لبخند با غربی ها کنار بیاید . یک عده دیگر نه مطالعه می کنند و نه قدری تعمق و تامل نسبت به اقوال کاملا متناقض با عملکردهای صاحبین قدرت در قوعه اجراییه و مقننه و یک عده معدودی نیز بنا به دلایل واضح و مشخصی که در اینجا نمی خواهم توضیح دهم ! به تداوم روند فعلی رای خواهند داد . منظورم همانهایی که عمدتا سرمداران جریان اصلاحات می گفتند از لحاظ بینش و تفکر سیاسی از دیگر نقاط کشور بالاترند . حال بیایند و دستپختشان را تحویل بگیرند . خدا بخیر کند . سختی که مهم نیست . این همه کج روی است فلفل به جگر انسان می مالد . جالب اینکه همه ما و این حضرات در این کشور دم از خدا وپیغمبر می زنید در صورتیکه اصول مسلمانی را بسیار کمتر رعایت می کنیم . اخر این چه کسانی هستند که در این شرایط علنا باعث دلسردی مردم می شوند ؟ دستمزد حق و حاصل زحمات منی که در زمینه های پیشرفته و با تکنولوژی های خاص فعالیت می کنم و سالیان سال برای رسیدن به چنین سطحی زحمت کشیده ام را نمی دهید . امثال ما با رکود و باز کردن پای خارجی به کشور در سختی معیشت می افتیم . اینم اتز یک سمت ، مطالبات ما را هم نمی دهید . پروژه ای را انجام دادم که معض
Iran, Islamic Republic of
دنباله کامنت
پروژه ای را انجام دادم که مشکل بزرگی را از صنعت انرژی رفع کرد . بدلیل تحریم کار گیر کرده بود . بسیاری امدند و نشد . انرا با موفقیت انجام دادیم . حق الزحمه ان چند سال است که مانده . انوقت ادم می اید و این اخبار را می شنود که این نخبگان!!! تشنه خدمت با محاسن وجیه و کلی ادعا حقوق های انچنانی بگیرند با این توصیف که ممکن است کار دولتی را رها کنند ؟ البته یک عده هم کار دولتی می کنند و از قبل ان هم کار خصوصی .حتما بنده ادم نبودم که هیچگاه در دوموضع متضاد دولتی و خصوصی کارنکردم و هیچگاه صحبت از دستمزد و حق و حقوق برای خود نداشتم . من به رهبری نظام قلبا علاقمند هستم و بدتر از این ها را که ببینم تحمل می کنم و امیدم را از دست نداده ام . لیکن اینقدر مستقیم بر چهار چوب های و مبانی انقلاب تاختن واقعا نوبر است . ادم نمی داند از شدت غصه و درد چه باید بکند . یک عده سالیان سال سختی کشیدند و ایستادگی کردند که چنین روزهایی را نبینند . فلانی ما را چه دیده که می گوید شاد باشید . من در گذشته دور خویشاوندی داشتم که بزور کتک به فرزندش در س پیانو می داد!! البته که زورکی او پیانیست نشد . اقای محترم خیلی ها هم زورکی که نمی شود شاد باشند . این حرف ها اثر معکوس دارد . فرض کنید یک نفر در سختی و مشقت باشد انوقت شما هم هی به او سیخونک بزنید . سراخر با شما چه خواهد کرد ؟
حساب این کشور با تکیه بر شعارهای انقلابی جلو می رود . ان نانی که بخواهد بواسطه عدول از یک سری ارزشها خورده شود بوی تعفن می دهد و قابل خوردن نیست هرچند که یک عده بخورند .
Iran, Islamic Republic of
برای هر کار نیک حتمآ یک راه خردمندانه تری وجود داره:
. مثلآ بفرمایند هر "نخبه نجومی" که حاضرست در صداسیما ثابت کند شق القمر کرده در پست خود بماند وگر نه نماند.

. دیگر اینکه جبهه مردمی میتواند فراخوان بدهد میان نخبگان کشور که برای هر یک از این مشاغل نجومی ثبت نام کنند. تا معلوم شود نخبگان متخصص کجاهایند و تخصص نجومیهای ناکارآمد در چه ها بوده.
Iran, Islamic Republic of
از نهاد های نظارتی خواهشمندیم جلوی این تاختن های " اسب تراوا " گونه را بگیرند . کی به اینها خط می دهد ؟
دبیراموزش وپرورش
Iran, Islamic Republic of
افرین به اقای زاکانی ایشان از معدود کسانی هستند که برازنده ی جایگاه ریاست جمهوری یک کشوراسلامی هستند البته این با توجه به سابقه ی ایشان وموضع گیریهای ایشان تا کنون است وگرنه همه ی ما برای اینده مان بایدمدام به خدا پناه ببریم مبادا دنیاما رافریب دهد ایشان تاکنون مواضع سیاسی وفرهنگی واقتصادی صحیحی داشته اند مطابق مرام علی علیه السلام کاش تمامی اصولگرایان روی ایشان اجماع کنند گرچه مومنین شایسته ی دیگری هم هستند اما ممکن است ناسازگاریهای درون جبهه ای وحاشیه های تبلیغاتی پیروزی انها راتحت الشعاع قرار دهد بازهم خدا بزرگ است . والسلام
الف
Sweden
واقعا اگر می ترسند بخاطر حقوق پایین نخبگان از دولت بروند، چه بهتر! این باعث می شود بخش خصوصی قوی تر و دولت کوچک تر شود. همان شعاری که همه دولت ها فقط حرفش را می زنند...از طرف دیگر کسانی وارد دولت خواهند شد که تشنه خدمت باشند نه دنبال ثروت!
Iran, Islamic Republic of
اقافکری به این مدیران اشرافی بکنید در وزارتخانه ها افراد بازنشسته دراین چند سال جای خیلی از افراد جوان را گرفته اند با کمترین اثربخشی خوب اینها همین الان هم با رابطه برگشتن برخی از اینها حاضرا حقوق نگیرند اما باشند بخاطر اینکه ازرانت ها وسایرموارد دهها برابر حقوق فعلی درآمد دارند در وزاتخانه های نفت وصنعت وجها کشاورزی شورشودراورده اند
علی
Iran, Islamic Republic of
نخبه هستند البته نخبه چپاول وقتی مجلس به ا صطلاح اسلامی هم حمایت می کند باید فاتحه خواند
United States
اینطور که معلوم است افشای حقوق های نجومی غیر متعارف، که قبلا" از ترس مردم پنهانی پرداخت میشد و مردم از آن ها بی اطلاع بودند، فقط به این خاطر بود که پس از توجیه های آنچنانی، اکنون براحتی آنرا قانونی کنند و موجه و حلال جلوه دهند تا منبعد قانونا" و با خیال راحت بیت المال بی زبان را بچاپند قربتا" الی الله.
سعید
Iran, Islamic Republic of
جناب حاج اقا وقتی که شما نماینده بودید حقوق خودتونو به اندازه فرهنگیان میگرفتید لطفا عوام فریبی نکنید واقعا به اخرت ایمان دارید می دونیم جرات انتشار این مطلب را ندارید
Iran, Islamic Republic of
آقای زاکانی از مجلس حقوق نمی گرفتند.
ضمنا ایشون درباره رئیس جمهور یعنی عالی ترین مقام کشور صحبت کردند. در روایات ما هست که بالاترین مقامات باید سطح زندگی خود را با مردم ضعیف تطبیق دهند.
درست مثل رهبر انقلاب.
این حرف به معنای این نیست که همه باید فقیرانه زندگی کنند بلکه اون طوری که من از حرف ایشون فهمیدم به این معناست که مقامات کشور باید در سطح مردم ضعیف زندگی کنند که درد آنها را متوجه شوند.
تا جایی که من از اطرافیان آقای زاکانی شنیدم ایشون هم عامل به این مساله هستند.
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر زاکانی به نظر اطلاع ندارند که حقوق هیات علمی هم آنقدر بالا نیست. پی گیر باشید.
من با بیش از ده سال سابقه کار بعد از دکتری مهندسی و با کلی سابقه پژوهشی، هیات علمی هستم و دریافتی ام حدود 3 میلیون تومان است. اگر قرار است یک مدیر لیسانسه حقوق 24 ملیونی بگیرد چرا فکری به حال امثال بنده نمی شود. عدالت کجاست؟
امین
Iran, Islamic Republic of
هرچی بگندد نمکش میزنن وای روزی که بگندد نمک
بازشسته
Iran, Islamic Republic of
تصمیمات تبعیص در تبعیص در نظام پرداخت حقوق این آقایان دنبال قدرت و ثروت هستند نه خدمت با این تفکر که مغایر دین اسلام هست فاتحه توسعه و رشد خوانده شده دلیل اش فساد و گرفتاری که توسط همین مدیران به ارمغان رسیده و با روشها حل شدنی نیست ...؟
Iran, Islamic Republic of
خداوند سرنوشت قومی رو تغییر نخواهد داد مگر اینکه خود اون ملت بخواهند.وقتی خود مردم همچین نمایندگانی رو انتخاب میکنند، قطعا دودش توی چشم خودشون میره.نتیجه این میشه که قانون چپاول بیت المال رو وضع کنند و با نهایت پررویی دم از اسلام و عدالت و انسانیت هم بزنند.
Iran, Islamic Republic of
ای کاش دوباره مدیرانی مثل شهید رجایی می آمدند تا به بزرگواران قانونگذار این ملت، رسم خدمت به مردم رو یاد بدن.
Iran, Islamic Republic of
انگار همان کسانی که در نطق های قبل از انتخابات شان دم از آرمان های امام و انقلاب میزدند و با اقشار ضعیف و کم درآمد عکس تبلیغاتی میگرفتند و در بوق و کرنا میکردند این جمله مشهور از امام ره را فراموش کرده اند که قدر ولی نعمتان خود را بدانید!.بد نیست وصیت نامه سیاسی امام را مطالعه کنید.آنوقت شاید نیاز باشد برخی قوانین را تغییر داد.البته اگر قدرت پذیرش برخی استباهاتتان را داشته باشید.
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر مردان مردی چون زاکانی: تبارک الله بر قلم توانایتان و شجاعت بینظیرتان!
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی به کارکنان سایت جهان نیوز که وقتی آن رابستند خیلی ناراحت بودم الحمدوالله که بار دیگر مطالب پر بار را از این سایت می خوانم بنده معلم بازنشسته اگر وام اداره را از حقوقم کم کنند زیر یک میلیون می گیرم البته یک مدیریت کوچک به مقدار 150 هزار تومان داشتم وقتی اینها آمدند سرکار ویک سال به بازنشستگی من مانده بود گفت باید بروید چون نظر شما با نظر ما مخالف است اما توکل بر خدا واقعا معجزه می کند الله اکبر که خداوند قادر متعال به من عوض خیر داد الهی شکرت
Iran, Islamic Republic of
قطعا پیشنهاد دهندگان و نمایندگان موافق به این طرح که منجر به تصویب شده خائنین به کشور و مردم شریف و ولایتمدار هستند و ملت با این مصوبه مخالف هستند و باید مراجع نسبت به این غلط کاری ها واکنش نشان دهند و اگر لازم بدانند ملت وارد صحنه شود و مجلس را از لوس وجود این خائنینی منفعت طلب پاک کنند.
Iran, Islamic Republic of
بقول توکلی دوستان احساس وظیفه کردن
که نمک بر زخمهای یک ملت بپاشن.
خدا عوضشون بده.