چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۰

وقتی بیماران بی‌خانمان آمریکایی در بیابان‌های فقیر نشین رها می‌شوند!

چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 505423
«فقط در ایران است که این اتفاقات رخ می‌دهد و اگر در خارج باشید، می‌بینید که چه با احترام و خوب با بیماران خودشان برخورد می‌کنند و به آن‌ها احترام می‌گذارند.» این تصور بسیاری از کسانی است که در مواجهه با نابسامانی‌های بیمارستانی در ایران سریعاً با توجه به برخی تصاویر پخش شده در شبکه‌های اجتماعی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کشورهای گوناگون مخصوصاً آمریکا را بهشت برین توصیف می‌کنند. در این چند سال گذشته تنها نمونه‌های بسیار معدودی از رها کردن بیماران در بیابان توسط بیمارستان‌ها مشاهده شد که آن هم با پیگیری سریع و مناسب رسانه‌ها به عذرخواهی مسوولان انجامید با این حال شکایات فراوان از رها کردن بیماران در منطقه‌ای فقیر نشین در لس‌آنجلس آمریکا باعث شده است که شکایتی علیه این بیمارستان‌ها تنظیم شود.
وقتی بیماران بی‌خانمان آمریکایی در بیابان‌های فقیر نشین رها می‌شوند!
به گزارش جهان نيوز به نقل از صبح نو این مسأله البته چندان غیر طبیعی نیست و کسی چندان تعجب نمی‌کند چون خیلی وقت است که این اتفاقات رخ می‌دهد. همان طور که مدویس نوشته است چندی پیش بود که مرکز پزشکی و خدمات درمانی (CMS) در گزارشی به مقایسه و رتبه بندی بیمارستان‌های ایالات متحده آمریکا پرداخته است. این مرکز پیش از این به ارائه معیارهای کیفی و شاخص‌ها برای عملکرد بیمارستان‌ها اقدام کرده بود اما این نخستین بار است که گزارشی جامع و کلی درباره رتبه بندی و امتیاز دهی همه بیمارستان‌ها (از یک ستاره تا پنج ستاره) ارائه داده است.
بیمارستان‌هایی در این رتبه بندی شرکت داشتند که از ابتدا در پایگاه داده CMS ثبت بودند و علل مرگ، بستری مجدد و ضرورت‌های انجام تصویربرداری نیز با معیارهای The Medicare Beneficiary Population سنجیده شده‌اند. تجربه بیمار، ایمنی و اقدامات مراقبت به موقع و مؤثر شامل داده‌هایی بود که تلاش شده از هر فرد بالغ تحت درمان در بیمارستان‌ها جمع آوری شود. در آن زمان انجمن بیمارستان‌ها واکنش‌های منفی نسبت به این گزارش نشان داده است.
در بیانیه‌ای، رییس انجمن بیمارستان‌های آمریکا، این گزارش را برای بیماران گمراه کننده دانسته است. همچنین ایشان بیان می‌دارد که این گزارش جریمه‌ای ناعادلانه برای بیمارستان‌هایی است که به افراد کم‌درآمد و کم‌بضاعت بیشتر خدمات ارائه می‌دهند.
اما ماجرا از این جا شروع می‌شود که یک خانم بی‌خانمان که جایی هم برای زندگی ندارد به بیمارستان مراجعه می‌کند و از پزشکان می‌خواهد که درباره بیماری او یعنی اسکیزوفرنی توضیحات دهند و او را معاینه کنند. این بیماری به گونه‌ای است که به فرد حالت‌های غیر عادی دست می‌دهد و در تحقیقات ثابت شده است که این بیمار 39 ساله که به بیمارستان مراجعه کرده، در معرض خودکشی به دلیل شرایط روحی قرار داشته است.
به‌رغم اصرار او برای این که در بیمارستان بستری شود مسوولان بیمارستان او را بیرون می‌کنند و با یک ون او را به منطقه اسکیدرو می‌برند و در آن جا رها می‌کنند. این منطقه منطقه‌ای فقیر نشین در لس آنجلس است که بی‌خانمان‌ها و معتادان در آن جا زندگی می‌کنند و این‌ها نیز بدون لباس و درمان خاصی و با همان لباس‌های بیمارستان او را آن جا رها کرده‌اند. این مسأله چندین بار رخ داده است و چندی پیش نیز با یک مرد این برخورد را داشته‌اند.
در مورد دیگر، یک مرد فلج را که نمی‌تواند حرکت کند نیز با همان لباس‌های بیمارستان که مرد بی‌اختیار او را کثیف کرده بود نیز به همین منطقه بردند و در آن جا رها کردند. مردم که او را در حال سینه خیز رفتن در خیابان دیده‌اند، شماره آمبولانس‌ها را یادداشت می‌کنند و می‌بینند به همین بیمارستان برمی‌گردد.
بعد از این ماجراها تحقیقاتی در این باره توسط مسوولان شروع شد که در نتیجه آن گفته شد ده‌ها بیمارستان با بیماران خود این کار را می‌کنند و با بی‌خانمان‌ها بدون هیچ گونه رعایت اصول بهداشتی و نکات مربوط به بیمار، برخورد و آن‌ها را از بیمارستان بیرون می‌کنند.
همه این بیماران را درون ون‌های گوناگونی می‌گذارند و به منطقه اسکیدرود برده و در آن جا که وضع نامناسبی دارد رها می‌کنند و اصلاً به این نکته توجهی ندارند که بی‌خانمان‌ها بیمار هستند یا خیر. اگر چه مسوولان بیمارستانی این مسأله را رد می‌کنند اما پلیس در تحقیقات خود اعلام کرده است که بیمارستان‌های گوناگونی این کار را انجام داده‌اند.
دادستان نیز در واکنش به این مسأله گفته است که آن را سرانجام پیگیری خواهد کرد و نباید اوضاع به گونه‌ای باشد که بیمارستان‌ها مریض‌های بی‌خانمان را با ون به منطقه فقیر نشین انتقال دهند. هر بیمار، فارغ از مالی که دارد باید مورد معالجه قرار بگیرد، با این حال بسیاری از کارشناسان با توجه به تکرار فراوان این مسأله و انکار چند باره آن توسط بیمارستان‌ها چندان امیدی به حل این معضل ندارند.
این بیمارستان نیز در واکنش به این مشکل تنها ضمن رد این گونه اتفاقات بیانیه‌ای صادر کرده و گفته است که پس از تحقیقات گوناگونی که بیمارستان انجام داده، بیمارستان به این نتیجه رسیده است که برنامه‌های گوناگون و گوناگون جدیدی برای پرستاران و کادر خود ایجاد کند تا بتوانند در مواجهه با این موارد تصمیم مناسب را اتخاذ کنند و از پیش آمدن این موارد احتمال جلوگیری شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *